• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

oliepeillampje

Red Div

Rookie
Lid geworden
22 sep 2003
Waarderingsscore
0
Het oliepeillampje van mijn Diversion 600 (1992) gaat branden als de motor nog koud is, na ongeveer 2 minuten gaat hij weer uit. Er zit nog genoeg olie in (en ook nog net nieuwe). Komt dit probleem vaker voor? Moet ik er naar laten kijken of kan ik gewoon doorrrijden en zelf het oliepeil in de gaten houden.

maar zolang je t zelf goed in de gate houd en je WEET dat er genoeg olie in zit dan zit t wel goed
Lijkt me wel lastig, want zo'n lampje is toch bedoeld om gewaarschuwd te worden als de oliedruk wegvalt. Ik zou niet lekker op de motor zitten met een lampje dat waarschuwt voor 'geen gevaar' ....... :?

da's het verschil; het ene lampje gaat branden bij een bepaalde druk de ander bij een bepaald niveau.
Inderdaad, de diversion is gevoelig daarvoor. Is niet echt een probleem. Doe er iets bij in, niet te veel!

Het is geen oliedruk lampje maar een olie peil lampje volgens mij zit ook op de FZ 750 ikzelf heb er geen last van het diversion euvel.

Ik had het ook met me Div.. Gewoon goed in de gaten houden. Maar wel handig zo'n lampie dat ongeveer aangeeft wanneer de olie warm is geworden... :X :9

Ik heb hetzelfde probleem en ze zeiden bij de garage, dat als de olie niet tot bovenaan gevuld is het kan voorkomen dat het lampje gaat branden.

Ik kijk meestal regelmatig zelf of het peil nog in orde is.
Maar ik moet toegeven, dat het voor mij ook even schrikken was, omdat ik dacht dat ik olie in de garage had verloren. Ze hadden het niveau wat mogen aanpassen, zodat hij pas aangaat als de olie in het kijkgaatje bijvoorbeeld halverwege staat.

Hoi,

Problemen met het olie-lampje blijven maar problemen opleveren, terwijl het juist zo fijn is dat het olie lampje je ruimschoots op tijd waarschuwd. Het is een bijzonder gevoelig meetgebeuren, maar ...mooi toch?
als je je niveau op pijl houd ( maximum) en je gebruikt een goede olie (Shell advance vsx 10W40 oid) dan hebt je waarschijnlijk echt geen problemen meer met het knipperlichtje wat als olie-metertje moet dienen.

Groeten dirruk

Terug
Bovenaan Onderaan