Ootjes spannende dag

ootje

Dolce far niente
3 apr 2006
34.386
1.557
Tussen zout en zoet
Hallo ik wil me even voorstellen bij de zijspanners.
Ik rijd sinds 22 jaar motor, waarvan 10 jaar minder intensief. (kids)
Nu worden de kids groter en willen wel mee op de motor. Helaas kunnen we niet met z'n vijven op twee motoren, dus een alternatief moet er komen.
Vooral met mijn jongste is een beetje anders vanwege zijn anders zijn; hij heeft down syndroom. Samen met zijn autistische trekjes is het niet raadzaam om hem achterop mee te nemen op de motor. Hij zou zomaar kunnen afstappen.

Vandaar het idee om eens de mogelijkheden van een zijspan te gaan onderzoeken, want stel je voor dat Teun (zo heet hij) het helemaal niet leuk vindt in zo'n bakkie. Als je dan vol goede moed een span koopt en hij vindt het niet leuk dan gaat het veel geld kosten voor niks.

Na een oproepje op het Kadijkerrun forum reageerden er maar liefst 5 spannen die wel eens even een ritje wilden maken. Uiteindelijk door allerlei plannen hebben wij een afspraak gemaakt met de heer B.

Zaterdag j.l. was het zover. Hier het foto verslag:
(in omgekeerde volgorde)

full

Nu gaat pappa rijden, ik hoop dat hij het ook leuk vindt

full

Eigenlijk best wel leuk zo'n bakkie

full

Als mijn zus ook zo'n ding op mot, berust ik maar in mijn lot

full

Zo'n ding wil ik niet op mijn hoofd

full

Moet ik hier in ?

full

Wat is dit nou weer ?

===============================================================

Ik zelf heb daarna nog even onder begeleiding van de heer B. even mogen oefenen op het span.
Wow, dat rijd vreemd zeg, maar volgens mijn instructeur had ik wel feeling voor span rijden.

En nu ?

Eerst de garage opruimen en mijn Dafje verkopen/wegdoen.

Dan spannetje zoeken en niet meer ophouden met rijden.

Wordt vervolgd.......

Met dank aan de heer en mevrouw B. voor een leuke ontmoeting.
 
Laatst bewerkt:
En nu kappen met die Lofzang.
Jullie hadden het zelfde gedaan, en ik heb er veel Plezier aan gehad!!
 
Jemig wat is iedereen blij met een nieuwe kandidaat spanrijder. Is het soms een uitstervend ras ?

Uniek in ieder geval wel.

Nu nog even voor mij een aantal punten ter overweging, wel belangrijk voor het aanschaffen van het span.

Hoeveel gaan we er mee rijden ?
Wordt het mooi weer rijden of gaan we meer rijden (ik denk het eerste)
Moet het een vast span worden of b.v. een flexit (leuk voor Teun, makkelijker aan mijn huidige motor te koppelen.)
LPG of benzine
o, ja de prijs.

Ik heb weer iets om over na te denken.

Gelukkig is er een goede adviseur in N-H *D
 
Laatst bewerkt:
Moet het een vast span worden of b.v. een flexit (leuk voor Teun, makkelijker aan mijn huidige motor te koppelen.)

Komen niet vaak in de verkoop, maar ik meen dat bij een van de bekendere zijspan verkoperts in den landen er eentje te koop staat al een tijdje.


Enne bij ons moet het met z'n 5jes op de motor gaan worden opgelost door 2 zijspannen naast mekaar te gaan zetten. Enne i.p.v. dafje heb ik eerst een fiat500-tje verkocht om plek te krijgen in de garage. :X
 
Ik heb er een zien staan in Zelhem.
Toevallig ga ik zaterdag naar die streken toe, misschien ff kijken.
Maar ik wacht wel even advies van Bachus af.
 
Jemig wat is iedereen blij met een nieuwe kandidaat spanrijder. Is het soms een uitstervend ras ?

Uniek in ieder geval wel.

Nu nog even voor mij een aantal punten ter overweging, wel belangrijk voor het aanschaffen van het span.

Hoeveel gaan we er mee rijden ?
Wordt het mooi weer rijden of gaan we meer rijden (ik denk het eerste)
Moet het een vast span worden of b.v. een flexit (leuk voor Teun, makkelijker aan mijn huidige motor te koppelen.)
LPG of benzine
o, ja de prijs.

Ik heb weer iets om over na te denken.

Gelukkig is er een goede adviseur in N-H *D

Ik heb het niet zo op die Schwenkers, met een star Span is het veel leuker rijden!
 
Ik heb er een zien staan in Zelhem.
Toevallig ga ik zaterdag naar die streken toe, misschien ff kijken.
Maar ik wacht wel even advies van Bachus af.

Kijken en probeeren kan geen kwaad, ik wil wel meegaan!
 
Laatst bewerkt:
Helaas is het een los span daar in Zelhem, anders konden we misschien eens proef rijden.

@ Bachus, heb je wel eens op zoiets gereden ?
 
een flexit is geen zijspan :N
da's een aanhanger aan de zijkant.

een afkoppelbaar zijspan is zowieso een beetje de nadelen van solo en zijspan bij elkaar geteld.
 
En wanneer kom jij langs??

Zat er al op te wachten ;). Binnekort idd eens een keer afspreken. Ik zal mij ega even op het topic wijzen zodat we de agenda's kunnen vergelijken :)

Zaterdag a.s.?

Ow, sorry, zie net dat jullie plannen maken voor zaterdag, een week later is ook geen punt, mits het een beetje droog blijft natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Als je mee wil, moet je ook bomenkappen op het landgoed van een vriend van me.

Anders gaan we gewoon gezellig eens op zijspanjacht.
 
een flexit is geen zijspan :N
da's een aanhanger aan de zijkant.

een afkoppelbaar zijspan is zowieso een beetje de nadelen van solo en zijspan bij elkaar geteld.

Het leek me een oplossing om mijn garage niet te hoeven opruimen. -O-

ik heb idd begrepen dat voor een goed span je kleine wielen en die speciale voorvork moet hebben. (weet ff de naam niet)
Volgens mij is dat voor zo'n flexit niet nodig en kan ik hem af en toe aan de RT hangen.
(want die gaat natuurllijk niet weg :N )
 
Terug
Bovenaan Onderaan