Onderdelen bestellen bij Yamaha

Meertn88

Rookie
11 jun 2017
27
0
Enschede
Goedemorgen allemaal,

helaas afgelopen zomer een kleine schuiver gemaakt met mijn MT09. Flinke deuk in mijn ego en een flinke deuk in mijn tank.

Nu wil ik de tank graag vervangen door een nieuwe te bestellen bij Yamaha. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik heb op de site van yamaha wel de onderdelen catalogus gevonden maar ik kan nog niet vinden hoe ik de gekozen onderdelen kan bestellen.

Iemand die mij dit kan vertellen?
 
.................."een onderdeel vd koppeling"
Eerste waar ik dan aan denk is aan een koppelingsplaat.
(maar natuurlijk zitten er ook andere *lees: duurdere* delen in)
Nee, helaas. De 'clutch boss assy', nummer 5 in deze tekening:


Ik weet de exacte MotoPort prijs niet meer, maar het zat ergens tussen de 600 en 800 euro.
 
Nee, helaas. De 'clutch boss assy', nummer 5 in deze tekening:
Gekeken bij pos 5 voor deze Yamaha YZF-R1 van 2011 bij Partzilla.
Tsja, dan zie ik zelfs afgeprijsd voor $160.
Kijk ik bij cmsnl dan zie ik een prijs van €560

Nu heb ik effe niet gekeken of eea ook klopt met origineel parts-number van Yamaha.
Als ik dan jouw eerste bericht mag geloven dan rekent Motoport €600 meer.
Laatste wat je schrijft is aankoop tussen €600 en 800. In vergelijk met Motoport zou €600 mss nog wel kunnen.

Dat is nu juist het mooie van internet.
Effe uitzoeken waar is goedkoopste en of is bestel-adres oke?
Ik kocht in Thailand setje afdichtingen voor ca 10% van gangbare prijs in NL. Nog steeds prima tevreden over.

Je kan natuurlijk nog verder zoeken, maar Partzilla lijkt me nu een prima optie voor jou.
Ben je straks met porto €150 kwijt. Da's HEEL WAT ANDERS dan €600 méér. (zoals je het verhaal begon)
Maar mss kan je zelfs nog wel goedkoper dmv zoeken met OEM-nummer.............................?
 
Gekeken bij pos 5 voor deze Yamaha YZF-R1 van 2011 bij Partzilla.
Tsja, dan zie ik zelfs afgeprijsd voor $160.
Kijk ik bij cmsnl dan zie ik een prijs van €560

Nu heb ik effe niet gekeken of eea ook klopt met origineel parts-number van Yamaha.
Als ik dan jouw eerste bericht mag geloven dan rekent Motoport €600 meer.
Laatste wat je schrijft is aankoop tussen €600 en 800. In vergelijk met Motoport zou €600 mss nog wel kunnen.

Dat is nu juist het mooie van internet.
Effe uitzoeken waar is goedkoopste en of is bestel-adres oke?
Ik kocht in Thailand setje afdichtingen voor ca 10% van gangbare prijs in NL. Nog steeds prima tevreden over.

Je kan natuurlijk nog verder zoeken, maar Partzilla lijkt me nu een prima optie voor jou.
Ben je straks met porto €150 kwijt. Da's HEEL WAT ANDERS dan €600 méér. (zoals je het verhaal begon)
Maar mss kan je zelfs nog wel goedkoper dmv zoeken met OEM-nummer.............................?
Prijs van CMSNL is excl btw,die komt er nog bij plus de verzendkosten.
 
Kijk, er zijn bedrijven die alles via de internet webshop zelf verkopen.

Er zijn ook bedrijven, waaronder Yamaha-Motors, die alleen via de officiële kanalen (lees motorzaken, of nog liever Yamaha-dealers) verkopen.
Dat is van die bedrijven wel zo correct, omdat er anders geen motordealers meer over bleven.

Maar, er is een Zalando voor motorfietsen: www.louis.de onder anderen....
 
Kijk, er zijn bedrijven die alles via de internet webshop zelf verkopen.

Er zijn ook bedrijven, waaronder Yamaha-Motors, die alleen via de officiële kanalen (lees motorzaken, of nog liever Yamaha-dealers) verkopen.
Dat is van die bedrijven wel zo correct, omdat er anders geen motordealers meer over bleven.

Maar, er is een Zalando voor motorfietsen: www.louis.de onder anderen....
Ja maar die zijn voor het meer algemene spul zoals accessoires,die verkopen geen benzinetanks voor een MT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan