Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Versys, gewicht 239kg
bmw 238kg
wat verwacht je nog van dit topic met zulke belachelijke voorstellen
eerst wil je een lichtere toermotor kopen en kom je met kolossale motoren waarop je van meerdere mensen een reactie krijgt met een opmerking of je die nu wel zo licht vindt..
ik vraag je nog of je wel eens met 225kg gelopen hebt en of dit verschil in gewicht nu wel genoeg is maar dat lees je niet of je negeert het.
ik draag wel eens rugzakken welke meer wegen dat het verschil in gewicht.
ik denk dat je voor jezelf nog maar eens heel goed je wensenlijstje moet bekijken.
of niet natuurlijk en koop gewoon weer een bmw, dat lijkt je het beste te bevallen tenslotte. maar daar heb je onze hulp niet voor nodig.
Een rugzak met een gewicht van meer dan 40kg op je rug lijkt mij nou niet echt iets wat erg comfortabel is Zelf wel eens in de bergen gewandeld met een rugzak die 30kg woog en dat is toch wel behoorlijk zwaar. Moet er niet aan denken om zo'n gewicht op mijn rug te dragen tijdens het rijden. Daarbij is gewicht op je rug toch echt wel even wat anders dan extra gewicht van de motor.en als kers op de taart kom je met 3 motoren waarvan 2 wel heel weinig schelen met je eigen motor, ongeveer 40 kg. ik draag wel eens rugzakken welke meer wegen dat het verschil in gewicht
Nu ben ik niet de sterkste maar ik vond mijn trophy 900 welke droog 217 weegt ook al heel erg zwaar om mee te lopen heuvel op .....
Ik.Wie gaat er nu met een motor heuvel op lopen? Als ik bv pech heb ga ik de motor echt niet staan duwen.
Leuk dat hij een laag zwaartepunt heeft maar hoog of laag, elke kg telt net zo hard mee als de anderen als het om heuvel op duwen gaat, al zit al het gewicht onder de assen.Nogmaals voor de duidelijkheid, ik bedoel met hanteerbaarheid dat ik de motor bv gemakkelijk achteruit kan duwen als ik er op zit en niet hoef te werken zoals op mij RT. Hanteerbaarheid met keren op de weg. Vergeet niet dat de BMW R1150RT een gecombineerd remsysteem heeft en als ik de achterrem intrap ook gelijk de voorrem meegenomen wordt. Met de achterrem slepend keren op de weg zal dus niet gaan met mijn RT. Keren gaat natuurlijk goed, maar lastiger dan met de Tracer 900.
Leuk dat hij een laag zwaartepunt heeft maar hoog of laag, elke kg telt net zo hard mee als de anderen als het om heuvel op duwen gaat, al zit al het gewicht onder de assen.
Als je twijfelt tussen een Tracer 900 en de 900GT, Niet doen! Dan altijd de GT uitvoering nemen. Zit maar € 1.400,- tussen, maar daar krijg je veel voor terug.
Ik heb gekeken naar deze Tracer 900GT. Staat sinds enkele dagen in de showroom.
Blijf toch bij mijn FJR1300AE 2017. Is ook een stuk zwaarder bij het manoevreren, maar als je eenmaal rijdt is dat weg.
Voeg maar toe aan je lijstje: BMW R1200ST. 229kg afgetankt en klaar voor de start, en toch weer een lekker soepele boxerDe 650/700cc motoren schrap ik van mijn lijstje. Vrees dat ik met deze motoren wat vermogen ga missen zeker als je gaat toeren met twee man.
Blijft dus over de Tracer 900 of de Kawasaki Versys 1000.
Even voor de duidelijkheid, met een lichtere motor bedoel ik een motor die kwa gewicht valt onder het gewicht van mijn BMW die een rijklaar gewicht heeft van 279 kg. Tot 225kg zou zeker voor mij acceptabel zijn.
Voeg maar toe aan je lijstje: BMW R1200ST. 229kg afgetankt en klaar voor de start, en toch weer een lekker soepele boxer
Met stuurverhogersetje valt dat heel erg mee hoor. Ligt inderdaad dan dichtbij de K1200RS maar dan 50 kg lichter.Zeker erg mooie motor, maar de houding op deze motor is mij net iets te sportief. Je zit wat voorover gebogen. Kwa zithouding denk ik wel vergelijkbaar met een BMW K1200RS die ik heb gehad.
Met stuurverhogersetje valt dat heel erg mee hoor. Ligt inderdaad dan dichtbij de K1200RS maar dan 50 kg lichter.
Heb je er al eens een proefritje op gemaakt?
Met de 'R' zit je veel rechter op, maar wel vol in de wind. Succes.
Nogmaals, ik ga never nooit een motor een heuvel opduwen. Hoe vaak komt het voor dat je je motor een heuvel op moet duwen?? Ik rij al jaren motor en heb nog nooit een situatie meegemaakt dat ik mijn motor een heuvel op moest duwen.
Heb toch wel gemerkt dat de BMW een zware motor is die best moeilijk te hanteren is zeker als je ergens wat ongelukkig geparkeerd staat. Beetje schuin naar beneden en het wordt al erg lastig de motor weer achteruit de weg op te krijgen! !
Echt, nog nooit?