Onderdelen Caferacer Yamaha xs400(blok,Nortontank etc)

radjatoe

MF veteraan
27 nov 2005
2.329
0
apeldoorn
Vanwege te weinig tijd en andere prioriteiten zet ik mijn nagenoeg complete xs400 caferacer in wording te koop
Zie mijn topic van destijds, staan veel dingen in welke ik misschien vergeten ben.
afbraak en wederopstanding xs400


1 -Nortontank met een LeMans benzine dop, zwart met pin-up onder de blankelak. 100 euro

P1180751.jpg

P1180750.jpg

P1180749.jpg

P1180748.jpg

P1180752.jpg


2 -2 K&N filters aansluitdiameter 50 mm. 40 euro

P1180755.jpg


3 -Halogeenlamp, 21cm diameter en 8 cm "dik . 30 euro

P1180777.jpg

P1180778.jpg



4 -Glazen benzinefilter, nieuw. 10 euro

P1180763.jpg



5 -Megaton uitlaat, 600 mm lang aansluit van 50mm. Sito(?)made in Italy. 35 euro

P1180757.jpg

P1180756.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een lief klein blokje, ziet er echt vet uit!!!

Heb je misschien een los contactslot liggen (niet origineel met stuurslot) ? Die zoek ik nog voor een leuke prijs voor mijn project.
 
Damn, je hebt een leuk aanbod!
(net nu ik op het punt sta een soort XS400 circuitachtig speelding te maken)
Ik hou je in de gaten ;)
~[edit]Hoe kom je btw aan het idee van zrx1100 zuigers? Heb je een linkje naar info?
 
Laatst bewerkt:
Mwoah, de originele bussen waren al niet meer zo fris, en omdat er dan toch andere bussen in zouden dan maar de grootst mogelijke :O)

Dus bij Woesthoff een middag alle zuigers bekeken en gemeten en de kawazuigers kwamen er mooi uit, iets hoger dan de yamaha zuigers..en vanuit dat punt de bussen erin gezet..

Blok is zoals je kan zien geheel uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe glijlagers. Ook hoort er een oliekoeler bij van een xj650 2 nokkenassen, carburateur, gewoon compleet dus..Weet niet of ik de startmotor nog heb, ik wilde het zo kaal mogelijk houden en dus ouderwets kickstarten. Heb er een electronische onderbrekning met ab erbij om geen sleutel meer te hoeven te gebruiken maar een beetje high-tech contact aan en uit kunnen zetten(hoe cool is dat wel niet..)

Blok is nog hagel poepie nieuw, moet nog afgemonteerd worden..(zuigers aan de drijfstangen monteren en de kop erop)
 
Strakke actie! Jammer dat je nooit te weten komt hoe het blokkie loopt '(
Zijn die remschijven toevallig 267mm? En hoeveel vleesch zit er nog op?
 
Dinsdag met een duimstok de schijven gemeten en kwam toen op t oog op 26 cm..dus die 7 mm zou heel goed kunnen..en zat vlees genoeg op, geen diepe sporen.
 
Mooi, wil je daar svp vast een post-itje met "Hornix" op willen plakken? ;)
Van het weekend weet ik of ik bv ook die vork kan gebruiken.
U hoort van me :Y
 
Die xs400 die ik op het oog had gaat niet door :(
Weer zo'n marktplaats figuur die zich niet aan z'n woord kan houden....
Dus alleen de remschijven, ga ik ze pimpen en op mijn huidige xs gooien.
Je hebt een PM
:W
 
Die schokbrekers heb ik ook op mijn CB 250 RS :P

Alleen één vraagje... hoe heb je die IN GODSNAAM uit elkaar gekregen? :')
 
Voordempers of koniachterdempers? Gewoon de veer in elkaar drukken met pink en duim, bovensteschotel heeft een uitsparing deze schuif je zo over de zuigerstok(?)weg en de veer schuif je zo naar boven over de zuigers los..

Duim en pink zijn overdreven, daar moet je een verenklem voor gebruiken..
 
Laatst bewerkt:
Voordempers of koniachterdempers? Gewoon de veer in elkaar drukken met pink en duim, bovensteschotel heeft een uitsparing deze schuif je zo over de zuigerstok(?)weg en de veer schuif je zo naar boven over de zuigers los..

Duim en pink zijn overdreven, daar moet je een verenklem voor gebruiken..
Speciaal gereedschap dus, kreeg mijn vertrouwde lijmklemmen er al niet tussen :P

Jammer :9 Succes met de verkoop :W
 
Men neme 1draadeind m12 , 2 bijpassende moeren...2 stukken dik staal waar je in elk stuk een rond gat boort zodat je draadeind erdoorpast..aan de andere kant van deze stukken staal laat je ff een hoekje van een paar graden zetten..en voilà je eigen verenklem( voor lichte dempers)
 
Ik vermoed van niet maar ik moet het toch vragen. Heb je de linker en rechter uitlaat demper? Ik heb ze allebei nodig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan