• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

plas olie op de kleppen?

molkwerum

MF'er
Lid geworden
26 jun 2011
Waarderingsscore
0
mijn sp370 rookt nogal dus heb ik de klepperdeksel eraf gehaald en zag ik een grote plas om de kleppen. hoort dat zo? want volgens mij rookt dat ding daarom zo erg. en hoe kan ik het dan weer goed maken?

mijn sp370 rookt nogal dus heb ik de klepperdeksel eraf gehaald en zag ik een grote plas om de kleppen. hoort dat zo? want volgens mij rookt dat ding daarom zo erg. en hoe kan ik het dan weer goed maken?

Hoe denk je anders dat daar de boel wordt gesmeerd?
En ik denk evenmin dat jij echt je kleppen hebt gezien. ;)

De olie hoort daar zoals eerder gezegd, als je gas loslaat en ziet dan rook, zijn je klepseals versleten. Geef je gas en zie je dan rook dan zijn je olieschraapveren versleten. Kan ook een combi zijn natuurlijk.

hij rookt altijd als je gas geeft of gas terug. je kan het toch wel zien aan de seals of ze versleten zijn? dan haal ik die er eens uit.

Bij gas geven : zuigerveren/zuiger versleten

Bij gas terug : klepseals versleten.

Ik denk dat je tegen een gehele revisie zit aan te kijken.
Wat is het verbruik van olie?

Heb je al een werkplaats handboek? Je klepseals kan je visueel niet bekijken of je goed of versleten zijn, dit kun je zien door het olieverbruik :) ahh, dus toch visueel te bekijken ;)
Je klepseals zitten om je klepsteel, onder je klepveren+schotels. Meestal groen van kleur

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan