pasvorm helm arai rx-7 corsair

BrikardoR

Die hard MF'er
28 aug 2002
484
0
Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe helm, maar nu heb ik een arai condor op m'n hoofd gehad en die zat als gegoten. Nu ben ik een arai rx-7 corsair tegen gekomen, maar de gene die 'm te koop heeft, woont best wel ver weg. Nu weet ik dat ik van de condor een l had, maar nu wilde ik graag weten of deze 2 verschillende uitvoeringen dezelfde maatvoering qua binnenkant hebben.
 
ik heb een chaser , astro en een rx7 liggen no problemo allemaal maat L allemaal zitten ze lekker alleen die rx7 is wel veel lichter en anders pas je toch ergens een rx7
 
Laatst bewerkt:
Ik lees een beetje dat je 'n 2ehands koopt. Als dat klopt wees dan héél kritisch. Ik koop liever een goedkopere nieuwe helm dan 'n dure 2ehandse. Passen bij een motorzaak kan natuurlijk altijd.
 
Het nadeel van een tweedehands helm is dat ie naar het hoofd van de eigenaar staat. Een nieuwe helm L kan dus als gegoten zitten, maar een tweedehands L is uitgelubberd.

Daarbij moet ik er persoonlijk niet aan denken de helm van een ander op me hoofd te zetten. Wb veiligheid niet en ik krijg al jeuk op me harses als ik eraan denk.
 
ik zal ook zeker kritisch kijken naar hoe de helm behandeld is en hoe het binnenwerk eruit ziet. Hij is pas een half jaar oud. Ik zal kijken. Het binnenwerk is geloof ik uitwasbaar, dus dit zal dan ook eerst gebeuren mocht ik 'm kopen.
 
Ik heb laatst een Astro-R gekocht,toch merkte ik wel dat als ik de condor, of de chaser opzetten dat die anders zat als de astro,terwijl dit gewoon allemaal maat "s" waren.
het viel me op dus ik zei het tegen de verkoper..en die zei ook dat het klopte.
 
2de hands helm :N

Je weet nooit de historie en aangezien het je hoofd beschermd zou ik daar heel zuinig op zijn.
Koop een nieuwe is mijn advies........

Wat ik me afvraag, krijg je nog wel garantie op een 2de hands helm?
Met een 2de hands autostoel van een baby krijg je dat dus niet omdat de leverancier de geschiedenis niet kent.....
Zo zijn er vast meer spullen....dus ik zou zeker Arai bellen of het boekje doorlezen mocht dat erbij zitten......
 
2de hands helm :N

Je weet nooit de historie en aangezien het je hoofd beschermd zou ik daar heel zuinig op zijn.
Koop een nieuwe is mijn advies........

:^

Pasvorm is ook niet meer goed, ook al is de helm maar een half jaar oud.....
 
Laatst bewerkt:
2de hands helm :N

Je weet nooit de historie en aangezien het je hoofd beschermd zou ik daar heel zuinig op zijn.
Koop een nieuwe is mijn advies........

Wat ik me afvraag, krijg je nog wel garantie op een 2de hands helm?
Met een 2de hands autostoel van een baby krijg je dat dus niet omdat de leverancier de geschiedenis niet kent.....
Zo zijn er vast meer spullen....dus ik zou zeker Arai bellen of het boekje doorlezen mocht dat erbij zitten......

garantie zal wel mee vallen, wanneer je een motor koopt binnen de garantietermijn van de fabriek neem je deze garantie toch ook gewoon over. De garantie wordt toch op het product gegeven en niet op de persoon die hem koopt. De helm ziet er perfect uit. Nog geen krasje op te zien. De persoon verkoopt hem omdat hij een nieuwe ducati helm heeft gekocht. Meneer is zeer zuinig op z'n spullen. De motor zag er perfect uit en z'n pas is ook als nieuw.
 
Ik geef liever € 500,- extra uit dat ik zeker ben van het feit dat de helm goed is. Het gaat immers om je eigen veiligheid en die is onbetaalbaar.
En iemand kan nog zo betrouwbaar overkomen maar je weet nooit, ik zeg niet dat deze meneer niet betrouwbaar is hoor, maar ik persoonlijk zou de gok never nooit nemen!
Daarbij komt de pasvorm van de helm zoals hier al eerder is aangegeven...
Mijn advies: Nieuwe kopen!
 
ok. bedankt voor jullie adviezen. Ik heb antwoord op m'n vraag gekregen, dus topic mag op slot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan