off-topic in tech, knip en plak het hier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.349
5.697
Om overzichtelijke topics te krijgen is wel een uitlaatklep nodig.

Ik wilde ergens op reageren, maar vond het niet netjes het topic ermee te vervuilen. Toen dacht ik, misschien hebben meer mensen daar last van, want als die scheet dwars zit he. Gooi dus je frustraties met citaat, reactie of @wiedanook in dit frusties topic.

Ik ben benieuwd of dit werkt, zo niet hebben we wat geprobeerd.

toch maar een regel ingevoerd:

Op de man, naam, ondertitel, bedrijf etc. proberen te spelen betekent dat je niet in dit topic thuis hoort.

en nog één

Dit is geen beleid topic!
 
Laatst bewerkt:
Ok, het is opgelost, zal uitleggen wat er aan de hand was en daarna ga ik me even een uurtje schamen.

Ik wist dus niet dat er een veertje in de naald zat en heb alle opmerkingen daarover dus vakkundig genegeerd.

Maar dat was het dus wel, bij 1 van de naalden zat dat stiftje vast, bij de andere 3 kon ik het stiftje met nauwelijks weerstand indrukken.

Gassen hierboven had het dus al gauw bij het rechte eind, MBM ook die had gezien dat de afstand tussen metalen lipje en beugelveertje niet klopte bij 1 carb, en de rest van de techneuten heb ik doeltreffend het bos ingestuurd met mijn opmerking dat het probleem meeverhuisde als ik alleen de vlotter verplaatste.

Wat dus niet zo was, het zat in de naald....

Mijn welgemeende excuses. Maar ik ben wel blij met de volhardendheid van de techneuten hier die toch doorgaan met het proberen te helpen van iemand die blijkbaar niet weet hoe een carb werkt én verkeerde informatie verstrekt.

Top! Mag ook wel eens gezegd worden, ik volg de "techneuten discussie" ook namelijk.

Het pennetje zat dus vast. Niet te weinig ook trouwens. Met een houten stokje moest ik behoorlijk hard drukken met een beetje olie erop en ineens schoot hij naar binnen en bleef zo vastzitten....

Ik had me al neergelegd bij een nieuw setje, maar na enig friemelen kwam hij los en na wat reiniger, perslucht en smeren gaat het pennetje weer net zo soepel als de rest.

Kan zijn dat ik hem alsnog gesloopt heb maar dat kan ik nu niet meer veranderen.

Nu staan ze allemaal gelijk:

Bekijk bijlage 1485529

En nu snap ik de opmerking van Zot ook (eindelijk), want als ik de carbs nu schuin hou en voorzichtig draai kan ik zien wanneer de naalden onderin zitten maar nog niet het stiftje in de naald wordt ingedrukt. De onderkanten van de vlotters staan nu allemaal parallel met het bakje.

En de beugelveertjes staan nu ook allemaal op gelijke hoogte:

Bekijk bijlage 1485532
Bekijk bijlage 1485533

Iedereen bedankt voor het meedenken, de hulp en het advies. Sorry voor mijn onkunde.
Geen probleem, je bent wakker genoeg om niet te eigenwijs in je beperkingen te zitten. Dat is het grootste probleem in tech imo.
 
Ja heb er eentje,

"Als het vet te dik is werkt de naaldlager niet goed".

Mijn antwoord,

Als mijn vrouw te dik is werkt mijn naaldlager niet goed.
 
Ja heb er eentje,

"Als het vet te dik is werkt de naaldlager niet goed".

Mijn antwoord,

Als mijn vrouw te dik is werkt mijn naaldlager niet goed.
Het was een reactie op een advies van een verkeerd type vet. Dat heet technologie.
 
Top idee, taalnazi opmerkingen en anaal commentaar over de juiste benaming van onderdelen ook hier graag.
ik snap wat je bedoeltd maar als mensen een topic starten en dan ook egt geen benul hebben hoe je een leesbaar verhaal nauwja wat is leesbaar haha nauw iig wat ik wat segge je hoeft het niet met me is te zijn maar een kommaatje hieren daar is niet zo verkeerd dus snap soms wel dat men komentaar geeft op wat er zoals getpijpt wordt maar ja kan ook aan mei lichen hahahaha .

Maar idd Velgen wielen kettingtandwielen verhaal is nu wel bekend, als ik een verkeerde benaming voor iets zou gebruiken zou ik dat graag weten, truc is dat men zich dan beheerst en daar geen 5 opmerkingen over komen om het overzicht te houden.
 
Mensen gaan meer zeiken en zeuren over dingen laatste tijd, heeft oa met corona te maken naar mijn idee. Topic sluiten want geeft alleen maar negativiteit op mf

De eerste zin ben ik helemaal met je eens. Alleen in de winter word er ook veel gezeurd en dan is het weer de processierups en dan weer een sluiting van dijken.
zolang er hier 'grote afzeiktopics' open gelaten worden, al is het offtopic , denk ik niet dat het belangrijk genoeg geacht word door MF beheer om hier anders mee om te gaan, of om nieuwe leden een beter indruk te geven.

er zijn ook veel mensen die hun vrije tijd omzetten in het afronden van projecten die onder een laag stof stonden, motorfietsen bedoel ik dan ;) , hartstikke mooi om daar nu een topic over te openen en dat in goede banen te leiden en te laten zien hoe leerzaam Techniek, vraag en antwoord kan zijn .
 
We hebben op mf veel vrijheid naar mijn idee en dat is juist mooi maar soms ook irritant .
Maar dat ligt uiteraard ook weer aan mijn eigen instelling of wie dat er zoals altijd weer eens zuur reaguurt. Op een ander niet nader te noemen forum zijn de mods akelig streng. Hierdoor is er overigens geen topic vervuiling en enkel relevante info te vinden, het is er dus een stuk minder gezellig als op mf.
Als er hier enkel in het technisch gedeelte streng word gemodereerd zou dat voor bijna iedereen prettig en praktisch zijn. En in de overige topics mogen we dan los gaan. Ik ga nu verder met bier drinken, dit is mijn uitspraak en hiermee moet u het maar doen.
 
ik snap wat je bedoeltd maar als mensen een topic starten en dan ook egt geen benul hebben hoe je een leesbaar verhaal nauwja wat is leesbaar haha nauw iig wat ik wat segge je hoeft het niet met me is te zijn maar een kommaatje hieren daar is niet zo verkeerd dus snap soms wel dat men komentaar geeft op wat er zoals getpijpt wordt maar ja kan ook aan mei lichen hahahaha .

Maar idd Velgen wielen kettingtandwielen verhaal is nu wel bekend, als ik een verkeerde benaming voor iets zou gebruiken zou ik dat graag weten, truc is dat men zich dan beheerst en daar geen 5 opmerkingen over komen om het overzicht te houden.

Dat soort mensen (meestal hebben ze een 125 cc pitbike) kan je even uitleggen dat het echt onleesbaar is. _O- Of gewoon negeren onder het motto "Doe jij geen moeite voor een leesbare post doe ik geen moeite voor een antwoord".
 
[*]Merk: yamaha
[*]Type: fzs600
[*]Bouwjaar: 2002
[*]Kmstand: 50k
[*]Probleem: vlotters lopen over
[*]Wanneer is het probleem ontstaan: nadat ik er zelf aan ging klooien
[*]Wat is er al aan gedaan:



Nou je kon er op wachten dus, na mijn gekut om de carbs schoon te krijgen en het wisselen van de vlotternaalden vanmiddag een poging gedaan hem te starten.

Verse benzine erin, nieuwe bougies, accu vol en de sleutel omgedraaid. Dat ging al fout, de brandstofpomp bleef maar doortikken en dat betekend dus een lek. En ja hoor, uit beide overloopslangen een straal benzine op straat....

Starten deed hij ook niet, ik neem aan veel te veel benzine in de vlotterbakken?

Morgen alles maar weer slopen dus.

Wat is een goede manier om te checken of testen of die naalden afdichten met de carbs op de werkbank? Ik heb die dingen nou zo vaak verwijderd dat ik het blind kan...

Mooi die slotjes. Moet ik weer alles gaan uitleggen.
 
Mooi die slotjes. Moet ik weer alles gaan uitleggen.

Mijn fout.

Ik meldde dat het opgelost was met de uitleg want dat is wel zo netjes naar iedereen toe.

De mod gooide het dus op slot, terecht.

Ik ging verder met kutten en liep tegen het eerstvolgende probleem aan. Ook dat is te verwachten, carbs zijn niet mijn ding.

Ik wilde verder met mijn topic om het overzichtelijk te houden, maar dat stond op slot. Mods een verzoekje gestuurd om het weer open te gooien.

Dat kwam niet meteen en dat geeft ook niet, de mods hebben waarschijnlijk ook een leven buiten M-F en dat neem ik ze niet kwalijk, vooruit dan maar....

Heb toen maar een nieuw topic geopend.

Zojuist heeft een mod mijn oude weer heropend.....

Dus ik heb er een zooitje van gemaakt.

Intenties waren goed, uitvoering wat minder......
 
Ik zat uitgebreid te googlen op een foto van een vlotter waarbij het duidelijk is dat er een pennetje inzit die dus 'veert', het antwoord was al gegeven, maar slecht in het afgelopen uur. Lijkt me redelijk snel voor een forum ;)
Je reactie en uitleg zijn uitstekend dus ik zou me geen zorgen maken ;)
 
Mijn fout.

Ik meldde dat het opgelost was met de uitleg want dat is wel zo netjes naar iedereen toe.

De mod gooide het dus op slot, terecht.

Ik ging verder met kutten en liep tegen het eerstvolgende probleem aan. Ook dat is te verwachten, carbs zijn niet mijn ding.

Ik wilde verder met mijn topic om het overzichtelijk te houden, maar dat stond op slot. Mods een verzoekje gestuurd om het weer open te gooien.

Dat kwam niet meteen en dat geeft ook niet, de mods hebben waarschijnlijk ook een leven buiten M-F en dat neem ik ze niet kwalijk, vooruit dan maar....

Heb toen maar een nieuw topic geopend.

Zojuist heeft een mod mijn oude weer heropend.....

Dus ik heb er een zooitje van gemaakt.

Intenties waren goed, uitvoering wat minder......

Geen probleem :)

En dat zooitje valt best mee. Soms lopen dingen op een bepaalde manier, niemand heeft hier last van en we zijn blij dat je met het topic met het eerste probleem geholpen bent.

Nu kijken of het met het volgende probleem ook lukt :)
 
Top idee, taalnazi opmerkingen en anaal commentaar over de juiste benaming van onderdelen ook hier graag.

Als we het daar dan over hebben, gister viel me op dat er een foutje staat in het nieuwe vaste tekstblok als je een techniek topic opent. Er staat een T te weinig in het woord onTstaan.
  • Wanneer is het probleem onstaan:
Vond het ook een beetje overdreven om er helemaal een topic over te openen, dus dan maar even hier.
@MeanBlueMan @Martell
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan