• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Op zoek naar mijn 1e motor? ADVIES GRAAG!!!

carl1234

Rookie
Lid geworden
29 jun 2013
Waarderingsscore
0
Ik ben 21 jaar en ben bezig met mijn motorrijbewijs. Ik kan dus op een 35 kw fiets stappen. Ik heb naar een Monster 600 zitten kijken , maar weet niet of dit het is voor mij.
Ben iemand die van snelheid houd en mijn fiets mag dat ook best uitstralen.
En dat hij lekker doortrekt is uiteraard ook erg belangrijk.

Iemand goede suggesties?

hoor het graag

Klinkt alsof je liever een vier-in-lijn wilt dan een L-twin. Proefrijden zodra je je papiertje hebt is het beste advies dat ik je kan geven.

Koop een honda cbr600 voor weinig....leren rijden ermee en dan pas een leuke snelle motor....

Mocht je jezelf in de hand kunnen houden koop gelijk een Yamaha R1 oid....

Tja een duc600 blinkt niet uit in snelheid......wel lekker sturen ed.

yamaha r 1 met 35 kw ? lijkt me vrij onwaarschijnlijk. een honda cbr 600 is dat wel een sportieve motor dan ?

Ik zou ook naar de sv650s kijken. en inderdaad een cbr600f.
Een cr600f4i straalt zeker snelheid uit, een sv650s rijdt wat speelser.
Monster heb ik nooit op gereden ziet er wel erg vet uit.
Met beide heb je ook nog lol als je van 35 kw af bent.
Een 1000cc begrenzen op 35 kw zou ik persoonlijk niet doen.
Die zitten al bij lage toerentallen aan de 35 kw.

yamaha r 1 met 35 kw ? lijkt me vrij onwaarschijnlijk. een honda cbr 600 is dat wel een sportieve motor dan ?

Al even op gegoogeled? ;)

Gewoon gaan proefrijden zodra je je papie... pasje in handen hebt... :Y
Laat je adviseren door de dealer, lees op internet, proberen en proberen.... Succes

Oh ja, een zoekopdarachtje op Google... ;) :

CBR 600
[Dode link verwijderd]

Laatst bewerkt:
Hmm, vraag eerst maar eens na of je wel 35KW mag rijden.
Met die nieuwe regeling moet iedereen beginnen op 11KW. Pas vanaf 1 januari 2014 willen ze dat je als 20+er kan instromen bij A2..

En CBR 600's hebben meer als 70KW origineel, dus gaat 'm ook niet meer worden met beperkt rijbewijs..

Laatst bewerkt:
Als je inderdaad 35 kw mag rijden, kijk dan eens voor een gsx-r of gsx-f 600! Beide motoren kunnen begrensd worden tot 25kw op het kenteken...! Geen gedoe met rare uitdraaien e.d.
Heb je natuurlijk wel een lichtere motor dan je officieel mag rijden, maar dat doet niet af aan de pret die je ermee hebt, beide leuke stuurfietsen met een sportief uiterlijk. Vooral de R heeft sportieve looks.

En beide motoren rijden zeker prima door met hun restrictiesetje*D

Laatst bewerkt:
haha, dat begrijp ik, maar wat ik bedoelde is een cbr600 wel lekker rijden?

Nou niet om je te ontmoedigen, maar moet jij volgens de nieuwe regeling niet eerst twee jaar op 11kW rijden?

En wat betreft een 35kW, mag enkel afgeleid worden van een motor die max 70kW heeft, dus een GSX-R 600 valt daar volgens mij dan ook al buiten. Een GSX-F 600 kan wel (ook een GSX-F 750 kan nog net = 68kW).

Indien je een motor neemt die origineel meer dan 70kW heeft, is terug voeren naar 25kW echter niet toegestaan. Het zijn degenen die hun rbw nog in de oude regeling behaald hebben en destijds 25kW moesten rijden, wél mogen overstappen op 35kW, omdat het anders te ingewikkeld werd, maar dan ook alleen indien origineel niet boven de 70kW. Indien wél boven de 70kW origineel, mogen zij er wél mee blijven rijden, maar dus op 25kW ipv overstappen op 35kW ;) *

* 't mag allemaal niet te simpel zijn denk ik ... :P

volgens mij heeft een cbr600 meer dan 70kw, dus daar mag je dan nog niet op rijden.

en niemand kan uiteraard vertellen of een motor lekker rijd of niet. is voor iedereen anders.
gewoon eens langs een dealer gaan en wat proefzitten, en als je iets bevalt proefritje plannen

maar hoezo zou dat niet lekker rijden denk je dan?

Als je mij corrigeert, zorg dan alsjeblieft dat je t zelf snapt.
Gsx-r kan via restrictieset op 25kw gezet worden. Zo staat deze dan ook geregistreerd bij het rdw... Dan heeft die 70kw+ regeling er helemaal niks meer mee te maken...

Als je mij corrigeert, zorg dan alsjeblieft dat je t zelf snapt.
Gsx-r kan via restrictieset op 25kw gezet worden. Zo staat deze dan ook geregistreerd bij het rdw... Dan heeft die 70kw+ regeling er helemaal niks meer mee te maken...

ik kan er natuurlijk ook naast zitten, maar volgens mij geld de 25kw regeling alleen nog maar als je voor 19 januari 2013 je rijbewijs hebt gehaald. haal je het daarna pas is de 25kw regeling niet meer van toepassing

Deze regelingen staan los van elkaar.
Overigens was mijn post niet op jou bedoelt, maar op DKP.

Er is een nieuwe rijbewijs regeling, maar daar heb ik zelf de ballen verstand van.. Wat ik wel weet is dat de mensen met het nieuwe 35kw rijbewijs mogen rijden op:

-motorfietsen met origineel < 35KW
-motorfietsen die begrenst zijn op 25 kw met daarbij een 2e type goedkeuring

Is toch heel logisch... Als jij 35 kw mag rijden dan koop je een motorfiets met 35kw of minder op het kentekenbewijs, of begrensd deze zodat het onder de 35kw staat op het kenteken. Zo lastig is het echt niet.

Laatst bewerkt:

Er is een nieuwe rijbewijs regeling, maar daar heb ik zelf de ballen verstand van.. Wat ik wel weet is dat de mensen met het nieuwe 35kw rijbewijs mogen rijden op:

Is toch heel logisch... Als jij 35 kw mag rijden dan koop je een motorfiets met 35kw of minder op het kentekenbewijs, of begrensd deze zodat het onder de 35kw staat op het kenteken. Zo lastig is het echt niet.

in nederland is dat dus wel zo lastig.
na 19 januari rijbewijs behaald betekend dat het origineel vermogen niet meer mag zijn dan 70kw. dan maakt het niet meer uit of je het nou naar 25 of 35 wil doen.

maargoed, er zijn al genoeg onderwerpen over deze nieuwe regeling waar alles na te lezen is:)

Begrenst "op kenteken" heeft er niets mee te maken hoor ;)

De nieuwe regeling zegt, 35kW, afgeleid van een motor met origineel max 70kW. Als ie op kenteken op 35kW staat, geld die 35kW daardoor helemaal niet als zijnde "origineel". Bij de rdw weten ze ook wel welke motoren af fabriek origineel meer hebben dan 70kW, zelfs als ie uit het fabriek als teruggevoerde versie gekomen is.

Dat van die 25kW is dus idd iets uit het oude systeem. En het is dus zo, dat rijders die hun rbw voor 19/01/2013 behaald hebben, op 25kW mogen blijven rijden, ook als is hun motor origineel méér dan 70kW. Indien hun motor origineel max 70kW heeft, mogen ze overschakelen naar 35kW. 't is erg ingewikkeld, dat wel :X

En om er even aan toe te voegen, puur wettelijk gezien moet de 35kW (of 25kW in het oude systeem) op kenteken staan, want een uitdraai is (puur wettelijk gezien) onvoldoende ... maar ... dat wordt gelukkig wel gedoogd ;) Veel hangt wat dat betreft af van je verzekeraar ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben 21 jaar en ben bezig met mijn motorrijbewijs. Ik kan dus op een 35 kw fiets stappen. Ik heb naar een Monster 600 zitten kijken , maar weet niet of dit het is voor mij.
Ben iemand die van snelheid houd en mijn fiets mag dat ook best uitstralen.
En dat hij lekker doortrekt is uiteraard ook erg belangrijk.

Iemand goede suggesties?

hoor het graag

Ik zeg.....

Een Busa!

_O- :W

Laatst bewerkt:

picard.jpg

Ik zie nu dat TS nog bezig is met lessen en in de volledig nieuwe regeling valt.. Ik ging er blindelings vanuit dat deze vanuit de 25kw kwam, my bad. Excuses!

Aangezien ik dacht dat alle huidige jonge lessers met 11kw moesten beginnen dacht ik namelijk dat Ts al een tijdje het rijbewijs had..!

Misschien toch even nagaan of je straks niet aangewezen bent op een snelle scooter TS...?

Misschien vind je een CBR400RR wel iets. Heeft 60pk dus zal wel iets begrenst moeten worden. Je kan ook kijken naar een al op 25kw omgeschreven Cbr600

neem gewoon een motor die van zichzelf al licht uurs en weinig vermogen heeft < 400cc lekker sturen en na verloop van tijd verkoop je die en tijd je wat zwaarder. een motor kopen op een snel uiterlijk zou ik niet zomaar doen. een monster 600 naar 35kw OS op zich geen slecht idee, als je dat motorkarakter lekker vindt. eerst Veel verschillende motoren proberen, dan kopen.

Als je zo ver bent dat jeje eerste mount mag kiezn, zou ik toch voor paard gaan afhankelijk van je character (human ,gnome,dwarf elfs, orcs ,undead ,tauran, trolls)

Daarna lekker levelen op een parkeer plaats of gewoon een trainer opzoeken.

Terug
Bovenaan Onderaan