Ongeloveloos..

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapM31

Die hard MF'er
25 nov 2012
788
0
Sint Jansteen, Zeeland
Oké, ik zal een lang verhaal zo kort mogelijk proberen te vertellen.

Ik toef verplicht rond op mijn YBR125 vanwege het A1 rijbewijs. Nu is mijn YBR waarschijnlijk ook begrenst omdat de top met wind mee/windstil zo rond de 90 ligt en met wind tegen nog maar 70. :')

Abergut, houdt mij er niet van tegen naar mijn werk te rijden met dat ding. Vandaag was ook zo'n dag. Windje tegen, maar wel droog dus lekker plakken achter andere slome ochtend duikelaars. Jammer voor mij, was ik diegene die deze keer lekker langzaam voorop reed. Achter mij dus een lekkere 'file' van ballo's, die zich belangrijk voelen op weg naar hun onbelangrijke misbare functie, die er voorbij willen in hun leasebak maar mag niet want dubbele doorgetrokken streep. :W Jammer voor mij, wordt ik toch ingehaald maar door een ander soort ballo.

Prachtig bordje 'STOP' voor het eerst in mijn leven mogen aanschouwen dus ik er braaf achteraan, vond het op dit moment nog leuk. Uiteraard de aloude vraag of ik wist waarom ik werd aangehouden.. Spottend zei ik nog 'Omdat ik met mijn brommer op de rijbaan rij?' :] Kreeg te horen dat ik verkeershinder en gevaar veroorzaakte mede door mijn snelheid en dat ik niet rechts op de rijbaan reed zodat men er voorbij kon. Uhh.. wtf.. Rechts op de rijbaan zodat het verkeer er voorbij kan? Hoe is het mijn schuld dat deze rare motorwetgeving is ingevoerd? Ga lekker verhaal halen van bovenaf maar ga je pikstraf niet op mij af reageren. Natuurlijk dacht ik dit allemaal en heb ik het niet hard op gezegd :+ Afijn, ik lekker een bekeuring voor wat onzin. Tegenstribbelen heeft toch geen zin...

Ondertussen kon ik nog wel een praatje maken want schijnbaar was hij toch voor rede vatbaar want hij ging akkoord met het volgende: Als ik kan bewijzen dat A1 motoren gewoon echt langzaam zijn en die van mij niet harder gaat als 70, wilde hij de bekeuring laten vallen. Zodoende laat ik de beste man op mijn motor een stukje rijden. Eerst kwam hij aan zetten met 90 p/u wantja, wind mee. Even uitgelegd wanneer ik niet harder kan dan 70 dus meneer wil de andere kant op vertrekken maar dit gaat finaal fout. In plaats van de rijbaan op te gaan, besluit hij spontaan slootonderzoek te doen. :/ Met mijn motor. :/ Hij schiet dus van de rijbaan zo de sloot in..

Zijn collega en ik willen hem te hulp schieten maar hij komt al hikkend uit de sloot en vraagt om overleg met zijn collega. Ik draai mij om om mijn motor te bekijken maar blijkbaar zijn deze van waaiboomhout gemaakt want er is vrijwel niets van over.. Krijg hem niet in mijn eentje uit de sloot dus ik wil de politiemannen te hulp vragen maar deze zijn gewoon weg. Weggereden, of ze hebben zich verstopt. Ik gok op het eerste.. :/

En nu de grap van dit alles: Nu lijkt het, alsof ik zelf mijn motor de sloot in heb gereden en met mijn lullige WA'tje krijg ik natuurlijk geen drol uitgekeerd. Ik heb ondertussen de motor maar al op laten halen want verzekeringstechnisch ben ik toch wel de lul en bewijzen dat het twee politieagenten waren kan ik ook niet. Niemand die dit gelooft en mocht ik de betreffende politiemannen tegenkomen zullen ze het waarschijnlijk glashard ontkennen en dan is het mijn woord tegen die van 2 politieagenten.

What the fuck moet ik nu in vredesnaam doen? Ik kan niet naar mijn verzekering bellen, ik kan niet de politie bellen, ik kan niks.. Ja, janken, heel hard.

Fotootje volgt zodirect als ik een mailtje heb..
 
24791854.jpg


_O-

Wel mooi stukje tekst...
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij, idd, niet heel erg ongeloofwaardig. Er moeten toch wel medeweggebruikers zijn geweest die iets moeten hebben gezien?
 
Ik twijfel inderdaad ernstig of het waar is, maar ik vind hem wel goed geschreven. Het lijkt allemaal redelijk in elkaar te steken.
 
Jongens, aan heel hard vrijdag roepen lost mijn probleem zich niet op.. :N Wat moet ik doen? Hoe kan ik aantonen dat ik het niet was? Hoe wat wie?

@Menso: Was het maar zo'n feest. Dan kan ik de kosten in ieder geval op hem verhalen maar het was gewoon op weg naar mijn werk..

Dit is er over van de motor trouwens:

587A7Ds.png


8P2PzP9.png


nPWHoYu.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan