Pakking verwijderen

the shepperd

MF'er
13 feb 2006
72
0
ik ben bezig met mijn shovel nieuw leven in te blazen
er zijn een aantal pakkingen die ik wil vervangen
nu ben ik aangekomen bij de voetpakking
deze is super hard geworden en niet te verwijderen zonder dat ik ga steken met een mesje
als ik nu ga steken met een mesje komen er allemaal kleine deeltjes af en die vallen dan in mijn onderblok en die krijg ik er niet uit.


is er een of ander spul dat op die pakking gespoten kan worden dat deze weer makkelijk te verwijderen is
 
Je hoeft inderdaad geen Einstein te zijn om even iets in dat gat te steken zodat er niets invalt. :?
Maar ik denk eerder dat het werk je nogal tegenvalt en dat je liever in 1x de pakking verwijdert dan een paar uur pulken aan je blok. ;)
Maar als je niet zit te wachten op een antwoord hier was de pakking er ondertussen wel al een eind eraf :Y
 
Je hebt speciale slijpborsteltjes om de pakkingresten te verwijderen, kan ook met een spuitbus ( niet mijn ding!!!) en natuurlijk met een pakkingschraper ( wel mijn ding).
Daarna met een wetsteen de pasvlakken mooi strak maken icm een dunne olie.
Kost even tijd ( dan weet je meteen waarom dit soort klussen zo duur zijn als je het laat doen!!).
Geduld en netjes werken is heel belangrijk.
En natuurlijk zoals eerder omschreven zorgen dat er geen vuil in het blok komt.
Zo heb je vaak mat tapeinden die onder het zand zitten.
Is best moeilijk om dit simpele klusje tot een goed einde te brengen.
 
ik ben bezig met mijn shovel nieuw leven in te blazen
er zijn een aantal pakkingen die ik wil vervangen
nu ben ik aangekomen bij de voetpakking
deze is super hard geworden en niet te verwijderen zonder dat ik ga steken met een mesje
als ik nu ga steken met een mesje komen er allemaal kleine deeltjes af en die vallen dan in mijn onderblok en die krijg ik er niet uit.


is er een of ander spul dat op die pakking gespoten kan worden dat deze weer makkelijk te verwijderen is

Inweken met acceton :? (inuren, indagen kan ook :) )
 
Ik gebruikte wasbenzine ("peut") om de oude pakking iets week te maken. Daarna met een scherp plamuurmes héél voorzichtig afsteken (meer schuiven dan steken), zonder krassen te maken.
Altijd van binnen naar buitenwerken, en zoals al gezegd, de binnenzijde goed volstoppen met een katoenen lap.
 
sowieso een pakkingschraper aanschaffen. Minder kans op krassen.

45000025.jpg


Zijn die er wel kan je met een wetsteen aan de gang, maar dat zou ik bij een motorblok niet snel doen tenzij het helemaal uit elkaar ligt en je het deel kunt schoonmaken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan