Vetje
Rookie
- 5 sep 2010
- 10
- 0
Beste mensen,
Ik heb een Honda CBR 600f uit '94 met 49.000 km op de teller. Vorige maand ben ik ermee op vakantie geweest naar Italie, om met een veilig gevoel op vakantie te gaan was ik er voor de vakantie nog ff mee langs de dealer geweest om hem na te laten lopen.
Resultaat was dat beide banden, ketting, tandwielen en distributiekettingspanner vervangen konden worden (allemaal gebeurd bij een kilometerstand van 43.000 km op de klok). De dealer vertelde mij ook dat bij +/- 50.000 km de kleppen gesteld en de distributieketting vervangen moet worden (hij ratelt nu een beetje als je hem start, is deels al verholpen door de spanner te vervangen, maar de ketting zelf schijnt ook op zijn eind te lopen).
Mijn vraag is: weten jullie of er nog meer zaken zijn die ik binnenkort zou kunnen verwachten - zeg de komende 5.000 / 10.000 km -? Heeft dit type motor zwakke punten? (spanningsregelaar is vorig seizoen al vervangen, accu in het seizoen daarvoor). Of is hier eigenlijk niets zinnigs op te zeggen?
Ik heb een Honda CBR 600f uit '94 met 49.000 km op de teller. Vorige maand ben ik ermee op vakantie geweest naar Italie, om met een veilig gevoel op vakantie te gaan was ik er voor de vakantie nog ff mee langs de dealer geweest om hem na te laten lopen.
Resultaat was dat beide banden, ketting, tandwielen en distributiekettingspanner vervangen konden worden (allemaal gebeurd bij een kilometerstand van 43.000 km op de klok). De dealer vertelde mij ook dat bij +/- 50.000 km de kleppen gesteld en de distributieketting vervangen moet worden (hij ratelt nu een beetje als je hem start, is deels al verholpen door de spanner te vervangen, maar de ketting zelf schijnt ook op zijn eind te lopen).
Mijn vraag is: weten jullie of er nog meer zaken zijn die ik binnenkort zou kunnen verwachten - zeg de komende 5.000 / 10.000 km -? Heeft dit type motor zwakke punten? (spanningsregelaar is vorig seizoen al vervangen, accu in het seizoen daarvoor). Of is hier eigenlijk niets zinnigs op te zeggen?