Vorig jaar nieuw gekocht (18-04-2018 op kenteken gezet) met het idee om lekker offroad te gaan rijden, maar vanwege een slechte linkerknie amper gereden...
Ik mag pas volgend jaar (weer) onder het mes, dus de motor staat nu in een hoekje en dat is ook zonde, ik heb er slechts 484 km mee gereden.
Daarom is de motor ook in hele goede staat, banden zijn amper versleten en het blokje is bijna ingereden. (bij 500km). Offroad rijden zit er voor mij voorlopig niet in, dus ik heb een projectje gekocht (XR250) om mijn tijd mee te vullen en hopelijk kan ik medio 2021 weer blubberen.
Ik heb een LifePo4 (lithium) accu gemonteerd en Acerbis vorkhoezen. Verder is de motor standaard zoals deze door de Orion importeur
(Klik voor website Orion)geleverd is, met luchtgekoeld motorblok.
Wel heb ik de standaard 'geamputeerd' omdat deze tijdens offroad rijden alleen maar in de weg zit. Verder past er ook geen krukje onder als de standaard eronder zit.
Kortom, leuke motor van eerste eigenaar! Verder is deze motor geleverd door een Nederlandse importeur met een enorme voorraad reserve onderdelen en deze motor is gebaseerd op Honda CRF techniek.
Boekjes, aankoopfactuur en reservesleutel aanwezig.
Vraagprijs €1300,00
(In)ruil mooie chopper of bobber is eventueel ook mogelijk
Technische gegevens:
Deze motor mag worden bestuurd door jonge motorrijders in het bezit van een A2 rijbewijs (<35 kW)
Motorblok
- Merk: Zongshen
- Type: 250cc (Honda CB-type), 4-takt, 1-cilinder, luchtgekoeld
- Cilinderinhoud: 67 mm x 65 mm (250cc)
- Start: kick-start en electrische start
- Carburateur: Mikuni 30mm
- Vermogen: 20,4 pk (15,0 kW) bij 6.500 rpm
Overdracht
- Versnellingen: 5 (1-N-2-3-4-5)
- Koppeling: handmatig
- Aandrijving: hoge kwaliteit 530 KMC ketting
- 4-takt motor ontsteking: cdi
- Tandwielen: 12-tands voor, 46-tands achter. NGK bougie
Frame/Vering/Remmen
- Frame: fraai vormgegeven antraciet gecoat frame van gehard staal.
- Vering voor: Superkwaliteit 910mm upside down hydraulische vork met maar liefst 265mm veerweg.
- Vering achter: Schokbreker op gas (instelbaar)
- Remmen: Dubbelpiston remklauwen. Met RVS staal omhulling beschermde remleidingen.
- Schijven: Nieuw ontworpen dikke 270mm vlinderschijfremmen.
- Kopervoering remblokken.
Afmetingen:
- 2,5 x 18" wiel achter, 1,85 x 21" wiel voor, aluminium velgen (zwart), met achter 140/80x18'' en voor 90/90x21'' endurobanden.
- Nieuw ontworpen, ultrasterke naven.
- Afmetingen (lengtexbreedtexhoogte): 2140 x 820 x 1235 mm
- Wielbasis: 1420 mm
- Zithoogte: 96 cm
- Max. toelaatbaar gewicht 268 Kg.
- Eigen gewicht: 124 Kg
- Tank: 6,5 liter
- Actieradius: +/- 160 Km
Overig:
- Maximum snelheid: +/- 125 Km per uur
- Verlichting: H4 LED koplamp. LED achterlicht, LED remlicht en knipperlichten.
- Digitaal combi-instrument: Zeer compleet uitgevoerd. Snelheidweergave in Kmh en Mph, Km-teller, dagteller, klok, versnellingsindicator, brandstofindicator, accuspanningindicator, toerenteller, clignateur en mist-licht indicator. Blauw verlicht.
- Uitlaat: Asbestvrij, KTM-replica RVS staal, 81 dB(A) bij 4250 rpm