openluchtfilter

mastede

Kloon
9 apr 2010
3
0
goedenavond..

ik heb een k&n luchtfilter aangeschaft en nu ben ik bezig geweest om deze teplaatsen ..
tot nu toe heb ik zadel ,zijkappen,tank gedemonteerd.

maar nu..

hoe nu verder deksel en inlegfilter zijn eruit maar de onderbak, hoe haal je deze los en waarop moet ik letten en hoe plaats je het filter op de juiste manier?????

het gaat om een suzuki gsxr 750 van 1992

alvast bedankt en hopende op vele stap voor stap tips:-))))
 
ik ken de motor niet, maar het lijkt me dat de klemringen waarmee de luchtbuizen vastzitten aan de luchtboxzijde los te draaien zijn. dan zou je de boel er meestal zo af kunnen trekken...
 
het is geen inlegfilter, het is echt zn holle open ronde filter met metalen bovenkant.
er zit een metalen ronde aansluitadaptertje bij en een grote ronde rubberen ring..

hoe werkt dat aansluiten dan op die luchtbuis/luchtbuizen?..zijn dat meer dan 1?
op welke moet ie ?..blijven er een paar open??

gr van een leek
 
het is geen inlegfilter, het is echt zn holle open ronde filter met metalen bovenkant.
er zit een metalen ronde aansluitadaptertje bij en een grote ronde rubberen ring..

hoe werkt dat aansluiten dan op die luchtbuis/luchtbuizen?..zijn dat meer dan 1?
op welke moet ie ?..blijven er een paar open??

gr van een leek


oh... ik ben bang dat ik in de gaten krijg wat je wil.

simpel en kort antwoord. JE HEBT DE VERKEERDE SOORT K&N FILTER...

wat jij wil kan niet. punt. einde verhaal....

koop maar een vervangingfilter voor in je luchtbox OF 4 (VIER) X zon luchtfilter als jij nu hebt...

sorry.. maar ik kan dr niks anders van maken...

edit:
ik ga er nu van uit dat je iets in deze trand hebt gekocht?
KN-Filter-RC-1060%5B1%5D.jpg
 
Laatst bewerkt:
afgezien van bovenstaande hier mijn advies:
Terugbrengen en een origineel filter halen OF laten doen incl. opnieuw afstellen. Met een open filter loopt je motor al heel snel te arm als er niets aan de afstelling gebeurt, met alle mogelijke gevolgen van dien. Dat nog even afgezien van de verschillende meningen over open filters, een discussie waar ik me niet aan waag.
 
Eh..... ik vraag me af bij wie je dat filter hebt gekocht. Óf het is een koekenbakker, óf jij bent niet erg duidelijk geweest wat je wilde.....

Ik zou een vervangingsfilter voor de airbox kopen. Probleem met die 4 losse filters is dat ze vaak problemen geven als ze nat worden.

Kooijtje heeft gelijk, laat de afstelling controleren als het open filter er op zit.

Verder: een luchtfilter dient om de lucht die je cylinders in wordt gezogen zo schoon mogelijk te maken. Zelfs een stofje kan krassen op de cylinderwanden veroorzaken. Hoe meer rommel er in je cylinders komt, hoe hoger de slijtage. Een open luchtfilter laat meer lucht, maar ook meer stofjes binnen.
 
nou, suc6 er mee....

hopelijk weet je nu wat je nodig hebt...

ennuh, klein advies.
als je niet weet welke je nodig hebt, plaats dan een oproepje hierzo, want als je maar 1 zon open filtertje meekreeg, terwijl je aangaf waarvoor het was, dan zou ik daar nooit meer mn spul gaan halen...

resumee:
of per carb 1 zon open filterje, vier in totaal dus.
of een vervanginsfilter in je luchtbox, op de plaats van de orinele filter.

meer keuze is er standaard eigelijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan