cocofumi68
Rookie
- 22 sep 2015
- 18
- 0
Bougies vervangen, olie verwisselen (en filter), kleppen stellen, compressie meten, carbs schoonmaken en nakijken daarna synchroniseren, nieuw benzinefiltertje en dan is de gehele "onderhouds-historie" weer helemaal up-to-date
Op zich best een goed idee, maar zou je niet beter eerst zeker weten dat je blok bruikbaar is?thx Boskawouter, inmiddels het besluit genomen om contactpunten (lees ontsteking) compleet te vervangen door electronische alternatief.
Dat is te vinden in de manualps Hoe kom ik bij de nokkenaskettingspanner ?
compressiemeter besteld :-)
Ben nog steeds benieuwd welk merk/type erop komtJa was inderdaad een overweging, ik zal echter, indien het blok niet overleefd, toch een ander blok moeten hebben de gok word dan dat deze al een elektronische ontsteking zou hebben.
Toen ik (lang geledenoverigens goed nieuws..:-)..
vanavond 2 en 3 aan de gang gekregen (na veel gepruts aan zwaar ingebrande contactpunten) doen netjes mee en er klinken geen rare geluiden ut het blok..
Ik ook...nu benieuwd naar de compressie
en de verbetering na installatie van elektronische ontsteking...
thnx voor de link.
" je hoeft niet veel mazzel te hebben, als je maar weinig pech hebt"...
Je moet er van uitgaan dat de distributie ketting uit 1976 is, maar dat zegt nog niks. Pas als je bovenzijde loshaalt zou je kunnen kijken of de ketting te veel speling heeft. Km standen van de tellers zeggen ook niks over de echte km's en vooral de aandacht welke het blok wel of niet heeft gehad.
Op zich best een goed idee, maar zou je niet beter eerst zeker weten dat je blok bruikbaar is?
Wel benieuwd trouwens welke ontsteking je neemt/genomen hebt?Dynatek S.. ik heb geen verdere typering, besteld bij de motorzaak waar ik kan sleutelen.
zag trouwens dat de link naar de foto inderdaad niet werkt. de eigenaar voor degene waarvan ik gekocht heb heeft dit filmpje van de fiets online gezet...
Het is wel de bedoeling om nog zaken te wijzigen..
spaakwielen, nwe clipons, mogelijk andere tellers, beter aansluitend zitje, en het spuitwerk opnieuw laten uitvoeren.
En ja ik denk er serieus over om dan gelijk de electronica te verplaatsen, kapjes eraf, frame glad... je kent het wel..
ik begrijp dat jullie het afraden..:-)
Als ik een CB caféracer zou (kunnen) maken, zou die ook geen zijkapjes hebben, niet groen zijn en wel spaakwielen hebben. Maar om nou in zo'n keurig opgebouwde motor te gaan hakken en zagen.... het zou mij tegen staan.
Dan zou ik deze verkopen en met een schone lei beginnen.
Tenzij 'ie ergens tussen het filmpje en jouw koop op z'n zijkantje over het asfalt is gegaan ofzo.
Geen schuiver maar wel "mishandeling" door zijn vorige baasje.. deukjes en krassen.... het afwerkingsniveau laat soms wat te wensen over, er is bv een spaakwielnaaf in een gietwiel geperst etc... en ik ben overtuigd dat ik de fiets verbeter...
verkopen?? nooit !!!!! tenminste niet vrijwilligik vind het groen juist wel weer apart..zie je weinig ( of juist daarom )
zo zie je smaak is subjectief.
maar zou je dan niet liever op deze rijden en een hele nieuwe cb500 aanpakken en die geheel naar eigen smaak maken?
Want deze fiets heeft je nog flink wat gekost neem ik aan.