Gisteren na lange tijd weer een trip gemaakt. Eigenlijk, gezien de temperaturen en de aard van de trip alleen maar snelweg en dat ging weer lekker. Geen files!!!. Kwam van een Africa Twin en overgestapt naar een Roadstar. (Wildstar eu). Een tandje rustiger en vooral niet de berm in met die 1600. Sinds de overstap ook gaan customizen. Daar had ik bij de Twin geen belang bij of behoefte aan. Ook voor de duo is deze motor comfortabeler zegt ze zelf. En je kunt lange trips maken en comfortabel kamperen.
Wel heb ik een en ander aangepast aan de zitpositie. Het Ultimate zadel zat er al op, met rugsteun. Floorboards iets naar voren en iets omhoog. Zit als een vorst, nergens lichamelijke storing. Voor de duo de voetsteunen gecombineerd met home made tassenbeugels. Kan ze de voeten lekker verzetten en ze zitten lager als de voetsteun. Onzichtbare trekhaak in het spatbord, geen afbreuk aan de mooie looks van dit soort motoren. En dan gaan we elk jaar zo,n week of 6 op pad, meestal terug met 7-8000 km er weer bij, heerlijk. Het is wel wat werken, maar elke Alpen en Dolomietenpas komen we boven, links en ook rechts ingehaald door Ducati,s, Gs,n, Africa Twins lsof hetlijkt dat er een scherpe tijd gezet moet worden. Begrijpelijk, allemaal heerlijke stuurmotoren. Maar wij zien de marmotten zitten en genieten van het uitzicht.
En als je dan ook nog eens een zeer betrouwbaar model kiest geeft dat ook al geen zorgen. Sterker nog, dan ga je zelf bouwen. En dan weet je helemaal niet waar je eindigd.
Ik ben hier geëindigd.
Rijdt goed, stuurt goed en geen last van rug of ander lichaamsdeel.