Pk verschil Duitse import

Bourne

MF veteraan
26 sep 2007
1.064
0
Twente
Hai,

Ik ben aan het rond kijken voor een mille r uit 2000.
En tot Mijn grote verbazing heeft de Duitse r maar 118 pk?

Waarom en hoe is dit te tackelen, aangezien de markt
Voor de mille r uit 2000 klein is. En 118 pk is niet bijster veel.

Graag hoor ik van jullie.

Gr. Michael
 
Heeft met verzekeringscategoriën te maken , meen ik.

En alles is weer terug te zetten, te veranderen.

Ps, ik verkeer in de veronderstelling dat 100 pk een grens is, maar ik kan er naast zitten.

En daarbij is 118 pk wel veel.
 
100 pk grens ken ik, maar dit is war anders. Evenals de CBR 929rr uit Duitsland heeft minder pk 's, dit had weer met lambada sensor ofzo te maken. Was benieuwd hoe dit zit met de Duitse mille r 2000 en of dit te verhelpen is en hoe. Want persoonlijk vind 118 niet veel, 128 is eigelijk al niet super veel.

Maar de mille is zo bloedmooi :)
 
verwacht trouwens niet veel meer dan 118 PK aan het achterwiel met een RSV uit 2000 :N
Motorisch is de R nl. exact gelijk aan de normale versie. Die laatste doet ongeveer tussen de 116-125 met open uitlaat, sportfilter en PC aan het achterwiel...
 
duistl had vroegeu ....een gentlemens agreement op 100pk brommers..autos max 250kmh

pk'meten op n rollenbank is relatief....................weinig absoluut

aan
 
wat is er anders dan? er is een 100 pk grens, dus dan is 118 pk best veel

Ik weet niet of er een 100 pk grens is, vast niet meer aangezien kennis ook gewoon meer heeft in duitsland.

Punt is waarom de mille r uit duitsland maar 118 pk heeft en in Nederland 128 pk! Dat is wel degelijk een verschil. Ik heb verder niks met die 100pk grens te maken.

iemand nog een idee hoe of wat?
 
Ik weet niet of er een 100 pk grens is, vast niet meer aangezien kennis ook gewoon meer heeft in duitsland.

Punt is waarom de mille r uit duitsland maar 118 pk heeft en in Nederland 128 pk! Dat is wel degelijk een verschil. Ik heb verder niks met die 100pk grens te maken.

iemand nog een idee hoe of wat?

Tis maar hoe je het meet.

En wat is voor jou het verschil van die 10 pk eigenlijk? Kun jij er harder door rijden of zo?
 
100 pk grens ken ik, maar dit is war anders. Evenals de CBR 929rr uit Duitsland heeft minder pk 's, dit had weer met lambada sensor ofzo te maken. Was benieuwd hoe dit zit met de Duitse mille r 2000 en of dit te verhelpen is en hoe. Want persoonlijk vind 118 niet veel, 128 is eigelijk al niet super veel.

Maar de mille is zo bloedmooi :)

...zegt meneertje op z'n ouwe CBR6 :r :X :Z
 
De reden dat sommige Duitse motoren 100pk hebben is financieel. Het is daardoor veel goedkoper om de motor te verzekeren. Vaak staat de motor op papier op 100pk maar is eigenlijk gewoon vol vermogen (zelfde als die 25kw dombo's hier in NL). In Duitsland is het papierwerk geen probleem, voor je invoert door de eigenaar even op volvermogen laten zetten en dan dus gewoon invoeren.
 
Misschien een verschillende marketing strategie :+

In het pk-geile NL adverteren ze met de "krukas-pk's" -O- en in Duitsland met de eerlijke achterwiel-pk's :+

De verschillen kun je echt niet merken...............is meer hoe je het leest of waar je op kickt })
 
Ik weet niet of er een 100 pk grens is, vast niet meer aangezien kennis ook gewoon meer heeft in duitsland.

Punt is waarom de mille r uit duitsland maar 118 pk heeft en in Nederland 128 pk! Dat is wel degelijk een verschil. Ik heb verder niks met die 100pk grens te maken.

iemand nog een idee hoe of wat?

Mille R uit 2001 hebben slechts 92Kw .
Daarom hebben R's uit 2000 zeker geen 128 pk aan de kruk :')
 
je hebt nu een CBR600F toch? ik weet niet hoe oud maar meer dan 110 pk hebben ze niet gehad geloof ik. en dan zeg je dat 118 niet veel is :? heb je uberhaupt wel eens op een sterke twin gereden??
mijn SD heeft 118pk, is mij echt wel genoeg, en dan heb ik de restricties er nog geen eens uit gehaald :P
op een twin tellen pk's niet zo hard, een twin moet het van vermogensafgifte hebben

en uh den de man hoeveel pk is 92 kw dan :')
overigens, kijk hier maar, is dus wel 128 pk
 
Laatst bewerkt:
In duitsland hanteert men net zoals hier een aantal onderwerpen waarop de premie berekend wordt. Hier in nederland hanteert men het vermogen niet als een van die onderwerpen, in duitsland wordt dit erg zwaar meegenomen. Ik heb begrepen van duitse kennissen dat dit niet "een paar tientjes" scheelt, maar eerder een paar honderd op jaarbasis.
 
Laatst bewerkt:
In duitsland hanteert men net zoals hier een aantal onderwerpen waarop de premie berekend wordt. Hier in nederland hanteert men het vermogen niet als een van die onderwerpen, in duitsland wordt dit erg zwaar meegenomen. Ik heb begrepen van duitse kennissen dat dit niet "een paar tientjes" scheelt, maar eerder een paar honderd op jaarbasis.

Dat zeg ik...
 
De duitsers zijn gek op de DIN norm.
Dat zijn de pk's die op het achterwiel gemeten worden.
Dus alle verliezen eraf.

Wij werken graag met de SAE norm.
Dat zijn de pk's aan de krukas. zonder verliezen.
Dus............ met losgekoppelde dynamo.

Wat is het verschil ??? Nou zo'n 10 tot 15 %

En met een cardan komt daar nog eens ca 8 tot 10 % bij.

Gaat ie met SAE pk's sneller ??? .................Tuurlijk. O-)
 
...zegt meneertje op z'n ouwe CBR6 :r :X :Z

Weet niet zo goed wat jouw probleem is? Maar 118 pk is inderdaad weinig. En ja heb wel vaker dan 1x op de blade van mijn Pa gereden a 172 PK, dus weet echt wel hoe meer PKs aanvoelen.

Verder heb ik mijn info van bikez.com zoals al aangegeven is. Daarop is te zien dat ze dus 128 pk's hebben en niet de 118.

Het verschil tussen krukas en achterwiel is meer dan 10 lijkt mij?

De rest thnx voor het mee dneken.
 
De duitsers zijn gek op de DIN norm.
Dat zijn de pk's die op het achterwiel gemeten worden.
Dus alle verliezen eraf.

Wij werken graag met de SAE norm.
Dat zijn de pk's aan de krukas. zonder verliezen.
Dus............ met losgekoppelde dynamo.

Wat is het verschil ??? Nou zo'n 10 tot 15 %

En met een cardan komt daar nog eens ca 8 tot 10 % bij.

Gaat ie met SAE pk's sneller ??? .................Tuurlijk. O-)


Dan houdt ik het daar wel op. En, nee hij gaat er niet harder van lopen :+
 
Weet niet zo goed wat jouw probleem is? Maar 118 pk is inderdaad weinig. En ja heb wel vaker dan 1x op de blade van mijn Pa gereden a 172 PK, dus weet echt wel hoe meer PKs aanvoelen.

Verder heb ik mijn info van bikez.com zoals al aangegeven is. Daarop is te zien dat ze dus 128 pk's hebben en niet de 118.

Het verschil tussen krukas en achterwiel is meer dan 10 lijkt mij?

De rest thnx voor het mee dneken.

Ik heb geen probleem, maar moet altijd erg lachen als de gemiddelde boer'n-l*l begint te klagen over te weinig vermoog'n :Z *D
 
Het vermogen van een twin zit heel anders in elkaar dan een 4-in-lijn. Ik kom van een Ace af en moest ruim 40pk inleveren toen ik de Falco kocht. Mis ik het vermogen? Nee, totaal niet. Een twin rijdt zoveel anders dan een 4-in-lijn, pk's boeien niet zo. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je je zo druk maakt over 10pk verlies. Je merkt het niet en het boeit niet zo. Rij er eerst eens op en maak je dan druk over vermogen.
 
Weet niet zo goed wat jouw probleem is? Maar 118 pk is inderdaad weinig. En ja heb wel vaker dan 1x op de blade van mijn Pa gereden a 172 PK, dus weet echt wel hoe meer PKs aanvoelen.

Verder heb ik mijn info van bikez.com zoals al aangegeven is. Daarop is te zien dat ze dus 128 pk's hebben en niet de 118.

Het verschil tussen krukas en achterwiel is meer dan 10 lijkt mij?

De rest thnx voor het mee dneken.

je weet dan hoe ze aanvoelen op een 4-in-lijn ja, niet hoe pk's aanvoelen op een twin.
op wat voor snelheden wil je eigenlijk gaan rijden. ik rij met mijn SD (118pk) jouw er wel uit op de motor van je pa :Y nou ben ik niet een geweldige coureur hoor (het zegt erg veel over de motor) maar ik heb tot nu toe elke supersport motor eruit gereden :) zowel in bochten als 0-100. ik weet zelfs een harley rijder die elke SS eruit rijd voor het stoplicht

dus ga eerst eens proefrijden op een sterke twin, is echt HEEL anders dan de door twin rijders genoemde naaimachines... das dus een 4 cyl in lijn ;)

oh... mijn SD gaat echt angstaanjagend veel harder dan mijn suzuki ging met zijn 4 in lijn 110pk :) VEEL meer dan je van 8pk kan verwachten, ik weet dus wel een beetje waar ik het over heb
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan