Piaggio leader conversion 125cc naar 200cc

scheffelm

Rookie
21 sep 2014
4
0
Rotterdam
Verschillende topics vertellen mij dat de nokkenas van een 125cc anders is dan een 200cc ( piaggio leader ) valt er wel een 200cc cilinder te monteren zonder de nokkenas (125cc LC 4v) tevervangen.

me cilinder is al binnen, pakkingen en nieuw distributie spul nog niet.

me kop is overhaalt met nieuwe seals, en de klepjes zijn opnieuw in geschuurt door een revisie bedrijf. ook is de kop gevlakt op de 0,06mm nauwkeurig.

Moet ik de nokkenas mee veranderen of zal dit gewoon werken, vermogen verlies doet me niks dit project is meer voor de verkoop en niet geheel voor het uiterste vermogen,

er is weinig duidelijkheid over te vinden.

xmpmat.jpg
 
Probleem een, de kop heeft een pas/center bus van 10mm. De nieuwe 200cc cilinder een centerbus van 11mm.

Nu heb ik dus 2 nieuwe bussen moeten laten draaie.

Het blok loopt en draait. Nu de juiste sproeier nog vinden. 95 98 en 100 zijn naar mijn mening tegroot. Vol gas valt direct uit. Ik gaat vandeweek sproeiers 92 90 en 88 halen en weer verder testen.

Ook is er malossie vario met 13.5grm rollen in gegaan wat goed zou moeten rijden.
 
Na veele sproeiers geprobeerd tehebben zijn we bij een 118 geeindigt, gasnaald midden onder.

de scooterzaak van hier uit de buurt heeft het zelfde gedaan maar dan op een luchtgekoelde 125 naar 200cc vespa lx, en reed met een sproeier 88.

voor de volgende die dit van het plan is nu heb je wel wat informatie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan