Onbekend motorblok

Waylander

MF veteraan
28 nov 2005
1.397
955
Beverwijk
Hallo,

Ik heb laatst een Honda XR600R uit 1985 overgenomen die het niet meer deed. Nu kwam ik er bij nadere beschouwing achter dat het orginele blok er niet meer inzit. (deze heeft ook een start motor en de 85 niet). Nu heb ik een mail gestuurd naar Honda met het motorblok nummer en die stuurden het volgende antwoord: Over motornummer: RD09E-2000106, is helaas niets terug te vinden in onze beschikbare systemen. Deze motor komt waarschijnlijk uit een Honda SLR650V. Meer informatie hebben wij niet kunnen achterhalen.
Nu heb ik op CMSNL zitten kijken maar op deze motor zit weer geen kickstarter, wat mijne dan weer wel heeft...
Het klopt wel wat ze zeggen over het 650 cc verhaal want dat staat ook op het blok.

Dus nu is mijn vraag, is er nog een andere manier om er achter te komen wat voor motorblok er in mijn fiets ligt? Aangezien mijn bigend is vastgelopen en ik het wel fijn zou vinden om de juiste onderdelen er weer in terug te zetten zonder van 15 verschillende modellen onderdelen te moeten halen en alles moeten passen... :)
 
op een slr blok past gewoon de kickstarter van een xr600, dus die is gewoon overgezet.
 
op een slr blok past gewoon de kickstarter van een xr600, dus die is gewoon overgezet.

Als dat zo is snap ik ineens ook waarom er nog een complete rechterkant van het blok zonder gat voor de kickstarter bij zat..
Maar aangezien er ook het 2e? tandwiel van de kickstarter is uitgewoond, kan ik deze er dan gewoon uitlaten of ga ik dan weer hele ander problemen op mijn hals halen?
 
Als dat zo is snap ik ineens ook waarom er nog een complete rechterkant van het blok zonder gat voor de kickstarter bij zat..
Maar aangezien er ook het 2e? tandwiel van de kickstarter is uitgewoond, kan ik deze er dan gewoon uitlaten of ga ik dan weer hele ander problemen op mijn hals halen?
waarom niet gewoon iets goed maken?
 
Dan moet het een blok van een xr650L zijn
Deze zijn alleen grijs geimporteerd en dus niet bekent bij Honda nl
Het is in de basis een xr600 met het blok van de nx650
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me het blok van een NX650. Deze zijn tot en met 1989 (niet 100% zeker) geleverd met kickstart en elek start.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan