Ik heb foto's gezien van iemand die een gietaluminium cilinder liet anodiseren. Dat werd heel vlekkerig, geen mooi resultaat...
Mijn voorvork ook jaren geleden zwart laten anodiseren.Ook asopnames laten doen,is gietalu maar het gaat wel.Poosje in bak met olie laten staan dan worden ze wat mooier.Tis nogal een poreus geheel dus neemt makkelijk olie op.Als je het een beetje onderhoud met siliconespray ziet het er goed uit.
Als je de buizen laat anodiseren moet je ze niet stralen,daar worden ze niet mooier op.Anodiseer bedrijf die bereidt ze zelf wel voor.Je straalt dan eventueel mooi freeswerk verrot.[afbeelding]
Aah dankjewel! Nice ook met die pics erbij.
Vraag je nog, heb je het gietalu wel laten stralen?
Dankjewel!
Mooie remklauwen ook
Coaten van je kroonplaten is geen probleem al een paar x laten doen. Wel alle schroefdraden goed afdekken want je krijgt het er niet meer af.
@hans zx10, wij hebben toen voor iemand zn crossvork poten moeten laten annodiseren en hij had ze alleen schoon gemaakt, laten annodiseren alleen de annodiseur zelf was er niet tevreden over en heeft toen gezegt dat ie t spul maar eens moest stralen en daarna nog een x gedaan en toen was hij er zelf wel over te spreken
TS vraagt over anodiseren. Dat heeft niets met (poeder) coaten te maken.
Anodiseren voor kleur is met gietalu een gokje. Kan gaan vlekken.
Meeste alu legeringen zijn te doen.
lezon: https://en.wikipedia.org/wiki/Anodizing
HK suspension heeft het toen voor mij gedaan.Als ik jou was zou ik ze even bellen.Wat erop zit uit fabriek lijkt bij Kawa een soort laklaag en dat zou er wel af moeten.
@hans zx10, wij hebben toen voor iemand zn crossvork poten moeten laten annodiseren en hij had ze alleen schoon gemaakt, laten annodiseren alleen de annodiseur zelf was er niet tevreden over en heeft toen gezegt dat ie t spul maar eens moest stralen en daarna nog een x gedaan en toen was hij er zelf wel over te spreken
ik heb het ook bij HK laten doen, heel mooi resultaat al zeg ik het zelf
Ik zal er straks even een belletje aan wagen. Het wordt een projectje voor na het seizoen. Maar dan weet ik of ik in de tussentijd wel of niet moet gaan zoeken naar een gefreesde (en dure) kroonplaat etc, of dat het anodiseren wel een optie is.
PS, zouden de brembo monoblocks ook geanodiseerd kunnen worden denken jullie?
De monoblocks zijn ook gietwerk op de echte raceklauwen na,die zijn gefreesd maar daar hangt een prijskaartje aan.Die van mij zijn ook gefreesd(zie foto boven)maar zijn geen monoblocks maar kunnen wel een andere kleur krijgen hoewel deze nu vernikkeld zijn.
Oeps, dubbele foto.[afbeelding]