Onderdeel schakelpook kapot yamaha fz8

M.suzuki500

Rookie
18 mrt 2021
25
4
Rotterdam
Goedemiddag allemaal,

Sinds kort heb ik een yamaha fz8 gekocht.
Vanochtend was ik even bezig met het schoonmaken van mijn motor en het smeren van de ketting toen ik merkte dat een onderdeel van mijn schakelpook los zat. Na nader inspectie merkte ik op dat een onderdeel volledig afgebroken was. Zie fotos.
Waarschijnlijk is dit al een tijdje kapot gezien ik maar een stukje heb terug gevonden.

De stang ziet er goed uit maar dat andere stukje is helemaal kapot.
Kan ik ergens dit onderdeel kopen (volgens mij heet het een kogelgewricht?) of moet ik een heel schakel pedaal aanschaffen?




WhatsApp Image 2023-07-16 at 11.59.05.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Als ik foto zo zie dan is het nr 15...
Dus complete pook met gewricht
Dit is alleen het beugeltje. ik vermoed dat link en rechts van de stang hetzelde kogelgewricht zit en dat het dus nummer 20 is.

Is dit iets wat Yamaha zelf laat maken? Afwijkende maten? Ik vind 50 euro absurd veel geld. ik denk (als het een standaard product is) dat je dit ook wel kunt vinden voor 10 euro als het normale schroefdraad is en een standaard asmaat in het gewrichtje.
 
Dit is alleen het beugeltje. ik vermoed dat link en rechts van de stang hetzelde kogelgewricht zit en dat het dus nummer 20 is.

Is dit iets wat Yamaha zelf laat maken? Afwijkende maten? Ik vind 50 euro absurd veel geld. ik denk (als het een standaard product is) dat je dit ook wel kunt vinden voor 10 euro als het normale schroefdraad is en een standaard asmaat in het gewrichtje.
Het is niet zelfde gewrichtje:
- zoals al genoemd de draad is andersom
- bevestiging van gewrichtje op schakelpook is waarschijnlijk geklonken, anders had er een boutje/moertje/splitpen of andere demontabele constructie op de tekening gestaan


Wil overigens niet zeggen dat er niet zelf wat gehobby'd kan worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan