Oplichting??

Ja schijnbaar.... de man zn Engels is ook niet zo best...

Weet iemand of er bij de klpd iemand bezig is een zaak te maken tegen deze mannen? Misschien heeft hij wat aan mijn verhaal en ik heb immers de communicatie nog open met deze man. Ik kom bij Brabant zuid Oost niet verder omdat ze niet in het landelijke systeem kunnen kijken......

Welke regionale omroep was dat wsx?

Was de publieke omroep. Volgens mij bij radar of tros opgelicht ofzo zal eens gaan zoeken.

edit

Toets bij radar maar eens nigerianen in:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=zoeken&no_cache=1&L=0

of bij opgelicht:

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=49
 
Laatst bewerkt:
Als ze een checkboekje van barclays hebben, hebben ze toch wat ze willen. Daar heb je toch geen bank voor nodig, een simpele tasjesroof in London van een welvarend uitziende dame op leeftijd en je hebt al kans......
Maar dat is niet eens nodig, tegenwoordig hebben ze hele goede printers. Het is gewoon een stuk papier, zonder verder watermerk iod. Ik zou hem zo kunnen namaken.

T is niet echt voor een lolletje, ik zou het graag overdragen aan iemand van de klpd die ermee bezig is, maar de klpd werkt niet echt mee.

Zoals ik al zei ben ik ook niet gek he.... hij weet niks van me buiten mijn voornaam..... Die check heb ik op een onbewoond adres laten komen en ik heb mijn maatje (postbezorger in die wijk) gevraagd of hij die brief aan mij wil geven. Is ook niet helemaal legitiem, maar ach.... ik had al zo mijn vermoedens.

En als meneer besluit om mij met een bezoekje te vereren (wat ik meer dan hoogst onwaarschijnlijk acht) kan het nog wel eens zijn dat hij van een koude kermis thuis komt ;)



edit: thanks wsx
 
Laatst bewerkt:
Snap eerlijk gezegd niet dat er nog steeds mensen zijn die er in trappen. Spijt me zeer maar dan heb je echt geen verstand in je flikker.
 
ik vond t wel grappig klinken, je belt je advocaat op (in mijn ogen een man in driedelig pak) en zegt: hee gozert regel eens ff een nieuwe ktm voor me....


Tsja...ik krijg het er anders eerder vies benauwd van...en ik ben er nog niet eens bij betrokken.
Een domme crimineel is heel vervelend blok aan je been, in het speciaal als hij ook nog eens een advocaat heeft...en die speelt het spelletje mee, dat zijn de criminelen die wat meer kunnen zonder gestraft te worden...
Die mensen leven van hun criminaliteit...maak maar een inschatting van hun ethiek...en hun intelligentie is ook nogal laag...gevaarlijke cocktail hoor...
 
Een stel illegale zwarten op een logeerkamertje van een of ander karig achterstandsflatje in de randstad.
Precies. Die lui versturen tientallen van die mailtjes per dag, tot dat er iemand hapt.
Ben er zelf ook een paar keer mee 'bezig' geweest, totdat ze door hebben dat jij ze 'door hebt', dan houden de mailtjes opeens op.
 
Tja wsx... er zijn sowieso nog mensen die vertrouwen hebben in de mens. Vaak zijn dit mensen op leeftijd. Het is eigenlijk diep triest dat wij zo'n neus hebben voor oplichting..... Ik ben ook iemand die iedereen het voordeel van de twijfel geeft en graag geloofd dat er ook eerlijke mensen rondlopen. Helaas ben ik door ervaring ook zo'n neus voor oneerlijkheid gaan ontwikkelen.
daar komt nog bij dat ze misbruik maken van het vertrouwen dat mensen hebben in de bank. Als er al wantrouwen zou zijn bij mensen, dan verdwijnt dat wanneer ze het geld in handen krijgen zodra ze de check verzilveren. Veel mensen (waaronder ik) weten niet dat banken achteraf pas de geldigheid gaan checken.....
Als ze het wat geraffineerder aan zouden pakken en dus niet ver boven de vraagprijs bieden, stellen dat ze vanuit Engeland interesse hebben in een motor uit NL of een factor 3 van het verkoopbedrag op de check zetten zouden er nog veel meer mensen intrappen.....
Bovendien zijn wij niet meer gewend aan checks maar mijn vader bijv. (65) is dat nog wel. Hij zou er wellicht, mits wat sluwer verpakt, intrappen.

Ik denk dat mijn vermoedelijk Nigeriaanse vriend hier een aardig zakcentje mee verdient....


@hondaXL: ik denk dat het wel meevalt met de criminelen. Ik denk dat het een paar wanhopige Afrikanen zijn die een lucratieve manier hebben gevonden om de rijke Westerse dikkertjes wat geld afhandig te maken. Daar komen geen vechtpartijen of AK-47's aan te pas. Slechts een internetverbindingkje en een laptop is voldoende en honger is een goede motivatie.....
 
Laatst bewerkt:
Als ze een checkboekje van barclays hebben, hebben ze toch wat ze willen. Daar heb je toch geen bank voor nodig, een simpele tasjesroof in London van een welvarend uitziende dame op leeftijd en je hebt al kans......
Maar dat is niet eens nodig, tegenwoordig hebben ze hele goede printers. Het is gewoon een stuk papier, zonder verder watermerk iod. Ik zou hem zo kunnen namaken.

Gestolen checks innen ze gewoon zelf...
Namaken...met spelfouten en al dan waarschijnlijk...nee hoor deze mensen zitten op een ander niveau...dan zouden ze hun eigen geld ook wel kunnen nadrukken, daar zit ook weinig beveiliging op over het algemeen.

Het is ook altijd dezelfde truuk...En die truuk is echt stom, ze moeten het echt hebben van 1% die lukt.

Neem van me aan, die mannen worden niet gepakt als ze in Nigeria zitten...politie daar wordt omgekocht met de opbrengsten van de fraude.
 
Gestolen checks innen ze gewoon zelf...
Namaken...met spelfouten en al dan waarschijnlijk...nee hoor deze mensen zitten op een ander niveau...dan zouden ze hun eigen geld ook wel kunnen nadrukken, daar zit ook weinig beveiliging op over het algemeen.

Het is ook altijd dezelfde truuk...En die truuk is echt stom, ze moeten het echt hebben van 1% die lukt.

Neem van me aan, die mannen worden niet gepakt als ze in Nigeria zitten...politie daar wordt omgekocht met de opbrengsten van de fraude.


check ff mij edit van de post boven jouw laatste....

Als ze zo geraffineerd zijn mogen ze ook wel dito te werk gaan. Wat jij bedoeld met ander niveau is me niet geheel duidelijk.
Hun eigen checks innen gaat m niet worden, dan wordt juist om je identiteit gevraagd en daar hebben ze nou net mij (of jou) voor nodig.....
 
Laatst bewerkt:
check ff mij edit van de post boven jouw laatste....

Als ze zo geraffineerd zijn mogen ze ook wel dito te werk gaan. Wat jij bedoeld met ander niveau is me niet geheel duidelijk.

Ik bedoel dus dat ze zo dom zijn als het achterste van een varken, en dat ze geen check kunnen namaken, tenminste dat is een gegrond vermoeden als we over Nigeriaanse oplichters spreken en je merkt het ook als je er mee in contact komt.


Hun eigen checks innen gaat m niet worden, dan wordt juist om je identiteit gevraagd en daar hebben ze nou net mij (of jou) voor nodig.....

Ik ben zelf geen check-gebruiker, maar ik zou denken...blanco check invullen en je aanmelden met valse papieren, teneinde de tracering onmogelijk te maken...
Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat ze gestolen checks gebruiken, zou dat het niet net moeilijker maken in hun opzicht ?
 
~
Ik heb een advertentie geplaatst voor het plegen van onderhoud aan motoren. Daarbij heb ik een foto gezet van een ktm, een drz en een husqy. Ik kreeg devolgende reactie:

Hello,
> How are you doing today.How is work,kindly get back to me with your last price if still for sale or call me +447024058620
>
> Thomas

Huh :? , ik heb een advertentie op marktplaats staan waarop ik precies hetzelfde bericht heb ontvangen :

Hello,How are you doing today.How is work,kindly get back to me with your last price if still for sale or call me +447024058620 Thomas

Vond het al een wazig bericht; last price?? Heb er niet op gereageerd.
 
Niet helemaal t zelfde, maar ik las ooit een een verhaal van iemand die een oplichter bij de neus had, de oplichter wou een macbook afhandig maken van iemand op slinkse wijze, die persoon van die macbook had m door en stuurde een kartonne macbook op met een heel hoog aankoopbedrag er op wat die oplichter toen moest betalen ofzo, was nog gefilmt en alles. Even opzoeken
 
Paulus, hoop dat je ook digitaal niet al te veel sporen hebt achter gelaten. Die nigeriaantjes zijn namelijk best handig met internet / mail.
 
Ik snap niet dat jullie allemaal zo bang zijn, die lui versturen zo 100 van die mails per dag. Als ze er achter komen dat paulus ze door heeft mailen ze niet meer terug en gaan ze met iemand verder die er wel echt intrapt. Die komen echt niet naar nederland vliegen hoor...
 
Ik snap niet dat jullie allemaal zo bang zijn, die lui versturen zo 100 van die mails per dag. Als ze er achter komen dat paulus ze door heeft mailen ze niet meer terug en gaan ze met iemand verder die er wel echt intrapt. Die komen echt niet naar nederland vliegen hoor...

TS gaat wel iets verder, heeft al een check in handen, en wat doe je daar nu mee ?
 
Was eigenlijk een edit op de vorige post.....


@ Makrolon: voor een ongedekte check komen ze niet naar NL en als ze al in NL zitten komen ze daar niet voor naar mijn woonplaats. Doen ze dat wel, hebben ze mijn adres niet. Komen ze daar achter en staan ze aan de deur hoop ik voor ze dat ze me meteen neerschieten. Mwoa...weinig kans denk ik.

Zou eigenlijk best tegenscam willen maken, maar wat en hoe? iemand een goed idee?
Hij wil dat ik zijn check cash en die naar hem overmaak. Nou kan ik een verhaaltje verzinnen dat ik zijn geld vast heb gezet bij de bank maar dat ze een bedrag vragen voor de overboeking (ik heb een dure bank). Dan kan ik hem misschien zo ver krijgen om €100 over te maken... Maar ja, waarschijnlijk is dat peanuts voor die gasten en ik schiet er ook niet zoveel mee op......

Als iemand een vet idee heeft ben ik wel in voor een vette actie.... Laat je fantasie maar werken.
Mocht t allemaal niks worden kap ik het af en zeg ik wel dat zn check niet gedekt is ofzo of dat ie in de koffie is gevallen.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan