• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Pas op MIST

MofkaP

Banned User
Lid geworden
13 nov 2002
Waarderingsscore
3
Vrienden, iedere morgen rijd ik de A10/A7 van Amsterdam naar het noorden. Vanmorgen was het wel een hele kleine wereld. De afgelopen twee dagen was het weer goed raak met ongevallen. Helaas waren daar ook weer motorrijders bij betrokken.

Vanmorgen kon ik op bepaalde gedeelten niet sneller dan 40km/h en zelfs met die snelheid waren mijn voorliggers met brandend mistachterlicht soms niet of nauwelijks te zien. En dan zijn er idioten die je nog steeds met een snelheid van boven de 100km/h op de linkerrijstrook inhalen en met ware doodsverachting de mistmuur induiken. Als motorrijder met je piepkleine achterlichtje maak je dan geen kans.

Zet bij die dichte mist je motor maar aan de kant en neem geen risico, dan maar een half uur later op je werk.

pcies alleen zal die baas er natuurlijk niks van snappen maar dat is zijn probleem :P
gelukkig ben ik niet afhankelijk van de motor en ga dan ook lekker met de auto door de mist heen

kun je dan mischien steeds kleine druk uitoefenen op je achterrem, zodat het remlampje oplicht of heb je dan met gevaarlijke situatie te maken als je echt moet remmen, dan weet iemand achter je dat niet, hij/zij ziet geen verschil in de lichtintensiteit. :z

Goed dat je het even aankaart. ben vandaag net ontkomen aan de kettingbotsingen op de A7. Ik zag geen hand voor ogen en toch zijn er lui die je met een bloedgang inhalen en zelfs het lef hebben om te bumperkleven. Kon er met mijn verstand niet bij |( . Mensen rijd toch wat rustiger onder zulke omstandigheden. Er zijn nog veel belangerijkere dingen dan optijd op je werk zijn.

gelukkig ben ik niet afhankelijk van de motor en ga dan ook lekker met de auto door de mist heen

Ik was vanochtend heel optimistisch op weg gegaan en ik ben na een kilometer omgedraait. Ik had natuurlijk de auto kunnen pakken, maar behalve dat dat tegen m'n principes is kon ik de koplampen van tegenliggers ook pas binnen een afstand van een meter of 25 zien.

F*ck it, dus.

Trouwens, als ik in de mist rij, zeker op snelwegen, dan rij ik _erg_ dicht tegen de vluchtstrook aan. Vanwege die achterliggers dus.

Ik heb gelukkig dubbele koplampen en dubbele achterlichten op de motor, i.c.m. de runninglights optie van mijn alarm ben ik hopenlijk iets beter zichtbaar voor mijn medeweggebruikers. Het probleem alleen is dat je zelf ook veel minder ziet, de mist slaat op je vizier en je rijdt onvoldoende snel om dit er af te blazen.
Dubbel oppassen dus.....

Het wordt elk jaar erger met die gasten.. bumperen, naast je gaan rijden en toeteren als je gewoon een beetje normaal afstand houdt (niet eens 2 sec.), etc. :( Ze zien verdomme toch dat er voor je ook mensen rijden denk je dan.. maar ze zijn zo gestressed dat ze met een rode waas voor hun ogen aan het gassen zijn.
Afgelopen week reed er een figuur die zijn auto met aanhanger zo de file in drukte en daarna wilde hij er nog tussendoor rijden ook. Toen hem dat niet lukte stapte hij uit en begon hij tegen zijn voorliggers te schreeuwen.. echt absurd maar ik maakte snel dat ik wegkwam voor ie weer in zou stappen.
En bijna elke dag rijd ik dan weer langs de auto's die op hun kant in de berm liggen en dan denk je.. leren ze hier nou niet van als ze hier langs rijden?

Ohja ontopic dan maar weer, ik ga inderdaad wel wat later weg als het morgen echt zo erg is. Maar ja stukje college missen is minder erg dan te laat komen op je werk dus ik heb makkelijk praten

Was vanochtend lekker raak, mocht eerst van Pan's collega's de A7 bij Hoorn niet op (door dat ongeluk dus, hoorde later dat er een motorrijder bij betrokken was... is dat zo :? )

Dan maar via Volendam, nou dat was wel met afstand de slechtste beslissing ooit. Zicht tussen de 5 a 10 meter met een klets nat vizier van de dikke mist, kwam gelukkkig snel in een convooitje motor rijders terecht een redbullR1/Chopper/ToerBuffelding geeft wel een veilig gevoel, bij een nood situatie kan je lekker naast elkaar inschuiven en heb je dus flink wat meer remweg tot je beschikking. Op de "een of andere manier" toch op tijd in A'dam gekomen (was maar goed dat Pan Rider op de snelweg zat O-) )

Hoop dat ik morgen in iedergeval mijn dashboard door de mist kan zien als ik weer naar m'n stage moet :+

Fijn, weet ik wat me morgen weer te wachten staat. @#$% 15 minuten eerder vertrekken. Nou, dan gaat ik maar maffen.

Fijn, weet ik wat me morgen weer te wachten staat. @#$% 15 minuten eerder vertrekken. Nou, dan gaat ik maar maffen.

Je rijd toch altijd hard tussen de file door omdat de collegamotorrijders nooit opschieten? Hoef je ook niet eerder weg ;)
Mist is idd niet fijn. Vanmorgen op mn trapfiets zag ik ook al weinig.. op het laatste moment zie je ineens fietsers voor je opduiken... ach nog effe en dan is er voorlopig geen mist meer.

En dan zijn er idioten die je nog steeds met een snelheid van boven de 100km/h op de linkerrijstrook inhalen en met ware doodsverachting de mistmuur induiken. Als motorrijder met je piepkleine achterlichtje maak je dan geen kans.

Zet bij die dichte mist je motor maar aan de kant en neem geen risico, dan maar een half uur later op je werk.

sja , is de linkerbaan een keer vrij.... }) :+

Vanavond ook erg, kwam om uurtje of 21:30 terug van training in koekblik...
in Groningen nix aan de hand, rij ik ff stad, BAF.. ik schrok me de pleuris.. vanuit het niets.. ineens zag ik dus echt geen hand voor ogen.. nou zoeken naar mistlamp, dat hele ding nog nooit gebruikt ofzo, en gangetje van 20 tot 40 naar huis gekachelt...

echt niet leuk meer, helemaal niet op motor! :|

Ik moet zo meteen naar Utrecht op mun fietsie (vanaf Groningen). Zit volgens mij nog steeds potdicht. Ik zal inderdaad eeeeerrrug rustig gaan rijden. Kan vanmiddag op de terugweg wel even lekker gaan blazen met het zonnetje in de rug :+ :+ :+

Greetz,

Geezer

Het zicht is hier in Meppel nog geen 50 meter, net zo erg als laatst met de SBK...............en we weten allemaal hoe dat afgelopen is zou ik zeggen........

Tip: Duik (bij hoge uitzondering) weg achter een vrachtwagen... Koekblikken hebben de neiging om massaal een baan op te schuiven zodra ze een vrachtwagen aan de horizon zien opdoemen. Daarnaast gaat de vrachtwagen ook lekker kalmpjes aan en houden ze (meestal) voldoende afstand.

Vanochtend toen ik wakker werd om 5.30 was het bij ons in Delft ook helemaal dicht... ben toen maar op m'n gemakje gaan douchen en ontbijten en heb gewacht tot rond een uur of 6.30 de mist was opgetrokken... uiteindelijk op de A13 nog af en toe een spoortje tegengekomen maar gelukkig niet echt mistig meer...

Zat op een gegeven moment wel op de linker baan achter een auto, netjes afstand houden met m'n voorganger, komt er zo'n mafkees in zo'n Volkswagen stationbarrel op nog geen halve meter achter me rijden... en dat met een vaartje of 140... :(

Gelukkig toen ik naar hem gebaarde om wat afstand te houden deed hij dat ook wel, maar je zit toch niet lekker op je fiets op een drukke snelweg met zo'n mafketel op een halve meter van je achterband... je zal maar een noodstop moeten maken! |(

Was vanochtend lekker raak, mocht eerst van Pan's collega's de A7 bij Hoorn niet op (door dat ongeluk dus, hoorde later dat er een motorrijder bij betrokken was... is dat zo :? )

Was inderdaad een motor bij betrokken. Ik mocht er van Pan's collega's wel door. Ze waren hem toen aan het behandelen op de vluchtstrook. Gelukkig alleen gewond. Ben daarna zelf een stuk voorzichtiger doorgereden.

die waarschuwing had ik gisteren nodig!!!
ik reed binnendoor van hoorn/alkmaar N243 ofzo :?
daar was t pas mistig, je zag netaan de achterlichten van je voorligger...
op de A7 viel t toen wel weer mee...

Staat misschien idioot, maar als het mistig is, gaat het fluorescerende hesje dus echt wel aan (zit standaard onder de buddy).

Maar ja, dan nog bestaan er dus idioten die op 5 mtr afstand (is nog best veel, hoor ik hem nog denken) pas zien dat jij daar rijdt (god, wat zou dat grote, fel oplichtende vierkant nou zijn??? |( |( .)

Op 16 en 17 september 2003 schreven Thunderer en EmSee het volgende:
Ik mocht er van Pan's collega's.......
Er betaat de nodige verwarring omtrend het beroep van PanRider.
Hij is geen collega van Baksteen (die zoals iedereen weet wel motoragent is) maar (volgens mij) advocaat.

Oh hij klinkt altijd wel als een politie agent :?

in een grijs verleden copper geweest ofzo of een wannabe :+

Was inderdaad een motor bij betrokken. Ik mocht er van Pan's collega's wel door. Ze waren hem toen aan het behandelen op de vluchtstrook. Gelukkig alleen gewond. Ben daarna zelf een stuk voorzichtiger doorgereden.

Het was een groene ninja dacht ik te zien bij het voorbijrijden. De motor lag onder/voor een vrachtauto. Niet lekker :X

Oh hij klinkt altijd wel als een politie agent :?

in een grijs verleden copper geweest ofzo of een wannabe :+

Hij kent de wet beter dan menig agent dus volgens mij is hij nooit agent geweest.

Vanmorgen op de N521 een motorrijd(st)er die mij in de mistflarden tegemoet kwam, zonder licht. Dat is pas echt stom. Ik nog seinen, maar hij/zij begreep het niet echt.

Ik werd gisteren ook verast op de A7 richting Hoorn.
Zag ook nog twee paar wielen boven de vangrail uit komen. Bij Hoorn West lag een auto op z'n dak. Gelukkig niet aan mijn kant!

Op de terugweg ging het een stuk beter. :]

Morgen nog maar een keer proberen. Volgens de kenners (gelukkig) geen mist.

Terug
Bovenaan Onderaan