• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

olie, maar welke???

glimoog

MF'er
Lid geworden
15 apr 2005
Waarderingsscore
0
Hoi

Ik heb zelf een honda cbr 600 f en ik moet de olie bij gaan vullen, maar nu
moet ik eerlijk toegeven dat ik niet zo goed weet welke olie ik erin moet gooien.
Kan dit gewoon dezelfde olie wezen als ik in mijn auto gooi of is er een speciale olie voor dit type motor.

groetjes Ik...

En even weten wat voor olie er in zit.
Niet alle synthetische olieen kunnen goed samen met minerale of half synth. olie.
Of te wel bij twijvfel olie verversen samen met nieuw filter.
En geen mineraal gebruiken das echt uit de tijd.
Minimaal een half syntheet beter is een vol syntheet.

Groet Dave NAda

Is het een optie om dan gewoon de olie eruit te laten lopen en gewoon nieuwe olie erin te doen.
En zijn er mensen die bij naam weten welke olie goed is, heb er echt geen verstand van.

Hoi

Ik heb zelf een honda cbr 600 f en ik moet de olie bij gaan vullen, maar nu
moet ik eerlijk toegeven dat ik niet zo goed weet welke olie ik erin moet gooien.
Kan dit gewoon dezelfde olie wezen als ik in mijn auto gooi of is er een speciale olie voor dit type motor.

groetjes Ik...

motorolie 10W40
gewone olie kan ook hoor maar wat mij verteld is is dat motorolie is beter smeert bij hogere toerentallen (ik neem aan dat deze dus iets dunner is)

en idd wat hierboven gezegd wordt, mengen is niet altijd goede optie :P wat je zegt olie eruit laten lopen en opnieuw vullen.

Is het een optie om dan gewoon de olie eruit te laten lopen en gewoon nieuwe olie erin te doen.
En zijn er mensen die bij naam weten welke olie goed is, heb er echt geen verstand van.
Nee niet doen. Effe motor warm draaien olie aftap plug eruit. Oliefilter vervangen. Beste is castrol superbike vol sytheet, maar das ieders eigen mening.

Groet DAve Nada

motorolie 10W40
gewone olie kan ook hoor maar wat mij verteld is is dat motorolie is beter smeert bij hogere toerentallen (ik neem aan dat deze dus iets dunner is)

en idd wat hierboven gezegd wordt, mengen is niet altijd goede optie :P wat je zegt olie eruit laten lopen en opnieuw vullen.

Gewone olie kan dus echt niet hé!

Of het moet zo zijn dat je altijd met een slippende koppeling rond wilt rijden. |(

De koppelingsplaten van een motor lopen in de olie en die van een auto niet.

Zit er geen honda dealer bij je in de buurt.Vraag daar even wat ze er standaard in gooien of anders in je onderhouds boekje kiekken.Da`s mijn advies.

Beste is castrol superbike vol sytheet, maar das ieders eigen mening.
En geen mineraal gebruiken das echt uit de tijd.
Minimaal een half syntheet beter is een vol syntheet.

Groet Dave NAda
En da's dus ook maar een mening. Mineraal gaat ook met de huidige eisen mee.
Volsyntheet is iig geldverspilling voor TS, en dat lijkt me een breedgedragen mening *D

Ik gebruik gewoon semi syntheet van de gamma.
Van de HEMA moet ook goede olie zijn :Y

Maar bij twijfel: motorzaak binnen lopen of op internetsites kijken van motorzaken. Daar staat soms bij het type motor het type olie wat je er in moet doen(roukama bijvoorbeeld).

Wat is eigenlijk het verschil tussen 10W40 vooe een auto en 10W40 voor een motor :?
De 10 is de viscositeit (dikte) en de 40 weet ik niet maar de nummers zijn hetzelfde.... ik heb vrijdag 5ltr Valvoline topgard 10W40 gekocht voor €29.95 maar ik geloof niet dat ze bij de Hema of Aldi verschillende types hebben.
Ik denk dat het gewoon onzin is dat de een verschilt van de ander behalve de prijs dus ik gooi er gewoon 10W40 in want 10W40 is nou eenmaal 10W40 8-)

Wat is eigenlijk het verschil tussen 10W40 vooe een auto en 10W40 voor een motor :?
De 10 is de viscositeit (dikte) en de 40 weet ik niet maar de nummers zijn hetzelfde.... ik heb vrijdag 5ltr Valvoline topgard 10W40 gekocht voor €29.95 maar ik geloof niet dat ze bij de Hema of Aldi verschillende types hebben.
Ik denk dat het gewoon onzin is dat de een verschilt van de ander behalve de prijs dus ik gooi er gewoon 10W40 in want 10W40 is nou eenmaal 10W40 8-)

AUTOMOTOROLIE SLIPT!!! ;(

Gewone olie kan dus echt niet hé!

Of het moet zo zijn dat je altijd met een slippende koppeling rond wilt rijden. |(

De koppelingsplaten van een motor lopen in de olie en die van een auto niet.

Terug
Bovenaan Onderaan