Ook betrouwbaar Rotax-blok in RSV 1000 '04?

Jerd

Die hard MF'er
25 okt 2008
457
1
Allen,

een vriend van me gaf aan dat in het vernieuwde Aprilia RSV 1000 model -dus vanaf 2004- geen Rotax-blok meer hangt. Hij had zijn twijfels over de betrouwbaarheid van het blok in deze modellen.

Heb al even wat gezocht, maar heb nog geen sluitend antwoord gevonden. Dus: weet iemand dit? En nu we toch bezig zijn: is het 'vanaf 2004 model' in het algemeen net zo betrouwbaar als 't oudere model Mille?

Dank alvast.

Jerd.
 
Isdatzo?

Die heeft alleen maar pech met motoren, niet specifiek Aprilia. ;) :+ Loopt het blok niet in elkaar, rijdt ie de motor zelf wel in elkaar. :P

Het zijn over het algemeen betrouwbare blokken, maar met elk merk is er wel iemand die er gezeik mee heeft gehad.

Startkoppelingen zijn ook een zwak punt van wat ik gehoord heb en zijn erg duur als je deze laat repareren (>1000 euro)
 
Dog bones op de achtershock zijn ook probleem gevallen. Ik weet een paar gevallen dat die afbraken tijdens rijden. KLIK Andere probleempjes zijn al eerder gemeld.
Is nooit achterhaald of die dogbones nou zijn gebroken DOORDAT 'ie is gecrahst, of dat 'ie gecrahst is door het afbreken van de dogbones...

Zijn ook wel erg weinig meldingen bekend :)

Startkoppeling is alleen een probleem bij het eerste model Tuono en Mille.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan