Past een SRAD achterbrug in RF900 ?

Robin_ke

Die hard MF'er
8 mei 2011
419
41
Doetinchem
Heb mij een nieuw project opgescharreld (Suzuki RF900r (GT73-A). De bedoeling is om hier een naked van maken. Echter heeft men hier, om onduidelijke redenen, in het verleden een RF600r achterbrug en achterwiel in gezet. Ik wil voor mijn project echter wel weer terug naar een bredere achterbrug en wiel.
Nu kan ik proberen om een RF900 achterbrug en wiel te vinden, maar deze zijn wat schaarser dan de beter ogende SRAD achterbrug met 6" achterwiel.
Wie weet de inbouwmaat van een SRAD achterbrug ? Heb op internet kunnen vinden dat de RF600/900 een inbouwmaat van 210mm heeft. Van de SRAD kan ik geen maten vinden.
 
Laatst bewerkt:
De inbouwbreedte is 1 ding...… hoe is de lengte van de originele achterbrug tov een SRAD achterbrug?

Dat is van wezenlijk belang voor de stabiliteit en tractie.

Wat is de montage hoogte van de schokdemperbevestiging tov het scharnierpunt? Dat is weer van belang voor de schokdemperlengte veerconstante, dempingskarakteristiek en verhoudingen van het linksysteem.

Kortom, eerst verder verdiepen.....
 
230mm

Maar besef je goed dat er meer is. Diameter van de pen, offset kettingwielen, lengte van de achterbrug. Montagepunt schokbreker.
En als je er andere velgen in gaat zetten, ben je helemaal aan de beurt.
 
Dank voor de reacties zover. Ik ben me bewust van de overige uitdagingen, maar als hij al niet in het frame past houd het bij voorbaat al op. Ik zal eens kijken hoeveel ruimte ik in het frame heb. Als ik daar meer dan die 230mm heb, kan ik wellicht met afstands bussen de offset wat corrigeren.
De as van de ophanging van de RF achterbrug is 20mm, wat relatief dun is en is met aangepaste lagers wel op te lossen verwacht ik.
De bedoeling is in ieder geval om achterbrug, achterwiel en rem van de SRAD te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Kijk in eerste instantie naar de 750. Volgens diverse forums op internet is dat een 1 op 1 swap en zit er geen verschil in inbouwmaat. Maar als er 1 van een 600 beter past is dat ook goed.
 
Bandit 1200 spul gaat er misschien ook in, das dezelfde periode ongeveer. Hebben volgens mij wel allemaal 5,5 velgen. Voor 6 duim moet je bij de busa/tl zijn.

Van TL velgen kan ik alles opmeten, mocht dat nodig zijn.

Succes!
 
In mijn Nsr zit een Yamaha achterbrug die ik heb ingekort,nieuwe lagering erin gezet de veerweeg aangepast.
In die Szr achterbrug zitten cbr wielen, waardoor er 10mm van de tandwieldrager af moest, het is natuurlijk passen en meten maar met wat gezond verstand,technisch inzicht dan kom je er wel. Je niet te gauw uit het veld laten slaan. Succes.
51065235-8174-46FF-95EF-C7AD8D0C7E6F.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan