Pinkers werken niet

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Goedenavond allemaal,

Wat is elektra toch een dramatisch iets :t|(
Het volgende is er aan de hand.
De voorste twee pinkers van een Suzuki Intruder 1500 (2004) werken niet.
Achter werken ze wel. Ook die aan de zijkant. Wel sneller dan wanneer ze allemaal zouden werken uiteraard.
Wat heb ik al gedaan.
- beide lampjes getest. Doen het
- Spanning gemeten door de pinkers terwijl ze aan stonden. Loopt op tot iets boven 5 voor en zakt dan weer.
- "gevaren lichten" aan gezet. Eerst ook zo vreemd snel aan het knipperen, daarna leken ze het weer normaal te doen. Soms deed rechtsachter niets, soms wel. Voor doet nog steeds niet mee.

Wat zou dit kunnen zijn? Wat kan ik nog meten om uit te sluiten? Toch het relais misschien?
Alvast bedankt!
 
Als ze het achter wel doen maar voor niet is er iets mis met de bedrading. Meet de gelijkspanning tussen de + van de raw's naar de - van de raw's en van + van de raw's naar een goede massa. Meet je tussen beide metingen geen verschil dan moet je het zoeken in de +. Meet je wel verschil dan heb je een massa probleem en dat is het meest waarschijnlijke. dat ze te snel knipperen komt doordat de belasting te laag is. je relais lijkt dus goed
 
Als ze het achter wel doen maar voor niet is er iets mis met de bedrading. Meet de gelijkspanning tussen de + van de raw's naar de - van de raw's en van + van de raw's naar een goede massa. Meet je tussen beide metingen geen verschil dan moet je het zoeken in de +. Meet je wel verschil dan heb je een massa probleem en dat is het meest waarschijnlijke. dat ze te snel knipperen komt doordat de belasting te laag is. je relais lijkt dus goed
Wat ik nu gemeten heb was tussen + raw en massa (voorpoot). Zal die andere ook eens meten!
 
Effe voor de beeldvorming: We hebben het over een volledig conventionele knippelichtinstallatie met rondom 21 watt lampjes, geen uitschakelautomaat en nergens led troep???
 
ja, klopt edoch, waar meet je die 5 hele volts, op het centerpuntje van de richtingaanwijze en massa?
Dat. Maar ook een de kabel daarvoor.
Iemand heeft zo'n stom schuifcontactje gebruikt om een aftakking naar de pinkers te maken.
Maar daar komt ie gek genoeg niet hoger dan 0.15v. Ik zal dus ook wel ergens iets mis doen.
Foto ter illustratie.
 

Bijlagen

  • IMG_20200205_163842.jpg
    IMG_20200205_163842.jpg
    117,3 KB · Weergaven: 15
Niet lijkt wel, gelijk vervangen die dingen :)

En kijk even waar ze heengaan, en of dat wel nut heeft.
Het klote is altijd dat het op een gegeven moment een hele bulk aan bekabeling in gaat en daarna niet meer terug te vinden is.
Ik zal het schema er ook wel eens op naslaan.
Krijg in ieder geval het idee dat ik in de juiste richting zat. Het is brol 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan