Pan European ST1100 of BMW 1100RT

Beste motorliefhebber,

Ik heb van Omega een goede reactie gelezen. Ga op verschillende motoren rijden en voel bekijk de machines goed. De beste indruk krijg je met het rijden.
Ik zelf rijd al een tijdje BMW. Momenteel een R1100RT. Ik vind het karakter van de boxer fijn maar in het begin had ik wat last van inhouden bij ± 90 km p/u. Na nieuw, speciale bougies en een goede afstelbeurt rijdt hij heerlijk.

Ik heb ook op een ST1100 proef gereden, fantastische motor met een hoop vermogen en voorbeeldig weggedrag.... ben uiteindelijk voor de BMW gegaan.

Conclusie is dat er meerdere goede motoren zijn en dat je zelf a.d.v. rijden moet beoordelen wat je het fijnst vind.

Groeten en succes met de keuze....
 
Beste motorliefhebber,

Ik heb van Omega een goede reactie gelezen. Ga op verschillende motoren rijden en voel bekijk de machines goed. De beste indruk krijg je met het rijden.
Ik zelf rijd al een tijdje BMW. Momenteel een R1100RT. Ik vind het karakter van de boxer fijn maar in het begin had ik wat last van inhouden bij ± 90 km p/u. Na nieuw, speciale bougies en een goede afstelbeurt rijdt hij heerlijk.

Ik heb ook op een ST1100 proef gereden, fantastische motor met een hoop vermogen en voorbeeldig weggedrag.... ben uiteindelijk voor de BMW gegaan.

Conclusie is dat er meerdere goede motoren zijn en dat je zelf a.d.v. rijden moet beoordelen wat je het fijnst vind.

Groeten en succes met de keuze....

Natuurlijk bedankt voor je reactie maar misschien is het handig om eerst de topic te lezen voordat je reageerd. Hierin kon je nml o.m. lezen dat ik ook een proefrit heb gedaan met een 1100RT. Op pagina 5 staat mijn uiteindelijke keuze!
Nogmaals, wel bedankt voor de reactie!
 
Ben toch benieuwd naar een 2-tal opmerkingen die ik voorbij zag komen:

wat ik de nadelen vind van de bmw r1100rt:
abs werkt niet goed in de winter

Dat vind ik vreemd. Wat is hier de oorzaak van? Als er een periode is dat ie het juist wel moet doen, is het in de winter!



....daar stond een prachtige Pan...beneden heb ik er nog eentje, een zwarte zei die gozer dus wij ff kijken.....super vet gaaf, zag er mooi uit, 25mille op de teller voor een mooi prijssie €7990,= .


Ligt het aan mij, of is dat one-cheap-Pan?
 
One-cheap-Pan of niet, het is wel verstandig je motor te laten keuren door een deskundige zodat je zeker weet dat 'ie écht schadevrij is.... je zal echt niet de eerste zijn die gewoon bedonderd wordt door een "dealer" ...
 
One-cheap-Pan of niet, het is wel verstandig je motor te laten keuren door een deskundige zodat je zeker weet dat 'ie écht schadevrij is.... je zal echt niet de eerste zijn die gewoon bedonderd wordt door een "dealer" ...
Ik zie nu al 2 opmerkingen over die goekope Pan maar heren (of dames) lees aub ff wat ik geschreven heb......
 
Ben toch benieuwd naar een 2-tal opmerkingen die ik voorbij zag komen:Dat vind ik vreemd. Wat is hier de oorzaak van? Als er een periode is dat ie het juist wel moet doen, is het in de winter!Oorzaak volgens BMW is te lage spanning op de electronica van de abs-unit tijdens het starten. Remedie is motor uitzetten en opnieuw starten. Soms tot 5 maal toe zonder resultaat.


Ligt het aan mij, of is dat one-cheap-Pan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan