• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Osmos vindt het wiel opnieuw uit

pizzaman

MF veteraan
Lid geworden
24 aug 2003
Waarderingsscore
0
3544_02.jpg

With the orbital wheel the forces in action at the point of contact between tyre and ground no longer pass through the mid-wheel, but are transmitted directly to the suspended elements. The connecting points of the steering components are located peripherally for steering precision and to decrease pressure and vibration. Driving comfort and adherence have improved by lowering the centre of gravity. The forces also act at the CGM point to improve braking between 20 - 100%.

bron: http://www.gizmag.co.uk/go/3544/

sorry ik ben te lui om het te vertalen...

watermark.php

Osmos-Wheel.jpg

osmos.jpg

Laatst bewerkt:
Met het orbitale wiel de krachten in actie op het punt van contact
tussen band en grond niet meer pas door het medio-wiel, maar worden rechtstreeks overgebracht aan de opgeschorte elementen. De verbindende punten van de leidingscomponenten worden aan de rand voor de leidingsprecisie gevestigd om druk en trilling te verminderen. Het drijf comfort en de aanhankelijkheid hebben ze door het zwaartepunt te verminderen verbeterd. De krachten handelen ook op het punt van CGM om het remmen tussen 20 -100% te verbeteren.

tussen band en grond niet meer pas door het medio-wiel, maar worden rechtstreeks overgebracht aan de opgeschorte elementen. De verbindende punten van de leidingscomponenten worden aan de rand voor de leidingsprecisie gevestigd om druk en trilling te verminderen. Het drijf comfort en de aanhankelijkheid hebben ze door het zwaartepunt te verminderen verbeterd. De krachten handelen ook op het punt van CGM om het remmen tussen 20 -100% te verbeteren.

vertaalprogramatje gebruikt |(

tnx, dat heeft je zeker ook veel moeite gekost ;)

Cursusje engels van de LOI gevolgd ??? :N :N :N

Connecties met Nigeria???? 8-) :+

en nú mag er iemand serieus regeren :P

Opnieuw? dit is al oud.
En de voordelen wegen niet op tegen de kosten als je het mij vraagt.
Maar het ziet er verdomde mooi uit :)

Opnieuw? dit is al oud.
En de voordelen wegen niet op tegen de kosten als je het mij vraagt.
Maar het ziet er verdomde mooi uit :)

:^

stond vorig jaar al in de BIG-TWIN.

was op een harley dinges in/opgebouwd.

Het basisontwerp is een patent van Franco Sbarro. Ze zijn begin jaren '90 voor het publiek te zien geweest op een alfa romeo? (ik weet het merk niet zeker)

Ze zijn nooit in productie gegaan wegens absurde fabricage kosten en niet zo heel erg fantastische remmen.

Het was iig nog niet gepost geloof ik... en voor mij was het nieuw :+

Lijkt me trouwens nog de enige manier om het zwaartepunt op een motor nóg lager te krijgen :?

VORIG JAAR?

wat dacht je van een een jaar of 10 20 terug....... kijk eens wat sbarro heeft gedaan met naafloze wielen......

Waarom vindt iedereen het toch zo leuk om iets nieuws wat nog niet bestond te melden..... maar niet even de moeite neemt om een of twee keyword's in google in te voeren voor een antecedenten onderzoek

Nou; dan zal 't niet nieuw zijn, wtf, mooi en interessant blijft 't wel.

VORIG JAAR?

wat dacht je van een een jaar of 10 20 terug....... kijk eens wat sbarro heeft gedaan met naafloze wielen......

Waarom vindt iedereen het toch zo leuk om iets nieuws wat nog niet bestond te melden..... maar niet even de moeite neemt om een of twee keyword's in google in te voeren voor een antecedenten onderzoek

1020????? :?
hoe oud ben jij wel niet? :X :+

_O- _O- _O- :W
Vooral die 'opgeschorste elementen' _O-

Als het écht zo goed en geweldig zou zijn als ze in dat stukje tekst beweren, waarom wordt er dan in de racerij niet mee gereden?

|(

Terug
Bovenaan Onderaan