Zijspan project

Led lampen zijn compleet en waterdicht geseald met stukje bedrading en een stekker.
Zijn van WIPAC LED( Land Rover) , Google maar eens .
Ik vind ze geweldig, geven veel licht zijn compact en ook nog eens erg weinig stroomverbruik.
Diameter 73mm en zijn in oranje; wit of rood, maar als je zou willen ook in heldere (kleurloze) lens
Combinatie rem/ achterlicht, knipperlicht, stadslicht en zelfs mistlamp is leverbaar.
Ik heb ze destijds bij Paddock Spares in de UK besteld, maar elke zichzelf respecterende Land Roverboer zal ze ook vast kunnen leveren.
 
Vorig jaar alles strak laten zetten en spuiten door een goede kennis in Ral 6014
 

Bijlagen

  • 20230415_153201.jpg
    20230415_153201.jpg
    401,2 KB · Weergaven: 2
  • 20230415_153212.jpg
    20230415_153212.jpg
    402 KB · Weergaven: 2
  • 20230716_143202.jpg
    20230716_143202.jpg
    474,9 KB · Weergaven: 2
  • 20231022_111308.jpg
    20231022_111308.jpg
    308,2 KB · Weergaven: 2
  • IMG-20230810-WA0002.jpg
    IMG-20230810-WA0002.jpg
    388,6 KB · Weergaven: 2
Lampen reflecteren niet als ze niet branden.
Staat een E- nummer op ( kan ook een kleurstof zijn)
Zover ik weet zijn ze dus goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.
 

Bijlagen

  • 20231213_223341.jpg
    20231213_223341.jpg
    203,1 KB · Weergaven: 1
  • 20231213_223322.jpg
    20231213_223322.jpg
    216,8 KB · Weergaven: 1
Ik heb ook 2 reflectoren achterop ( NOS), nog van Hare Majesteit geweest.
Dus dan ook nog eens de juiste kleur toevallig.
Dan hoeven de lampen zelf niet te reflecteren.
 

Bijlagen

  • achterkant.jpg
    achterkant.jpg
    272,4 KB · Weergaven: 2
De lampjes hoeven niet te reflecteren, dan moet je een losse reflector bijplaatsen.
Ik zou ze mogelijk ter vervanging van de orginele achter/rem lichten willen gebruiken.
California 1100, 1994.
Kwam er van de zomer achter dat er een het niet deed. Wat bleek, door de warmteontwikkeling was/is de fitting gesmolten. Dus lampje rammelde los in zn fitting. Nu wel opgelost met wat kunsthars.
Maar niet ideaal. Kans op uitvallen blijft.
Wat betreft diameter denk ik wel dat ik er wat aan heb. Passen in de lamphouders. Nu de bolling nog.....
Ik ga eens snuffelen opdie site.
Ben enkel niet zo goed in een taal buiten mijn dorp.....
Maar vandaar mn intresse.
 
De lampjes hoeven niet te reflecteren, dan moet je een losse reflector bijplaatsen.
Als het moet....maar liever niet.
Mischien dat ik de blanke achter het orgineel glas kan wegwerken?
Mm, de site geeft enkel een buitendiameter.
Zou een van de gebruikers mij kunnen vertellen, de dikte, en de bolling. Dus met andere woorden, hoe dik aan de rand en hoe dik in het midden....
Als ik de orginele lamphouders/fitingen er uithaal heb ik een bepaalde ruimte om ze eventueel in te monteren.
Bvd.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de LED lamp vlak op tafel leg is de dikte aan de rand 20mm (aan de omtrek)
Dan is de grootste dikte in het midden op de bolling 36mm.
Achterkant is volledig vlak uitgezonderd de draden die hier uitkomen.

Je zou de lens tot 20mm dikte kunnen weghalen zonder dat je vitale delen raakt denk ik.
maar dan is de lamp zelf niet meer waterdicht en mogelijk werkt de (heldere dan wel gekleurde) lens mee om het licht van de LED's te verspreiden of bundelen.
Maar als je ruimte hebt om dit in een orgineel achterlicht te bouwen zou het kunnen lukken.
Heb dit zelf nooit geprobeerd of ervaring hierin, garantie voor succes geef ik je dan ook niet.
 
Ik zou ze mogelijk ter vervanging van de orginele achter/rem lichten willen gebruiken.
California 1100, 1994.
Kwam er van de zomer achter dat er een het niet deed. Wat bleek, door de warmteontwikkeling was/is de fitting gesmolten. Dus lampje rammelde los in zn fitting. Nu wel opgelost met wat kunsthars.
Maar niet ideaal. Kans op uitvallen blijft.
Wat betreft diameter denk ik wel dat ik er wat aan heb. Passen in de lamphouders. Nu de bolling nog.....
Ik ga eens snuffelen opdie site.
Ben enkel niet zo goed in een taal buiten mijn dorp.....
Maar vandaar mn intresse.
Hier een paar plaatjes nog hoe ze er dan uit zien.
Mooi spul en een bak met licht.
 

Bijlagen

  • 0022516_led-73mm-red-stop-tail-surface-mount.jpeg
    0022516_led-73mm-red-stop-tail-surface-mount.jpeg
    67,9 KB · Weergaven: 3
  • 0022517_led-73mm-red-stop-tail-surface-mount.jpeg
    0022517_led-73mm-red-stop-tail-surface-mount.jpeg
    49,3 KB · Weergaven: 3
  • 0022518_led-73mm-red-stop-tail-surface-mount.jpeg
    0022518_led-73mm-red-stop-tail-surface-mount.jpeg
    77,6 KB · Weergaven: 3
Als ik de LED lamp vlak op tafel leg is de dikte aan de rand 20mm (aan de omtrek)
Dan is de grootste dikte in het midden op de bolling 36mm.
Achterkant is volledig vlak uitgezonderd de draden die hier uitkomen.

Je zou de lens tot 20mm dikte kunnen weghalen zonder dat je vitale delen raakt denk ik.
maar dan is de lamp zelf niet meer waterdicht en mogelijk werkt de (heldere dan wel gekleurde) lens mee om het licht van de LED's te verspreiden of bundelen.
Maar als je ruimte hebt om dit in een orgineel achterlicht te bouwen zou het kunnen lukken.
Heb dit zelf nooit geprobeerd of ervaring hierin, garantie voor succes geef ik je dan ook niet.
Bedankt voor de gegevens. Ik ga verder met puzzelen. Ff meten......
 
Vorig jaar alles strak laten zetten en spuiten door een goede kennis in Ral 6014
Wat een enorm mooie combinatie.
De twee matchen goed naast elkaar. Lekker klassiek en mooi robuust.

Snapte in je eerste posts de kleurkeuze voor t frame niet helemaal, maar in deze stijl snap ik t helemaal.


Da hej mooi doan!
 
Wat een enorm mooie combinatie.
De twee matchen goed naast elkaar. Lekker klassiek en mooi robuust.

Snapte in je eerste posts de kleurkeuze voor t frame niet helemaal, maar in deze stijl snap ik t helemaal.


Da hej mooi doan!

Dankjoe voor het compliment!

Dat klassieke uiterlijk was ook mijn uitgangspunt vandaar ook de keus om de orginele 18 inch wielen te behouden .
Verlagen van de motor of het zijspan of autowielen gebruiken wilde ik niet.
Het ding moest gewoon hoog op de poten staan voor de juiste look.
De lampen zijn met moderne LED techniek maar dan vermomd in een klassiek jasje.
Voor remmen wel een upgrade gegeven.
Ik vind de juiste looks erg belangrijk, maar het moet technisch gewoon kloppen ( lees veilig) en goed rijden en sturen.
Goede maat van me heeft er op gereden, en die was er zeer over te spreken.
Aangezien hij zelf al een paar combinatie heeft geproduceert geeft me dat wel vertrouwen.
Fijn om het te kunnen delen en commentaar of adviezen te mogen ontvangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan