Ploffen na aanschaf open uitlaat ???

robbel

MF'er
13 mrt 2004
80
0
Zuid Limburg
Ik moet een nieuwe uitlaat voor mijn virago535 gaan aanschaffen.
2e hands niet uit te halen helaas, dus wordt waarschijnlijk een nieuwe.

Verschillende dealers gebeld, en nu kom ik bij ze allemaal uit op een Laser uitlaat.

De uitlaat is er echter in 2 types...
De OUTLAW en de gekeurde (LEGAL) versie.
Verschil zal um duidelijk in het geluid zitten.

Maar nu verteld de ene motormonteur mij dat ie met een outlaw enorm gaat knallen, ploffen, slechter lopen, meer zuipen enz enz...
De ander verteld me dat het een kwestie is van afstellen en dan is het opgelost....

Iemand ervaringen met de outlaw uitlaat van laser??

Die wil ik zo graag kopen.... 8-)

greetz Robbel
 
Ploffen en knallen duidt meestal op arm lopen,je zult dus iets aan de carburatie moeten doen wil je deze uitlaat monteren.
Lawaai?....wat is lawaai?
Hou er wel rekening mee dat niet iedereen gecharmeerd is van een open systeem,en het kan behoorlijk vermoeiend zijn op langere ritten ;)
 
Ploffen en knallen is toch juist mooi (als je bij volgas ineens het gas dichtgooit... :9 )
Meeste motoren lopen beter met een open demper, mits goed afgesteld, prestaties worden iets beter, verbruik door toename in vermogen vaak iets hoger (maar dat wordt meestal ruim goed gemaakt doordat je blokje wat lekkerder loopt)

Meestal dan hè...
 
Open uitlaten voor de BigTwin Virago zijn 2dehands juist uitstekend te koop. Varierend van flink gebruikt tot haast nagelnieuw! Die pijpen komen flink los omdat je werkelijk knetter wordt van het geluid.
Ik rij alweer ff Virago 1100 en ik heb gekozen voor street legals met uitneembare binnendemper (één schroefje en je trekt de demper er zo uit!). Voor een wat diepere roffel heb ik bovendien in de iedere laatste demperplaat drie 10 mm gaten geboord. Ik heb mijn dempers nieuw gekocht voor .... let wel ... € 190. en dat gewoon in Nederland. Mijn motor rijdt perfect met de aangepaste streetlegal slashcuts, zonder afstellen!

Ff zoeken raad ik dus aan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan