Onderhoud zijspan zuid Limburg

Aircooled74

Die hard MF'er
5 nov 2006
638
109
Heerlen
Is er in Zuid Limburg ook een motorzaak die onderhoud verricht aan zijspannen ?
En dan bedoel ik niet Motorport......
Alvast bedankt Roland.
 
Gaat het om de Pan of over de hele combinatie? Zelf super tevreden over Motoshop Margraten en Rosa in Eijsden.
 
In eerste instantie de Pan zelf, ik denk dat ik een langzaam leeglopende achterband heb, vandaag opgepompt naar 2,5 bar (zat nog geen 1 bar meer in) dus morgen of overmorgen eens controleren.
Ik vermoed dat dit ook heeft bijgedragen aan de belabberde wegligging.
 
Er zitten waarschijnlijk eml wielen in. In de deling van de 2 velghelfden zit een o-ring deze willen wel eens slecht worden.
Rogier van enigma heeft wel eens de o-ring maat ergens in een draadje hier gepost.

Het kan natuurlijk ook gewoon het ventiel zijn wat verdroogd is of de band die slecht is.

Succes en hou ons op de hoogte.
 
Ik heb een Beringer wiel gehad met twee velghelften en een O-ring. Schoonmaken, poetsen, Sicaflex. Uiteindelijk verloren van de corrosie en een Smart wiel geplaatst
 
In eerste instantie de Pan zelf, ik denk dat ik een langzaam leeglopende achterband heb, vandaag opgepompt naar 2,5 bar (zat nog geen 1 bar meer in) dus morgen of overmorgen eens controleren.
Ik vermoed dat dit ook heeft bijgedragen aan de belabberde wegligging.
hahahhahah dat heb ik met 2 verschillende autobanden op motorvelg gehad , je moet eens goed kijken , op een autoband zit er een stikkertje , wit +/- 1 cm op 0.5 mm ( soms iets groter ) en dat kwam juist overeen met de velg , DAT was wat mijn band liet leeglopen over een periode van 3-4 weken . Heb het tegen de bandenboer verteld en daar had hij nog nooit van gehoord .... maar ja , had nog nooit een autoband op een motor gezien ook :-)
 

Bijlagen

  • 20240318_113844.jpg
    20240318_113844.jpg
    373,3 KB · Weergaven: 0
  • 20240318_113954.jpg
    20240318_113954.jpg
    337,7 KB · Weergaven: 0
Ik heb een Beringer wiel gehad met twee velghelften en een O-ring. Schoonmaken, poetsen, Sicaflex. Uiteindelijk verloren van de corrosie en een Smart wiel geplaatst
Ik heb een EML GT2000 wiel gehad met een verdroogde o-Ring. Ik heb de verlg met de oude ring tegen elkaar geschroefd, de naad rondom afgekit met -ik denk- een eenvoudige beglazings kit. Nooit problemen mee gehad. En omdat de kit niet echt tussen de helften zat, zou je zo ook nog wee eenvoudig van elkaar kunnen halen.
 
Als een band vervangen moet worden op een EML wiel moet het wiel dan uit elkaar of gebeurt dat hetzelfde als bij een normaal auto wiel ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan