Pan en een Deauville

Is de Deauville een kleine Pan ?

  • Het is net pa en dochter

    Stemmen: 4 7,1%
  • De Deauville is een barbi motor

    Stemmen: 7 12,5%
  • De deauville is lekker handelbaar

    Stemmen: 7 12,5%
  • De Pan is voor grote kerels

    Stemmen: 4 7,1%
  • Pan en Deauville mogen niet met elkaar vergeleken worden

    Stemmen: 34 60,7%

  • Totaal aantal stemmers
    56
de looks is ferry good ,wel iets ouder model

PICT0739.JPG
 
Kan iemand mij trouwens vertellen of de 'valblokken' of hoe die zwarte driehoekige dingen aan de zijkant van de kuip bij een deauville zitten, nog goed hun werk doen als de bredere kofferdeksels er op zitten? Want volgens mij rust ie dan op z'n kant eerst op de koffer en verschuift het voorste punt dat de grond raakt tot vóór de valblokken..
 
heb ik niet uitgeprobeerd ;)

ik wel :( maar ik had de normale koffers. De valblokken zitten overigens achter de zwarte kapjes. Bij mij was t kapje nog heel (losgeschoten), maar de linker valblok was afgebroken... Of die dan zijn werk heeft gedaan???
 
Maand of wat terug mevrouw Broemer op de Deauville voor me onderuit zien gaan. Gewone eenvoudige schuiver op links na een onderuit geremd voorwiel. Ging kilometer of dertig. Alleen verstuikt duimpje, verder niks. Motor schoot hooguit paar meter door. Maar wel flink kaput. Motor leunde op het linker kofferdeksel waar enorme schaafplek op zat, tot diep in het plastic. Het kapje van de valbeugel was aan gort en lag verderop in de goot. De beugel, een los u-vormig stuk buis was verbogen. Verder had de topkuip op de rand een flinke schaafplek en was de spiegel diep geschaafd. En dan ook nog een centimeter of dertig scheur in de zijkuip.
Financieeltechnisch een fikse schade, voor zo'n glijer van niks. Het is weer heel inmiddels, maar daar ging nog heel wat tijd in zitten. Beter dus niet doen, onderuit gaan met zo'n plasticbak.
 
Dat geldt natuurlijk voor alle fietsen met kuipen en toeters en bellen. Onderuitgaan met een pan lijkt me helemaal geen pretje.

Iemand die trouwens iets kan zeggen over de versnellingsbak van de deauville. Is nogal rumoerig/ klakkerig bij het schakelen. Is dit Honda eigen? Mijn vorige fiets was een Yamaha en die had het ook wel een beetje (vorral van 1 naar 2) Deze schakelt in de laagste versnellingen wat houterig/ lawaaierig
 
Dat geldt natuurlijk voor alle fietsen met kuipen en toeters en bellen. Onderuitgaan met een pan lijkt me helemaal geen pretje.

Dat valt nog best mee (gelukkig niet zelf meegemaakt). De vleugeltjes werken als valbeugel en zolang het alleen maar zachtjes neervallen is, zijn die ook het enige die de grond raken. En de kuip bestaat uit meerdere betrekkelijk kleine delen. Je hoeft dus meestal niet een hele kuip te vervangen. Tsja, helemaal gratis zal het natuurlijk nooit zijn ;)
 
Dat geldt natuurlijk voor alle fietsen met kuipen en toeters en bellen. Onderuitgaan met een pan lijkt me helemaal geen pretje.

Iemand die trouwens iets kan zeggen over de versnellingsbak van de deauville. Is nogal rumoerig/ klakkerig bij het schakelen. Is dit Honda eigen? Mijn vorige fiets was een Yamaha en die had het ook wel een beetje (vorral van 1 naar 2) Deze schakelt in de laagste versnellingen wat houterig/ lawaaierig

Het klakken van de versnellingsbak is een redelijk bekend fenomeen. Mijn eigen fiets (CB750) heeft het ook heel duidelijk. Voor naar zijn 1 is het overdreven aanwezig. Zolang het geen grkraak is, niet van schrikken.


Heeft iemand hier inmiddels al wat ervaring met de nieuwe Deauville? En zo ja, hoe verschilt ie van de vorige versie? De recensie op mtotrfreaks afgelopen jaar was vrij positief!
 
Laatst bewerkt:
Ja, sinds oktober rijd ik op een nieuwe deauville. Lekkere fiets en heel pittig moet ik zeggen. Je kan hem heel lang doortrekken in de versnelling. M'n motormaat heeft een diversion 900. Kan ik prima samen mee rijden. Alleen problemen gehad met startmotor. Vreemd geluid na het starten: alsof er even weer iets terugschiet met een joelend geluid. Nu nog wel iets (startmotor vervangen)maar minder. Zal wel zo horen, denk ik. Een andere fiets had het bij de dealer ook iets.
 
Die valbeugels zijn er niet om je koffer te beschermen, wel om te voorkomen dat je been onder de fiets knel komt te zitten. En ja, bij een Pan doen ze precies dat waarvoor ze gemaakt zijn..... :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan