Pirelli circuitdag 2014

Was weer leuke, typisch april dagje. Laatste sessie laten schieten, was wel goede keuze geloof ik, gezien de schuivertjes. Was tevreden met mijn 1.51.2 van de 4e sessie, op mijn Dragons uit 2010. CU nxt time Pirelli.
 
Was weer leuke, typisch april dagje. Laatste sessie laten schieten, was wel goede keuze geloof ik, gezien de schuivertjes. Was tevreden met mijn 1.51.2 van de 4e sessie, op mijn Dragons uit 2010. CU nxt time Pirelli.

Laatste sessie was alleen aan het eind een beetje nat. haha ik reed op banden uit 2010. (slicks) Bandjes deden het goed. Was een bandje tussen een sc1 en sc2 in. Heb ik er nog 2 van en dan op naar het 2014 SC1 rubber die ik gisteren heb opgehaald bij V-Racing. Dat moet weer een flinke stap vooruit zijn.

Karkas van de Sc1 achterband moet 80 graden worden. Ik heb op het karkas gemeten en om de 80 te halen is het flink stoken. Daar heb ik mn warmste bandenwarmer voor nodig dus bandoppervlak moet je dan echt wel naar de 90 - 95 graden stoken :)
 
Laatste sessie was alleen aan het eind een beetje nat. haha ik reed op banden uit 2010. (slicks) Bandjes deden het goed. Was een bandje tussen een sc1 en sc2 in. Heb ik er nog 2 van en dan op naar het 2014 SC1 rubber die ik gisteren heb opgehaald bij V-Racing. Dat moet weer een flinke stap vooruit zijn.

Karkas van de Sc1 achterband moet 80 graden worden. Ik heb op het karkas gemeten en om de 80 te halen is het flink stoken. Daar heb ik mn warmste bandenwarmer voor nodig dus bandoppervlak moet je dan echt wel naar de 90 - 95 graden stoken :)

Wat voor bandenwarmer haalt die 90 - 95 graden, Ferry?
 
Heb me ook wel vermaakt, gezellige box.

Weer ff wennen voor zo'n eerste dagje.
full
 
Laatste sessie was alleen aan het eind een beetje nat. haha ik reed op banden uit 2010. (slicks) Bandjes deden het goed. Was een bandje tussen een sc1 en sc2 in. Heb ik er nog 2 van en dan op naar het 2014 SC1 rubber die ik gisteren heb opgehaald bij V-Racing. Dat moet weer een flinke stap vooruit zijn.

Karkas van de Sc1 achterband moet 80 graden worden. Ik heb op het karkas gemeten en om de 80 te halen is het flink stoken. Daar heb ik mn warmste bandenwarmer voor nodig dus bandoppervlak moet je dan echt wel naar de 90 - 95 graden stoken :)


1434?
 
Was in de eerste sessies echt even weer wennen, maar uiteindelijk toch lekker kunnen rijden.
De heren van box 14 bedankt voor de gastvrijheid. :)
 

Pitbox 15 friends:
Heb op mn Youtube channel volledige opnames van Sportgroep sessie 4 & 5 gezet. Geen tijd voor edit. Met beetje FF kom je waarschijnlijk ook jezelf tegen.

Pano foto's en Lap info van ons heb ik in:Dropbox gezet.
nJoy

Thx voor jullie gastvrijheid ook namens Alistair.
vgr Robert
 
Laatst bewerkt:
Assen blijft je verrassen, zowel in negatieve als in positieve zin. Ondanks de slechte berichten viel het alleszins mee. Toen ik de A28 opdraaide begon de lucht al te klaren.
1e sessie op een drogende baan was tricky, vooral rond meeuwenmeer...droog spoor was maar een metertje breed..oef! :] 2e sessie was kort wegens een rode vlag situatie..de Ramshoek vergde nogal een aantal slachtoffers door plots vallende regen..ook was voor iemand de strubben een obstakel gezien het enorme getrokken spoor in het asfalt. Door de bui was bijna iedereen vroegtijdig "binnen" De bui die in de pauze viel was alweer opgedroogd toen de 3e sessie begon. Een heerlijke 3e en 4e sessie kunnen rijden op m'n ouwe 93-er Blade! (juist ja, dat ouwe gele gebakkie!) PR op 1.53 gezet. *O* Mede door een gesprekje met gouden tips van ene Joey Litjens. ;) Mooie dag gehad! Op naar 6 juni.
 
Assen blijft je verrassen, zowel in negatieve als in positieve zin. Ondanks de slechte berichten viel het alleszins mee. Toen ik de A28 opdraaide begon de lucht al te klaren.
1e sessie op een drogende baan was tricky, vooral rond meeuwenmeer...droog spoor was maar een metertje breed..oef! :] 2e sessie was kort wegens een rode vlag situatie..de Ramshoek vergde nogal een aantal slachtoffers door plots vallende regen..ook was voor iemand de strubben een obstakel gezien het enorme getrokken spoor in het asfalt. Door de bui was bijna iedereen vroegtijdig "binnen" De bui die in de pauze viel was alweer opgedroogd toen de 3e sessie begon. Een heerlijke 3e en 4e sessie kunnen rijden op m'n ouwe 93-er Blade! (juist ja, dat ouwe gele gebakkie!) PR op 1.53 gezet. *O* Mede door een gesprekje met gouden tips van ene Joey Litjens. ;) Mooie dag gehad! Op naar 6 juni.

Complimenten met die Blade. ik reed even achter je en wist meteen dat ik je alleen voorbij kon vanwege de jaartjes geleden dat die Blade werd gemaakt. Niet vanwege de coureur.
Gr. Roel.
 
Mijn financien laten het helaas niet toe op nieuwer materiaal te rijden. Neemt niet weg dat ik het een enorme uitdaging vind met mijn ouwe Blade mee te komen tussen de 'grote jongens' Deelname in de NK sportcup is (en blijft) een droom denk ik...sponsoren liggen indeze tijd ook niet voor het oprapen. Ik word wel gesponsord met mijn motorhome...misschien hebben jullie die handige Stam caravan uit Elburg met laadklep aan het begin vd paddock wel zien staan...
 
Assen blijft je verrassen, zowel in negatieve als in positieve zin. Ondanks de slechte berichten viel het alleszins mee. Toen ik de A28 opdraaide begon de lucht al te klaren.
1e sessie op een drogende baan was tricky, vooral rond meeuwenmeer...droog spoor was maar een metertje breed..oef! :] 2e sessie was kort wegens een rode vlag situatie..de Ramshoek vergde nogal een aantal slachtoffers door plots vallende regen..ook was voor iemand de strubben een obstakel gezien het enorme getrokken spoor in het asfalt. Door de bui was bijna iedereen vroegtijdig "binnen" De bui die in de pauze viel was alweer opgedroogd toen de 3e sessie begon. Een heerlijke 3e en 4e sessie kunnen rijden op m'n ouwe 93-er Blade! (juist ja, dat ouwe gele gebakkie!) PR op 1.53 gezet. *O* Mede door een gesprekje met gouden tips van ene Joey Litjens. ;) Mooie dag gehad! Op naar 6 juni.

Het regende racers in de grindbak van de Ramshoek, hier 1 die t grind van dichtbij ging bekijken :+ De jongen die voor mij reed en ook onderuit ging door de druppels heb ik nog mooi op film staan.. geen idee wie t was?

M'n pak is trouwens op 2 plekken op de naad opengescheurd, is dat wel normaal? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan