wheelie wortel
MF'er
Hoi ik zoek wat nieuws en zie een paar leuke crossers met orgineel kenteken, nu vraag ik me een beetje af of je beter voor zoeits of een echte enduro kunt gaan. Ik denk dan aan een crf450 of een rmz450 of een ktm45exc of een wr450 van na 2007. Ben benieuwd of er mesnen zijn die beide (omgebouwde crosser en enduro) hebben gehad en zweren bij 't een of ander.
De crossers op kenteken zullen wat bruter vermogen hebben, kortere bak etc en meer onderhoud vergen dan een enduro? Vraag me af of je bijvoorbeeld bij een offroadritje als in Hengelo beter uit de voeten kunt met de een of de ander. Een vriend van me heeft een wr en die hoor ik klagen dat 't vermogen wat langzaam erin komt. Weet dat er al over gepost is maar ben benieuwd naar de ervaringen de "omgebouwde crossers" en de "echte enduro's"
Thnx
De crossers op kenteken zullen wat bruter vermogen hebben, kortere bak etc en meer onderhoud vergen dan een enduro? Vraag me af of je bijvoorbeeld bij een offroadritje als in Hengelo beter uit de voeten kunt met de een of de ander. Een vriend van me heeft een wr en die hoor ik klagen dat 't vermogen wat langzaam erin komt. Weet dat er al over gepost is maar ben benieuwd naar de ervaringen de "omgebouwde crossers" en de "echte enduro's"
Thnx

) . Wat nog steeds geldt is : Voordeel van de enduro is een kortere 1ste versnelling en een langere hoogste versnelling ,dient als een soort overdrive; lagere toeren rijden op de weg (meer ontspannen rijden). Motor is in de meeste gevallen idd ook wat minder piekerig (smeuïger). Je wordt er minder snel moe op (minder gesleur aan je armen). Voor het echte korte werk is de kortere 1ste versnelling soms een uitkomst, en je hoeft je koppeling er minder vaak bij te pakken tov de crossbakken. Tijdens de meeste ritten hier in Nederland kun je echter ook prima met een op cross gebaseerde enduro mee en bij sommige ritten misschien nog wel beter .

Wat kun je aan de wr aanpassen om 'm wat sneller te krijgen uitlaat luchtfilter en cdi draden?