Succes met het bod denbettes.
Wat Frans, Japanse of Italiaanse kwaliteit betreft. Je moet een beetje geluk hebben hoor.
Laatst nog een verhaal gehoord van iemand die een spiksplinternieuwe VW Sharan kocht, er na 1000km mee naar het zuiden rijdt en op 3000km is de motor compleet naar de vaantjes. Krek dezelfde motor als in mijn Octavia waar ik tot nog toe 80.000km heb gedaan en dit zonder één enkel voorvalletje.
Het frame is wellicht het enigste dat je Frans kan noemen en voor het overige worden die blokken allemaal bij Piaggio aangekocht inclusief overbrenging enz.
Wat elektrische storingen betreft, tja ook hier weer het verhaal. Beetje geluk mee hebben en in welke omstandigheden je de scoot gaat gebruiken.
Oke, als de constructeur het gewoon nalaat om geen dichtingsringen/rubbers in te bouwen waar dit wel nodig kan geacht worden dan zit je met vodden...
Qua uiterlijk (aandrijftrein = uitlaat) kan ik het maar niet mooi vinden bij alle 125,250 en 300cc van de merken die er gebruik van maken en dat zijn er een hoop he. Lijkt wel afkomstig van een brommertje.
MAARRRR!!!
De 400 en 500 versies hebben dan echt wel een stoere aandrijftrein en uitlaat. Daar heb je tenminste het uiterlijk van een echte motorscooter. Persoonlijk he mensen.
Atlantic modellen
Scarabeo
Beverly
Geopolis
Xevo
... en ik vergeet er wellicht nog een paar die al de piaggio blokken gebruiken.
Mocht het ooit voor mij zo ééntje worden, gegarandeerd met een 400 of 500cc. Gewoon stoer.
Stel je eens voor. een opvolger van de SH300 in de vorm van een scoot met tweecilinder met 560cc. Dus twee SH300 cilinders tegenéén plakken.