Olielekkage na kleppenstellen: garantie?

Inbox4me

MF veteraan
24 sep 2002
3.141
1
Omgeving Heerenveen
Ik heb een aantal weken mijn kleppen laten stellen van m'n GSX-f 600. Woensdagmiddag was het lekker weer, dus vrijgenomen om te rijden. Na een halfuur zag ik rook van m'n blok komen en het bleek dat er olie over het blok liep.

Ik ben direct naar de motorzaak gereden waar de kleppen zijn gesteld, en waarschijnlijk ligt het aan de pakking van het kleppendeksel. Mijn vraag is: dient de motorzaak dit te vergoeden :? Hier ga ik eigenlijk wel van uit, maar toch ff checken bij de experts hier ;)

De monteur had het zelf over dat de pakking mogelijk niet goed teruggezet was. Detail: in 3,5 jaar nog nooit problemen met olie over het blok gehad, en na het sleutelen wel ineens...
 
jaaah duidelijke zaak van niet goed vakmanschap, ze hebben misschien gewoon bespaard op de klepdekselpakking, door hem niet te vervangen. Gaat vaak goed, daar niet van, maar ik vind dat je gewoon terug moet gaan en het regelen

BTW effe vraagje hoeveel was je kwijt voor het kleppen stellen?

Groetjes :W
 
jaaah duidelijke zaak van niet goed vakmanschap, ze hebben misschien gewoon bespaard op de klepdekselpakking, door hem niet te vervangen. Gaat vaak goed, daar niet van, maar ik vind dat je gewoon terug moet gaan en het regelen

BTW effe vraagje hoeveel was je kwijt voor het kleppen stellen?

Groetjes :W
De factuur ligt thuis en ik zit op mijn werk: maar vermoedelijk is de pakking niet vervangen. Mijn motor is al gerepareerd en ik kan hem morgen ophalen, alleen heb ik nog niet met de monteurs kunnen spreken.

Ik was net iets minder kwijt dan 130 euro kwijt voor het kleppenstellen (uit mijn hoofd dit, dus onder voorbehoud :P )
 
beetje overdreven om meteen te zeggen dat het geen goed vakmaschap was.
iedereen maakt wel eens een foutje toch??
Misschien lekte de pakking wel niet eens en was het nog wat olie dat op het blok zat na demontage van het kleppendeksel??
:^

Niettemin is het wel aannemelijk dat de lekkage een gevolg is van het niet goed monteren van het kleppendeksel of de pakking, aangezien dat los geweest is voor het kleppenstellen. Maar goed, zoals gezegd, foutje kan altijd gemaakt worden. Ook door een goeie vakman. En als die zaak dat goed oplost, is de kous daarmee af, imho.
 
beetje overdreven om meteen te zeggen dat het geen goed vakmaschap was.
iedereen maakt wel eens een foutje toch??
Misschien lekte de pakking wel niet eens en was het nog wat olie dat op het blok zat na demontage van het kleppendeksel??
Het blok was helemaal nat, inclusief mijn kappen aan de rechterkant: dat komt niet van een klein beetje olie dat achtergebleven is: hier was iets meer aan de hand ;)

:^

Niettemin is het wel aannemelijk dat de lekkage een gevolg is van het niet goed monteren van het kleppendeksel of de pakking, aangezien dat los geweest is voor het kleppenstellen. Maar goed, zoals gezegd, foutje kan altijd gemaakt worden. Ook door een goeie vakman. En als die zaak dat goed oplost, is de kous daarmee af, imho.
Ze hebben hem gelijk op de brug gezet, dat was wel netjes. En ik ga er min of meer van uit dat ik niks hoef te betalen voor arbeidsloon. Eventueel nieuwe pakking lijkt me redelijk, die had ik anders ook moeten betalen. Maar we zien het morgen, dan ga ik hem weer ophalen. En een foutje kan inderdaad iedereen gebeuren :]
 
beetje overdreven om meteen te zeggen dat het geen goed vakmaschap was.
iedereen maakt wel eens een foutje toch??
Misschien lekte de pakking wel niet eens en was het nog wat olie dat op het blok zat na demontage van het kleppendeksel??


als je kleppendeksel monteert zorg je eerst dat die vet en olie vrij is (de randen waar kop en deksel elkaar raken voor ik weer mierenneukers over me heen krijg :Z )
 
Het bleek een foutje van de monteur geweest te zijn: die had twee rubbertjes vergeten terug te plaatsen. Hierdoor werd het kleppendeksel wel vastgezet, maar niet afgedicht...

Hoefde dus ook niks te betalen, dus bij deze opgelost :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan