Ouwe liefde beetje veranderen

Tomaselli op de nieuwe sloop voorvork. De oude was helemaal weggerot. Ook een ander blok gehaald bij een motordemontage bedrijf omdat de olie uit mijn blok door de pakkingen naar buiten kwam gelopen.
 
CA9B8584-37B1-41B1-9326-BE3CF803EF1B.jpeg
 
Vandaag flink wat uurtjes bezig geweest met uitboren van draadeindjes waar de uitlaat op vast moet.
Niet het fijnste werk maar ze waren op 2 na allemaal afgebroken dus was het nodig. Bij eentje brak het boortje ook nog af .
Hoe los ik dit het makkelijkst op?
 
Dat die boutjes van de uitlaat afbreken is standaard.....helaas......
Als je dan een afgebroken boor hebt maakt het er niet makkelijker op. De compressie is overigens niet bepaald hoog te noemen lijkt mij zo. Is natuurlijk wel koud gemeten dus zegt niet alles maar toch.
Spuitwerk ziet er heel mooi uit. Als je eens niets te doen hebt heb ik nog wel spuitwerk voor je. :+
Veel succes met de kop verder uitboren.
 
12 bar, dat klinkt ineens heel veel beter! Wel apart, ik heb namelijk ook een RF. Mijn RF vandaag, jammer dat de kleur zo sleucht overkomt:
20200521_164127[1].jpg

Aan deze kant is het best een knappe motor.
Aan de andere kant echter........
20200521_164406[1].jpg


Maar waarom spijt dat je 'em hebt weggedaan. Je hebt een 1250 Bandit, dat zal toch ook wel prima rijden?
Ondanks dat je met de RF prima kan toeren blijft ie altijd vragen om sneller rijden. En dat kan echt snel mit dit ding....wat dat betreft is mij 1200 Inazuma veel geschikter om te toeren (ondanks het superbike stuur op de RF) , beter handelbaar en loopt toch ook als de brandweer.
 
Bandit rijdt inderdaad prima en is een hele fijne toermotor maar de rf was sneller,sportiever en heeft een niet alledaagse look
 
Tomaselli op de nieuwe sloop voorvork. De oude was helemaal weggerot. Ook een ander blok gehaald bij een motordemontage bedrijf omdat de olie uit mijn blok door de pakkingen naar buiten kwam gelopen.
Check deze Tomaselli’s goed op scheurtjes in de gietnaad! Anders blijf je de (inbus)bout aandraaien en leidt dat er uiteindelijk toe dat je bij een keertje hard remmen een clipon in de rijrichting hebt staan in plaats van in de stand op de foto. Vraag me niet hoe ik dat weet😉. En ja, de tweede set had precies hetzelfde probleem.
 
Alle draadeindjes uitgeboord en nieuwe draad erin getapt. Blok weer in het frame gemonteerd zonder al te veel beschadigingen gelukkig. Langzaam weer opbouwen . Vier in een uitlaat gevonden bij frank Biggelaar in Boxtel .
 
Ivm het ontwikkelen van Motor-Forum, is er een nieuwe rubriek toegevoegd.

Daarom is dit topic naar deze nieuwe plek verplaatst.
 
Zijn de verfkunsten van alles behalve de tank en kont met reguliere spuitbus gedaan? De tank en kont lijken bij een spuiterij vandaan te komen?

Het begint in ieder geval ergens op te lijken, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan