• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Parkeren Utrecht NS

nekton

MF'er
Lid geworden
24 feb 2005
Waarderingsscore
0
Ik kom altijd met de bus naar Utrecht CS, maar wil dat ook met de motor gaan doen. Nu zie ik altijd motoren staan onder de taxi oprit bij het NS station Utrecht. Officieel mag je daar niet rijden, is het alleen voor bussen en mijn vraag is dan ook wat de ervaringen van mensen zijn om hem daar te parkeren.
1)Is het gedoog beleid van de politie of hebben mensen al boetes gekregen?
2)Staat ie daar veilig voor diefstal en vernieling?
3)Hoe rijden jullie? FF tegen bus verkeer in, of rijden jullie netjes om en dan ff met de bussen mee?

Alvast bedankt voor de reactie

Ik zie ze daar ook altijd staan als ik naar mijn werk ga maar ik zou daar mijn motor niet neerzetten persoonlijk. Ik denk wel dat het gedoogd wordt. Wel ben ik een keer op de biltstraat aangesproken door een parkeerbeheerder of ik mijn bike op de stoep wilde zetten niet in een parkeervak omdat dat te veel ruimte in zou nemen :)

Zie daar dagelijks dezelfde motoren staan dus denk dat het wel meevalt met vernieling e.d.

Ben zelf altijd van mening dat je een ander zo min mogelijk lastig moet vallen dus als het even kan met het busverkeer mee.
Lijkt me voor jezelf ook veiliger want sommige chauffeurs rijden alsof ze met een lading varkens onderweg zijn i.p.v met een bus vol mensen en van zo'n bus zal je het niet winnen denk ik :P

Je wil in Utrecht inderdaad geen Bus tegenhouden :(

Ik weet idd niet wat die chauffeurs voor opleiding krijgen maar soms heb ik het idee dat het ze alleen gaat om de tijd die ze nodig hebben van halte tot halte.

Eerlijk gezegd lijkt het mij meer een plek voor de mensen die daar werken voor de gvu of connection.
Maar je kan het allicht proberen, ze kunnen immers moeilijk een parkeerbon onder je ruitenwisser parkeren :P

enige waar ze me voor kunnen pakken is het rijden op de busbaan.....en als dat vaak gebeurt is het parkeergeld wel erg veel |(

Een parkeerbon wordt misschien lastig onder een ruitenwisser doen die je niet hebt.Maar vergeet niet dat ze de bekeuring evt gewoon opsturen. En als er veel parkeerklachten over motoren komen, dan kan er altijd nog gesleept worden. En wat te denken van junk's end. als die iets kunnen pikken doen ze het.

ja ja bla bla bla

:+

Nekton, succes ermee, gewoon doen zou ik zeggen.
Nooit geschoten altijd mis!

Hellow,

Ik ben werkzaam in een van de hoofgebouwen van NS daar; HGB IV voor insiders :-) Mijn motor staat vrijwel elke dag op het stoepie van het hoofdgebouw. Ondanks een verbodsbordje voor parkeren motoren.
De motoren die onder de oprit voor taxi en kiss&ride stationshal staan, zijn nagenoeg allemaal van personeel dat daar werkt. Je mag er niet rijden en uh, je krijgt een bon als je het wel doet! Ask me :-(
Verder wordt je motor verontreinigd met vrij aggressief slijpsel van de tram (!)

Behalve het illegale plekje wat ik gebruik bij mijn werkgever weet ik geen andere lokatie in die omgeving waar je gratis en redelijk veilig (het sterft nog steeds van de junks die nergens af kunnen blijven en overal tegenaan zeiken!)je motor overdekt neer kunt zetten.

waarom moet je naar Utrecht CS? om te werken of om daar de trein naar je werk te pakken? In het laatste geval zal ik als je met de motor naar CS gaat gelijk doorrijden naar mn werk.

Ik moet met de trein naar mijn werk. Ik kan idd wel doorrijden, maar heb van de baas een OV gekregen en om een beetje geld te besparen is het soms handig om met de trein te gaan (kan ik ook ff rustig e-mailen op de laptop)

Klote dat je een boete krijgt

Ik moet met de trein naar mijn werk. Ik kan idd wel doorrijden, maar heb van de baas een OV gekregen en om een beetje geld te besparen is het soms handig om met de trein te gaan (kan ik ook ff rustig e-mailen op de laptop)

Klote dat je een boete krijgt

dan zou ik gewoon lekker met de bus blijven gaan. anders moet je je helm op cs weer in een kluisje douwen enzo :?

daar heb ik een koffer voor *D . Is niet altijd mooi, maar wel handig

Op Vredenburgplein is een fietsenstalling waar ook motoren mogen parkeren. Kost wel beetje geld maar lang niet zoveel als voor de auto :}

Hellow,

Ik ben werkzaam in een van de hoofgebouwen van NS daar; HGB IV voor insiders :-) Mijn motor staat vrijwel elke dag op het stoepie van het hoofdgebouw. Ondanks een verbodsbordje voor parkeren motoren.
De motoren die onder de oprit voor taxi en kiss&ride stationshal staan, zijn nagenoeg allemaal van personeel dat daar werkt. Je mag er niet rijden en uh, je krijgt een bon als je het wel doet! Ask me :-(
Verder wordt je motor verontreinigd met vrij aggressief slijpsel van de tram (!)

Behalve het illegale plekje wat ik gebruik bij mijn werkgever weet ik geen andere lokatie in die omgeving waar je gratis en redelijk veilig (het sterft nog steeds van de junks die nergens af kunnen blijven en overal tegenaan zeiken!)je motor overdekt neer kunt zetten.

Das grappig, ik heb een tijdje gewerkt in HGB II naast het ufo/gebouw *D
Je moet hem in principe redelijk veilig in een van die zijstraaten neer kunnen zetten die richting het centraal station wijzen. Een van die straten geeft toegang tot een parkeerplaats, volgens mij kan je hem zelfs in de parkeergarage zetten. Heb ik ook wel eens gedaan op schiphol, gewoon langs de slagboom rijden.

Je wil in Utrecht inderdaad geen Bus tegenhouden :(

haha idd, het zijn gewoon opgewaardeerde taxichauffeurs daar!

vooral die lijn 12s dudes, pff...

maar staan inderdaad altijd dezelfde motors daar, altijd veel mensen daar dus zal daar wel redelijk veilig staan.

Ik parkeer mn motor bij de fietsenstalling tegenover vredeburg, kosten zijn te doen voor de hele dag maar 1,50 euro staat hij in ieder geval bewaakt.

Ik parkeer mn motor bij de fietsenstalling tegenover vredeburg, kosten zijn te doen voor de hele dag maar 1,50 euro staat hij in ieder geval bewaakt.
Tegenover Vredenburg is toch ook een motorparkeerplaats? Gratis en voor niets? Daar bij Staffhorst.

De coureurs van GVU kennen inderdaad maar een stand per pedaal. Vol gas of vol in de remmen.

Terug
Bovenaan Onderaan