• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

op wat letten

martin BEagle

Die hard MF'er
Lid geworden
25 jan 2003
Waarderingsscore
0
Nu omdat ik mn hornetje eind van de zomer in de prak gereden heb en ik nu al kriebels heb om te rijden denk ik niet dat ik eht ga volhouden om volgende zomer niet te rijden en te sparen tegen het voorjaar daarop om een volledige nieuwe te kopen.
Daarmee ben ik begonnen om het internet af te schuimen om een oude motor te kopen voor zo weinig mogelijk geld +-650€ - 1000€ om de zomer mee door te komen.
Nu ja oud zal ie zijn voor die prijs maar of ie in orde is?Oud geen probleem want ik denk dat ratbike rijden ook es zn charme heeft en een oude kan ook zn pk en koppel hebben :-)gsfx -R 1100cc van 1988 130pk koppel weet ik niet direkt :9~ (weegt wel een kwart ton)heb er zo eene zien staan voor 650€ daarmee.Ze zeggen remmen en banden goed maar waar moet je nog op letten?
De koppeling?Hoe kan je zien of die in orde is?Luisteren of ie in leegstand rare geluiden maakt?en ermee rijden en kijken of ie nog goed schakelt?Hoe chek je de remmen?Rijtest?Wanneer heeft zo een oud brik onderhoud nodig?Wanneer hebben die z hun groote kost bij 100000km gelijk een auto?
Hopelijk kan er mij iemand wijzer maken.
TNX

Voor dat geld moet je niet veel verwachten. Je zult heus wel een leuke brik kunnen kopen, maar je zult ook handig moeten zijn. Er zal altijd wel iets aan mankeren. Geef je oren en ogen goed de kost als je een proefrit maakt. Let er inderdaad op dat alles zonder bijgeluiden functioneert, maar verwacht geen perfecte motor. Let op lekkage's en bijvoorbeeld olieverbruik. Als eens gezocht naar een Suzuki GS550 of 750?

[topic=44645]op wat letten?[/topic]

Dubbel??

Ik zou vooral de nadruk leggen op het motorische gedeelte van de motor, voor dat geld kan dat gedeelte maar beter in orde zijn. Optisch kan je zelf natuurlijk erg creatief te werk gaan, en je hebt nog wel eventjes de tijd ook. (als je in de winter niet rijdt)

Heb je geen geld teruggekregen van de verzekering van je gecrashte Hornet? Is daar niet wat voor te krijgen?

Of was ie niet all-risk verzekerd, en heb je een schuiver gehad...? ;(

@Jelmer
All risk is onbetaalbaar in Belgie :(
Bij de verkoop van mn wrak heb ik idd een beetje geld gekregen gelukkig maar!
Ma das bijna niks :(
Ben nu aant zien naar een tijdelijke oplossing.

@Jelmer
All risk is onbetaalbaar in Belgie :(
Bij de verkoop van mn wrak heb ik idd een beetje geld gekregen gelukkig maar!
Ma das bijna niks :(
Ben nu aant zien naar een tijdelijke oplossing.

Toch blij dat ik all-risk verzekerd ben. Fuck a duck, moet er niet aan denken als je de motor in de prak rijd en overal zelf moet voor opdraaien.

Voor de rest goed verzekert hoor dus het eenigste dat ik kwijt ben is mn motor*huil*
Heb al zitten denken om te informeren all risk in Nederland te nemen (is niet ver over de grens) maar of dat lukt?
Trouwens zijn de motoren in Nederland echt zoveel duurder?Niuew en tweedehands.
Want de markt in Duitland bijvoorbeeld is veel groter als bij ons dus daar heb je meer keus maar de invoerrechten zijn redelijk hoog daarom denk ik neit dat het zich loont eene daar te gaan halen.K lees hier wel regelmatig dat er Nederlandes zijn die dit doen dus bedenk ik(en hetgeen ik weet van nieuwprijzen bij jullie) dat het wel stukken duurder moet zijn bij jullie?
dus is een Nederlandse tweedehands ook al niet aan te bevelen :(

Tja in een garage zal je wel garantie krijgen maar zal je er ook hun winst mogen bijrekenen :(
Mhhh wischien toch maar naar een mekanieker gaan en es luistern of ie iets wil zoeken?
|( Bestaat er geen kant en klare betaalbare oplossing |(

Khad beter een andere titel gezet :(

Stuur een mod even een mailtje en ze veranderen de titel voor je :)

In Nederland zijn de motoren idd veel duurder. Daarom loont importeren uit Duitsland ook voor ons. Ik denk niet dat dit gunstig is voor Belgen omdat jullie prijzen toch ook al niet al te duur zijn.

1)rare motor/versnellingsbakgeluiden
2)ketting/tandwielen
3)balhoofdlager
4)remmen/banden

je kunt de remblokjes controleren door een spiegeltje tegen de remschijf te houden dan zie je zo hoe dik de blokjes zijn

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan