Hij heeft de juiste benamingen gebruiktIs het nou de naaf of de velg?
Kan het geen remstof zijn?
Je bedoelt dat ze hun motor verwaarlozen, en er bij verkoop de hoofdprijs voor vragen.BMW rijders zijn doorgaans "doorrijders", kijken niet op een plekje meer of minder.
(kan ook nog een restant van een schoonmaakmiddel zijn).
Ja Beekberger wat je zegt lijkt wel te kloppen, de zwarte lak is er inderdaad af. En het klopt dat het er niet als stof uit zag maar echt in/op het metaal leek te zitten. Dus het zal dan idd verwering of remstof zijn. Maar ik vraag me dan dus af of dat een probleem is? moet er dan over 1000 km bij wijze van spreke een nieuwe velg op of maakt het behalve uiterlijk niks uit?
RR. je hebt helemaal gelijk haha. Dat is juist het mooie van deze, hij ziet er supergoed uit, full options en dan nog wat extra, en voor een mooie prijs vergeleken met andere f 800s. Ik zit heel erg te zoeken naar het addertje maar kan het niet vinden. Is gewoon echt een mooie motor!
Ik heb al een paar keer autovelgen laten poedercoaten. Kunnen ze er weer een paar jaar tegen: is vrijwel ongevoelig voor alle soorten vuil en overigens makkelijk schoon te houden. Of dat met motorvelgen ook kan weet ik niet uit ervaring, maar ik zou zeggen: waarom niet?Ja Beekberger wat je zegt lijkt wel te kloppen, de zwarte lak is er inderdaad af. En het klopt dat het er niet als stof uit zag maar echt in/op het metaal leek te zitten. Dus het zal dan idd verwering of remstof zijn. Maar ik vraag me dan dus af of dat een probleem is? moet er dan over 1000 km bij wijze van spreke een nieuwe velg op of maakt het behalve uiterlijk niks uit?
RR. je hebt helemaal gelijk haha. Dat is juist het mooie van deze, hij ziet er supergoed uit, full options en dan nog wat extra, en voor een mooie prijs vergeleken met andere f 800s. Ik zit heel erg te zoeken naar het addertje maar kan het niet vinden. Is gewoon echt een mooie motor!
Nee, dat bedoel ik niet. Rijden is voor die mensen het belangrijkste, komt er ergens een plekje is het geen reden om het meteen schoon te maken, te vervangen of meteen te behandelen. Het is immers een BMW en die kunnen wel wat hebben (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomstJe bedoelt dat ze hun motor verwaarlozen, en er bij verkoop de hoofdprijs voor vragen.
Kan zijn, maar ik vind 20.000km in 6 jaar wel weinig voor een echte rijdersmotor. Die heeft meer stilgestaan dan gereden. Genoeg tijd om te poetsen zou ik zeggen.Nee, dat bedoel ik niet. Rijden is voor die mensen het belangrijkste, komt er ergens een plekje is het geen reden om het meteen schoon te maken, te vervangen of meteen te behandelen. Het is immers een BMW en die kunnen wel wat hebben (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst). Motors zullen in bijna alle gevallen dealer onderhouden worden en op tijd.
En het zijn doorgaans geen "posers" waarbij zelfs de ketting moet blinkenDe meeste "F-GS" rijders zeker niet, die bezoeken de stukjes langs de weg ook weleens.
De velgen laten coaten omdat de naaf niet meer mooi isIk heb al een paar keer autovelgen laten poedercoaten. Kunnen ze er weer een paar jaar tegen: is vrijwel ongevoelig voor alle soorten vuil en overigens makkelijk schoon te houden. Of dat met motorvelgen ook kan weet ik niet uit ervaring, maar ik zou zeggen: waarom niet?
Tja, ik begreep van TS dat ie 't vervelend vond en er wat aan wou (laten) doen. En als je aan coaten begint doe je niet alleen de naaf hè. Maar je bent er dan voorlopig weer van af.De velgen laten coaten omdat de naaf niet meer mooi is
Nee, dan doe je heel het wiel en niet de velg terwijl het probleem de naaf betreft.Tja, ik begreep van TS dat ie 't vervelend vond en er wat aan wou (laten) doen. En als je aan coaten begint doe je niet alleen de naaf hè. Maar je bent er dan voorlopig weer van af.