Plijster / propje zetten in motor band ( achter )

Merk achterband.

Michelin power 2ct

Oooohh.. het is een Pilot Power 2CT.. die dingen trekken spijkers aan man!
Kort geleden hetzelfde gehad met dezelfde band en een kennis in dezelfde maand ook met precies dezelfde band.. we zullen het maar op toeval houden ;)

Maar het is inderdaad zuur als de band nog zo goed als nieuw is. Ik kwam net langs een autogarage en daar is toen vanaf de buitenkant een prop/dropveter naar binnen geduwd(ze wisten dat ik het toch wel deed, dus die afzetters vroegen €20,- :r )..

De één zegt dat het geen kwaad kan, omdat het materiaal van bv zo'n veter vulkaniseert met het omringende rubber en de ander is er van overtuigd dat het mis gaat.
Ik hoorde iig veel dat een parapluutjes al wat degelijker/veiliger is.

Na wat twijfelen (want ja, het is toch zonde van een verder goede band) gewoon voor een nieuwe band gekozen.
Al is het voor je eigen gevoel om met een gerust hart het gas open te draaien.. :]
 
Een pleister is voor op menselijke huid.
Voor reparatie van tubeless banden zijn er parapluutjes.

~
tire_patch_kit.jpg


Plak maar op je vel!
 
\https://encrypted-tbn1.gstatic.com[[url="http://howtorepairbicycles.com/wp-content/uploads/2013/05/tire_patch_kit.jpg"]afbeelding[/url]]

Plak maar op je vel![/quote]
Nee.

Dat zijn plakkers voor een binnenband.
 
Ja duh. Ooit een ontplofte binnenband gezien, hm? Moet dus ook veilig genoeg zijn voor een tubeless. O-)
Wel eens gezien hoor :Y

Maar in verdediging van de plakkerts: op die band zat geen plakkertje :)
 
Wel eens gezien hoor :Y
Maar in verdediging van de plakkerts: op die band zat geen plakkertje :)


Dat vermoedde ik al.
Vandaar dat een tubeless nog véééél veiliger te plakken is. Immers geen binnenband...... _O- _O- _O- _O-
 
Paraplu in je band :?

Daar regent het toch niet?


Goed,
Band er af,
pluutje er in,
karkas demagnetiseren,
band er weer om.
Klaar ben je.
 
Deze zat na een week in mijn nieuwe achterband.
Laten maken d.m.v plakken aan de binnenzijde bij een bandenzaak. Deze zei dat je gewoon ermee kunt rijden.
Daarna de band opgereden, nergens geen last van. En ook nog op een V-Max. })


full
 
Ik heb gisteren onderweg mijn achterband moeten repareren met zo'n "veter". Was de eerste keer, dus met de opengeslagen duitse instructies de reparatie uitgevoerd. Daarna binnendoor naar huis gereden (ongeveer 50 km), zodat ik niet over de 100km/u hoefde te rijden. Het staat toch te boek als noodreparatie. Vanmorgen een nieuwe band. Was niet meer nieuw, maar had nog een paar duizend km mee gekund.

De monteur vertelde dat bandenfabrikant stelt dat een band wel gerepareerd kan worden. Op de vraag of de fabrikant ook de verantwoordelijkheid op zich neemt, zei die nee. Dat kan ik mij ook wel voorstellen, daar de fabrikant niet kan beoordelen of de reparatie goed is uitgevoerd of de inwendige schade al te groot was. Het kan dus wel en uit de reactie van sommigen gaat dat dus ook vaak goed. Ik bedoel dan een professionele reparatie en niet zo'n veter.

Ik kies dan toch maar voor een nieuwe band. Ik rijd dagelijks en wil dus niet onnodig ergens halverweg stranden. Een klapband geloof ik niet. De 2 klapbanden die ik heb meegemaak met de auto waren met een scheur in de wang van de band en niet op het loopvlak. Veroudering speelt daarbij ook een rol. Mijn motorbanden worden nooit ouder dan 1 jaar, maar na een jaar of 6 zou ik vervangen. !0 jaar is de max.
 
zelf ook een tijdje met een prop gereden omdat mn band lek ging net voor ik op vakantie ging. Heb er geen problemen mee gehad en mn monteur reed zelf ook altijd gewoon met een prop rond, zonder er ooit problemen mee te hebben gehad.
 
Afgelopen dinsdag ook een dikke schroef in m'n band gereden.

En ik heb er ook Pilot Power 2CT onderliggen.....
 
Afgelopen dinsdag ook een dikke schroef in m'n band gereden.

En ik heb er ook Pilot Power 2CT onderliggen.....

Ik hoorde ook zo'n verhaal van een bandenboer, dat Michelin veel sneller lek reed.
Bij mij sloeg dat niet zo aan. Ik had net m'n derde lekke Bridgestone gehad. Met meerdere Michelins nooit lek gereden.......
 
Laatst bewerkt:
Een vraag tussendoor, als je een veter hebt gezet is deze daarna nog te vervangen voor een plu?
 
Achterband laten repareren.
Had verwacht dat er in parapluutje in kwam maar was zo een veter.
Twee dagen later band weer lek.
Wat teleurgesteld maar dan toch de beslissing genomen om een nieuwe band te nemen.
 
Achterband laten repareren.
Had verwacht dat er in parapluutje in kwam maar was zo een veter.
Twee dagen later band weer lek.
Wat teleurgesteld maar dan toch de beslissing genomen om een nieuwe band te nemen.
Dus ondanks dat je geen bedrijf kon vinden, en ondanks de berichten hier, laat je een veter zetten in je achterband?

Raar.

Is de band nu gaan lekken bij de veter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan