Oliefilter GPX 750 R

Gdink

Rookie
10 dec 2004
28
0
Utrecht
Als ik mijn oliefilter wil vervangen, lukt het niet om het oude filter in 1 keer uit het blok te laten zakken. Hij blijft steken achter een uitlaatbochtje!

Het lijkt me sterk dat ik de complete uitlaat moet demonteren voordat ik het oliefilter kan vervangen?!? Heeft iemand hier meer ervaring mee of is dat een eigenaardigheidje van mijn motor..?? '(
 
de uitlaat is voor zover ik het weet origineel...
de bochten uit de 4 cilinders komen per 2 bij elkaar en gaan dan naar de 2 uitlaten. Probleem is dat net achter de middenbok (en dus onder het oliefilter :? ) een soort tussenstukje zit dat de 2 uitlaatbochten met elkaar verbind. Niet zo handig dus maar het lijkt er op dat ik aan het sleutelen moet...
 
OK. een late reactie, maar toch!
En of ik hier ervaring mee heb. :(
Ik heb onlangs precies hetzelfde gedaan en kwam precies hetzelfde probleem tegen.
Het is me uiteindelijk gelukt - maar vraag niet hoe.
Een routineklusje (oliefilter vernieuwen en olie verversen) kostte me ruim 4 uur.
Nadat er menig stuk gereedschap door de tuin was gevlogen en ik alle Heiligen uit
de hemel had gevloekt heb ik uiteindelijk de bevestiging van de linkerdemper ge-
lost. Ik heb hier een hamersteel tussen gewrikt en met behoorlijke kracht
- buigen of barsten - de demper omlaag gebogen. Uiteindelijk heb ik de oude filter
eruit gekregen, maar toen moest het kunststukje nog eens herhaald worden met de
nieuwe filter, in omgekeerde volgorde. Ik zal je de rest van de details maar be-
sparen, maar, deze GPX is niet bepaald sleutelvriendelijk.
 
Tis me uiteindelijk ook gelukt na een middagje sleutelen...
Ik heb inderdaad de hele uitlaat er onder weg gehaald, want dat wrikken leek me niet zo'n goed idee.. ;)
Voordeel is wel dat ik direct het koelsysteem kon reinigen, de radiateur lag er toch af!
Ach ja, zo leert de ware sleutelaar zijn motor kennen zullen we maar zeggen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan