Ik heb een klein euveltje met mijn Gixxer,
Ik heb mijn suzuki gsxr1100 gekocht met K&N open luchtfilters,
Hij is ook afgesteld met een Dynojet stage3 kit, bij adrie spierings in heesch.(door de vorige eigenaar)
Echter lijkt het erop dat wanneer er teveel wind in de filter slaat dat hij inhoud,
Dit gebeurde voornamelijk bij hogere snelheden, zoals 140 in zijn 4 of harder en hoger in de versnelling, als je dan vol gas geeft dan houd hij in,
Je moet dan echt heel rustig het gas opendraaien.
Maar toen het gisteren hard waaiden reed ik over de dijk, met ongeveer 80km per uur, in zijn 2e versnelling.
Toen begon hij heel erg in te houden, de wind kwam dan ook vanaf de zijkant,
Tevens houd de Gixxer ook even in bij volgas accelereren, net alsof hij teveel lucht krijgt.
Is dit door "beter" afstellen te verhelpen?
Of komt dit puur doordat er teveel wind de carbs inslaat?
En zal het nut hebben om iets te fabriceren zodat er minder lucht inslaat?
Dat heeft de fabrikant al geprobeerd, dat heet een airbox.
Waarschijnlijk komt er juist te weinig lucht in de carbs door turbulentie.
Dat een motor op een testbank goed loopt betekent niets.
Lucht die snel langs een carburateur stroomt veroorzaakt juist een drukverlaging.
Bij een CV carb wil dan de gasschuif niet open.
Geen idee, kun je proberen.Ahhhh, en ik dacht dat er dan teveel lucht in kwam, dat idee kreeg ik in iedergeval!
Origineel zit terhoogte van de airbox ook nog wat kappen. (omcirkeld in de foto)
Als ik deze er terug probeer te monteren of zoiets dergelijks , zou dit enig effect kunnen hebben denk je?
[~[url="http/i1221.photobucket.com/albums/dd467/audistefan/Forum%20fotos%20lage%20kwaliteit/1993_GSX-R1100W_450jpg_zpseobbyybm.jpg"]afbeelding~][/URL]
die zijn duurder dan je motor.
Er zitten ook kundige tuners op MF, misschien dat die een oplossing weten?Je bedoeld meer waard
Hiervoor zijn dus geen standaard oplossingen? (behalve originele airbox)
Mede omdat er van de winter een gsxr600 K4 kontje opkomt.
Dan maar binnenkort eens proberen of er een groot verschil is als ik iets probeer te fabriceren, of dat het überhaupt iets doet zowel positief als negatief!
Miss. heel stom, maar als je van karton 2 driehoeken knipt en aan je frame bevestigt op de plaats van je originele kappen?
Dan weet je toch of het scheelt?
Waarom laat je Adrie de motor niet (beter) afstellen/nakijken ? HIj doet aan motor tuning dus.....en je zal toch wel garantie hebben ?
En anders naar Hilltech in Kaatsheuvel.
Niet rommelen met kappen ed want daar zit het niet in
d'n mijne
[~[url="http/i357.photobucket.com/albums/oo19/ronald21_album/Motor-GSXR1100/Foto0074_zps54098c8b.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/i357.photobucket.com/albums/oo19/ronald21_album/Motor-GSXR1100/Foto0251_zpsfc9b194b.jpg"]afbeelding~][/URL]
inmiddels met gsxr 750 carbs = 38 mm ipv de standaard 40 mm
zelf met sproeiers en met carb afstellingen (vlotterhoogte, mengselschroef, naaldhoogte)gespeeld
2 x laser hotcam open uitlaat, ingekort
Heb meerdere verhalen gehoord van gasten met deze tuning, waarop de motor verschillend reageerde op weersomstandigheden. Bandit 1200 met de bekende losse pods op de carbs, bijna niet af te stellen.