Hallo forumleden!
Ik heb een Suzuki GS750, welke ik omgebouwd heb tot caferacer. Motor heeft redelijk gelopen, maar de laatste tijd veel knallen in de uitlaat. Ik heb naar aanleiding van deze knallen besloten om de ontstekingsonderdelen (puntjes, condensatoren) te vernieuwen, en de ontsteking opnieuw af te stellen. Vervangen van de contactpuntjes en de condensatoren ging makkelijk. Daarna wat vreemde problemen met het afstellen van de ontsteking:
Motor heeft dubbele contactpunten en condensatoren. 1 voor cylinders 1 en 4, en de andere voor 2 en 3. Als ik nu het welbekende lampje gebruik om de ontstekingstijdstip van cylinders 1 en 4 statisch af te stellen (linker contactpuntjes), kom ik tot de ontdekking dat het lampje reageert (en dus de contactpunten van 1-4 gesloten zijn), het vaste afstelpunt correspondeert met cylinders 2-3. Ik snap er niets van. Iemand enig idee hoe dit kan??
Graag advies, want ik weet het niet meer!!
Groeten, Frans
Ik heb een Suzuki GS750, welke ik omgebouwd heb tot caferacer. Motor heeft redelijk gelopen, maar de laatste tijd veel knallen in de uitlaat. Ik heb naar aanleiding van deze knallen besloten om de ontstekingsonderdelen (puntjes, condensatoren) te vernieuwen, en de ontsteking opnieuw af te stellen. Vervangen van de contactpuntjes en de condensatoren ging makkelijk. Daarna wat vreemde problemen met het afstellen van de ontsteking:
Motor heeft dubbele contactpunten en condensatoren. 1 voor cylinders 1 en 4, en de andere voor 2 en 3. Als ik nu het welbekende lampje gebruik om de ontstekingstijdstip van cylinders 1 en 4 statisch af te stellen (linker contactpuntjes), kom ik tot de ontdekking dat het lampje reageert (en dus de contactpunten van 1-4 gesloten zijn), het vaste afstelpunt correspondeert met cylinders 2-3. Ik snap er niets van. Iemand enig idee hoe dit kan??
Graag advies, want ik weet het niet meer!!
Groeten, Frans