Oplossing tegen de FlitsPaal ?

The King

Die hard MF'er
9 jun 2003
566
0
omgeving ede
(juni 2003) Vandaag weer net op het nippertje gered voor een fikse bekeuring voor te snel rijden.

(H)oom(o) agent 8-) had zijn vogelnestje met kamera lekker langs een rustige rechte vrij van enkel ander verkeer of geenszins gevaarlijk weg gezet, zodat hij weer lekker snel afgewerkt was en naar zijn vriendje kon.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die een oplossing hebben gevonden voor deze vorm van terrorisme. bv een nummerplaat die wegdraait of anti flits folie, noem het maar op.

(11 Juni 2003) Ik ben dus gefilts..... een dag later met 167 km waar je 80 Mog....

(30 Sep 2004) Update Vandaag is dus de zitting geweest.
Ik mocht dus voorkomen voor bovenstaande, met zeet in de handen verklaring van het werk, van de verzekering dat ik al 11 jaar schadevrij reed op mijn motor, en het bewijs van overschrijving van de motor dat ik hem verkocht had, en mijn advocaat.

Ik was een uur te vroeg dus, ik dacht laat ik eens gaan kijken hoe dat gaat,
Zaak een een irakees die geen nederlands spreekt die voor de derde keer is gepakt voor rijden zonder rijbewijs staat er en de rechter en OJ zijn een beetje met de verdachte aan het dollen en er wordt wat gelachen in de recht zaal ( waar 8 man aanwezig is incl rechter, oj, bewaking, en grifier. OJ eist 1 week gevang voorwaardelijk met 2 jaar proeftijd en 200 Euro.......

Zaak 2 Jongeman denk 28 moet voorkomen omdat hij een ongeluk heeft gehad waarvan de tegen partij letsel ( 2 gebroken vingers ) had. Jonge was schult maar zij ook dat het een ongeluk was en dus ook niet met opzet en dat hij de motorrijder niet had gezien. OJ gaat tekeer ( is een vrouw ) dat het toch schandelijk is dat de jongen niet opgelet heeft en dat er wel dode hadden kunnen vallen etc etc etc... OJ eist 4 maanden voorwaardelijk rijbewijs en 250 Euro met proeftijd van 2 jaar.

Zaak 3 Vrouw denk 50 heeft ongeluk gehad met auto, tegen ligger was scooter. vrouw zecht ook dat het een ongeluk was en dat de schooter niet gezien had. OJ eist weer 4 maanden voorwaardelijk rijbewijs en 250 euro, vrouw begin te huilen en de rechter maakt er alleen 200 Euro van.

Zaak van mij. Ik heb niet met opzet 167 KM gereden waar ik 80 mog en het was de tweede keer in 5 jaar ( ja alles telt mee binnen 5 jaar ) op advies van de advocaat beken ik schult en vertel er bij dat ik niet bewust van was dat ik zoooo hard reed, maar dat ik wel eens te hard reed, anders koop je niet zo een motor, maar zo hard nee, wijs hem nog op mijn werkgever en dat ik niet meer met een motor op de openbare wegrijd. Mijn advocaat dikt dit nog eens aan en ook dat ik een veilige rijder ben etc etc..., Maarja ik was er van uit gegaan dat ik dus 4 maanden rijbewijs zou krijgen en een flinke geld boete.. bedoel is niet niks.
OJ begin met haar standaard verhaal van dat ik een crimineel ben en dat er ernstige ongeluken hadden kunnen gebeuren etc etc etc. maar dat ze toch ook mensenlijk is en dat ze niet mijn werkgever wil straffen en eist 4 maanden voorwaardenlijk, met 2 jaar proef en 570 Euro.... :} ik was er al van uit gegaan dat ik met de taxi mocht.. maarja de rechter hoeft de eis niet over te nemen, dus mijn advocaat nog even het woord over dit en dat en het eiken van de radar. ik mocht nog iets zeggen maar ik wist ook niks dus de rechter aan het woord. hij wilde nog 3 dingen zeggen.

1 De Wet is de Wet.
2 Dat hij een bloedhekel had aan motorrijders die zeggen dat ze niet te hard rijden.
3 Hij was het er mee eens dat het belachelijk is dat ze van politie geen eikrapport er bij doen bij deze overtredingen.

en ging mee met de eis van OJ.............

Ik ben dus erg gelukkig met deze afloop. en kan ook iedereen aanraden om een advocaat te nemen als je je rijbewijs lief is.

Maar begrijpen jullie het nog.... als je buitenlander bent en geen nederlands kent en ze pakken je 3 keer zonder rijbewijs dan krijg je 200 euro en een week voorwaardelijk, en als je 167 rij waar je 80 mag dan krijg je 4 maanden voorwaardelijk en 570 euro, en als je een ongenluk veroorzaakt perongenlijk dan dan krijg je ook 4 maanden voorwaardelijk.....

 
Laatst bewerkt:
Totdat de politie je rijdend controleerd, daarbij word vermeld dat je een plaat met 1 hoort te hebben, als er dan een motor rijdt met die kentekenplaat ZONDER 1tje dan reken d'r maar op dat je aan de beurt bent.....


ik weet niet of je ooit zo'n plaat gezien heb met een 1tje??
maar als je die eens goed bekijkt dan is dat 1tje erin geslagen!!!!
net zoals je ander nummers en letters , dus je poetst alleen de verf eraf de 1 is nog wel zichtbaar alleen wat moeilijker
 
Mooi topic, maar ik moet alleen ff kwijt dat noet alle agenten slecht zijn.
Na terugkomst uit duitsland moet ik weer tanken bij een pomp langs de snelweg.
bij de oprit wilde ik weer eens lekker vlot wegscheuren. Eenmaal bij de 160 km/h aangekomen zie ik linksvoormij een motorachent en ik dacht meteen aan die torenhoge boete, maar het viel mee. Meneer agent gebaarde dat ik rustiger aan moest doen en stak zijn duim op en reed de andere kant op (was bij een splitsing).
Dus ze vallen de motoragenten wel mee.

Maar begrijp me goed hoor. Door persoonlijke ervaring vind ik de meeste agenten nogal dom en stom (lees IQ nullus). En dan ben ik nog wel heeeeeeeel erg netjes en als zo'n blauwe vriend er problemen mee heeft zal ik het hem of haar een piekfijn uitleggen waarom ik er zo over denk.
 
Laatst bewerkt:
Mooi topic, maar ik moet alleen ff kwijt dat noet alle agenten slecht zijn.
Na terugkomst uit duitsland moet ik weer tanken bij een pomp langs de snelweg.
bij de oprit wilde ik weer eens lekker vlot wegscheuren. Eenmaal bij de 160 km/h aangekomen zie ik linksvoormij een motorachent en ik dacht meteen aan die torenhoge boete, maar het viel mee. Meneer agent gebaarde dat ik rustiger aan moest doen en stak zijn duim op en reed de andere kant op (was bij een splitsing).
Dus ze vallen de motoragenten wel mee.

Maar begrijp me goed hoor. Door persoonlijke ervaring vind ik de meeste agenten nogal dom en stom (lees IQ nullus). En dan ben ik nog wel heeeeeeeel erg netjes en als zo'n blauwe vriend er problemen mee heeft zal ik het hem of haar een piekfijn uitleggen waarom ik er zo over denk.

Tja dan zal hij wel bijna aan het einde van zijn dienst tijd hebben gezeten en geen zin in papier werk hebben gehad,.... Het blijft een agent... en die moeten schrijven anders mogen ze van de bolle lelijke manke niks nut in den haag niet blijven........
 
Waarom moeilijk doen. Ik zie op een 'bepaalde' flitspaal op een 'bepaalde' plek al een hele tijd een sticker zitten, op de infrarood (want hij is rood?) sensor.

Voor TS; wordt harley rijder, kun je makkelijk achterover leunen en met je hand over de plaat wapperen :+
 
Waarom moeilijk doen. Ik zie op een 'bepaalde' flitspaal op een 'bepaalde' plek al een hele tijd een sticker zitten, op de infrarood (want hij is rood?) sensor.

Voor TS; wordt harley rijder, kun je makkelijk achterover leunen en met je hand over de plaat wapperen :+

goe idee, probleem zijn die mobiele teams... maar mischien mag ik een MF stikker op de lens plakken 8-)
 
ik weet niet of je ooit zo'n plaat gezien heb met een 1tje??
maar als je die eens goed bekijkt dan is dat 1tje erin geslagen!!!!
net zoals je ander nummers en letters , dus je poetst alleen de verf eraf de 1 is nog wel zichtbaar alleen wat moeilijker
Jah, geloof wel dat ik ze wel eens gezien heb :P :+

Rijdens achter een motor zul je dus WEL zien dat er GEEN zwart 1tje staat.
Eenmaal langs de kant gezet zullen ze dan dus IDD WEL zien dat er een 1tje staat.....

Raad eens wie dan mag gaan uitleggen waarom hij met een kentekenplaat rijdt met een weggepoetst 1tje... :X :? .....
 
Dazzegik !!! Maar dat blijkt nogal lastig te begrijpen :?


Post van MarcozZ in topic 'Oplossing tegen de FlitsPaal ?'

wat je vertelde is niet hellemaal waar. het keteken met de weggepoeste 1 is niet gestolen alleen maar vervalst of verminkt of. maar niet gestolen wat er zit een 1 in. alleen is het voor de OJ natuurlijk een eitje om aan te tonen dat je het met opzet heb gedaan dat eentje verwijderen. en zul je waarschijnlijk een flinke duw krijgen omdat je er mee geknoeit heb. ik denk zelfs dat je dan beter een bekeuring voor te hard rijden kunt krijgen dan voor het met opzet vervalsen van nummer platen..
 
en gelukkig heeft iedere kentekenplaat ook nog een eigen serienummer dus dat 1tje wegpoesten heeft zowiezo geen nut ook niet bij flitspalen meende begrepen te hebben dat ze dat serienummer gewoon kunnen lezen als je geflitst bent vandaar ook dat je tegenwoordig je plaat moet inleveren als deze beschadigt is en je een nieuwe wilt hebben
 
wat je vertelde is niet hellemaal waar. het keteken met de weggepoeste 1 is niet gestolen alleen maar vervalst of verminkt of. maar niet gestolen wat er zit een 1 in. alleen is het voor de OJ natuurlijk een eitje om aan te tonen dat je het met opzet heb gedaan dat eentje verwijderen. en zul je waarschijnlijk een flinke duw krijgen omdat je er mee geknoeit heb. ik denk zelfs dat je dan beter een bekeuring voor te hard rijden kunt krijgen dan voor het met opzet vervalsen van nummer platen..

Door het eentje weg te poetsen wek je de suggestie met een gestolen kenteken rond te rijden totdat je dus word aangehouden....
 
Misschien wel leuke bijvoeging...

Iemand moet anti-flitspaal stickers maken en deze moeten verspreid worden over heel nederland, en als je dan een flitspaal ziet gewoon zoon anti-flitspaal sticker op dat schermpje heenplakken....

Als iedereen dat nu masaal gaat doen gaat de overheid beter nadenken, of je krijgt juist een tegenovergestelde reactie...

Maar zoals het nu lijkt komen overal en elke dag steeds meer palen bij... :r
 
Duur grapje word dat voor ons.. of de accijns gaat omhoog.. of de wegenbelasting of de boetes of allemaal. Dat geld graaien ze toch wel bij ons terug :r

het maakt geen ruk uit of je wat afbreekt, ze naaien je toch, en betalen moet je ook wel, ook al zou je niks afbreken

Gewoon mee afwerken met die flitspalen.

Het wachten is op iemand die een keer met zo'n flitser afwerkt (niet dat ik dit aan wil moedigen, helemaal niet) , en dan wordt het vanzelf wel minder.
 
hahaha ja heb ik keer gehad op de rijksweg bij ede. hadden met geflits met de auto denk 15 te hard... ik volgende kruispunt omgedraait en mijn auto achter de vrachtwagen gezet die langs de weg stond geparkeerd. en de cameraauto stond voor de vrachtauto te flitsen...... dat was lache die gast had me niet zien aankomen en toen ik op zijn raampje klopte om hem een goed de waarheid te vertelen scheet hij zijn broek vol en drufde het raampje niet eens open te maken. zulk een lafbekken zijn het..
 
Terug
Bovenaan Onderaan