Blackbonkie
Die hard MF'er
Hallo mensen.
Als ik de luchtkamer meet van een voorpoot van Kawa zx9 met dan de veer er in staan?
Als ik de luchtkamer meet van een voorpoot van Kawa zx9 met dan de veer er in staan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo mensen.

Hm, ik zou toch zeggen: de luchtkamer meet je zonder veer en helemaal ingeveerd.
Hmmm, daar kun jij ook weer gelijk in hebben.![]()
Binnenpoot helemaal inpersen/inveren, geen veer erin en dan meten.
Ik heb 'm overigens altijd zonder veer gemeten en ingeveerd. Uiteraard wél eerst de zaak goed ontluchten en even laten rusten......

Ik lees dat wisselend, sommigen zeggen dat de veer er in moet zitten. Ik heb 'm overigens altijd zonder veer gemeten en ingeveerd. Uiteraard wél eerst de zaak goed ontluchten en even laten rusten......
).
Zelf ben ik meer voor de exacte wetenschappen en denk ik graag in milliliters.
Pak dan gewoon een grote injectiespuit en vul dan 2x exact dezelfe hoeveelheden in de vork.
Luchtkamer meten is wel nauwkeuriger maar ja, die keren dat ik het moest doen deed ik gelijk groot onderhoud aan de vork en trok hem altijd helemaal uit elkaar. Kleine moeite als je de vork toch al op je schoot hebt liggen om bijv. nieuwe keerringen te steken (zijn ook de kosten niet en heb je weer gelijk iets nieuws aan je fiets).
Daarnaast wil ik gerust eerlijk toegeven dat ik toch niet zo'n uitmuntende coureur ben die het verschil zal merken tussen 100mm LK of 110mm LK.![]()

Jammer dat er nergens beschreven staat wat de juiste manier van luchtkamer meten is
Het zou het gokken veranderen in zeker weten
Laten we maar hopen dat er snel een how-to gemaakt wordt