Pitbike heeft geen vermogen

Rinze333

Rookie
3 jan 2016
3
0
Oosteind
Hallo ik ben rinze 19 jaar oud en ben voor mijn broertje bezig ik ben doordeweeks bezig met een bal opleiding als monteur Ik heb een pitbike staan die veel compressie heeft, ons moeder trapte een keer verkeerd en door de terugslag heeft ze nu een blauwe kuit haha ook start hij heel soepel op de choke de timing is ook goed nieuwe zuigerveren nieuwe ontsteking maar zodra ik de choke eraf zet valt hij uit. Als je rijd op de choke en een paar toeren draait kun je hem er wel af zetten en blijft hij zolang je toeren draait lopen het probleem is dat hij niet lekker doortrekt op de akker en ik denk dat er meer uit te halen moet zijn iemand enig idee wat dit kan zijn
 
Hallo rinze wat vervelend voor je moeder dat ze een blauwe kuit heeft opgelopen ik hoop dat haar kuit inmiddels genezen is ik zou het probleem bij je carburateur zoeken en eens gaan stoeien met grotere maat sproeier meer lucht of iets dergelijks je hoort vanzelf of hij beter gaat lopen lijkt mij dat hij wat te arm afgesteld staat nou succes rinze en we horen er van!
 
ik zou eerst de carburateur eens goed schoonmaken en de sproeiers doorblazen. is het zo ineens ontstaan of heeft hij hiervoor wel goed gelopen?
 
Ons moeder kan wat hebben haha maar ik heb de carburateur al nagekeken en dit was goed ook heeft deze op een andere gezeten en daar deed hij het goed op ik dacht dat het misschien de klepspeling nog kon zijn of de cdi, zou dit kunnen?
 
Heb je een foto van je moeder, en vooral van haar kuit?
 
Haha laten we dat maar niet doen dan zijn jullie afgeleid en zit k hier met de kapotte pitbike haha

Nooit en te nimmer het belang van goede foto's onderschatten. Aan een goede foto van jouw moeder kunnen wij aflezen uit welk (on)betrouwbaar milieu jij komt, Da's van belang voor de ballotage commissie. En aan en foto van jouw moeders kuit kunnen we waarschijnlijk aflezen of je teveel voor of na ontsteking hebt op jouw pittbike.
 
De pitbike is prima in orde. Ze hebben nou eenmaal weinig PK's en opvoeren gaat niet. Koop een 125cc 2t japanner, veel mooier/sneller/leuker/beter. Een pitbike is chineese rommel.
 
wat een kuitvragen worden er hier gesteld zeg aan ts
 
De carburateur is..

- Verkeerd afgesteld
- Klopt uberhaupt niet met de motor
- Lucht filter er af gehaald zonder de sproeier bezetting te veranderen
- Valse lucht via inlaatspruitstuk
- Etc.

Kortom: Hij krijgt te veel lucht en te weinig benzine.

Ik heb een Lifan 125cc pitbike blokje (origineel) en die loopt op het rechte eind 95km/h op GPS. Een gezonde 125cc moet minstens 6pk op de krukas doen en zo niet, dan komt dat meestal niet omdat hij Chinees is, maar omdat hij afgesteld moet worden, of omdat iemand er aan heeft geprutst (zoals een 12mm carburateur van een 50cc op een 125cc).

Suc6!
 
Minimaal, uitgaande van een hele goedkope knakenbak. Beetje Lifan of YX 125cc met grote kleppen en een Keihin of Mikuni carb. doet 8>10 pk. Zon blokje kost nieuw €250,- en daar is wel wat voor te zeggen.
 
Die blokjes is echt niks mis mee, die kun je echt maximaal afbeulen zonder dat ze stuk gaan.
Veel harder wil je niet gaan op een pitbike.

Rijwielen zijn vaak om te janken, maar als je een iets degelijkere neemt en er een goede demper op zet is zo'n ding echt mooi voor in de achtertuin.
 
:^ Daar doelde ik op, ik heb een paar jaar terug een Honda C-50 op motorkenteken gezet met zo'n Bami 125cc er onder. Heeft nog geen klap verkeerd gegeven en loopt als een kanon (ik ben geen mager ventje).

Maar ja, moet je hem wel ff echt goed inrijden en afstellen.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan