Heb wat lichte krassen op mijn motor.
Hoe kan ik deze het beste weg krijgen?
Heb Commandant 4 en Velma (? eens een keer bij Heuts gekocht) wax.
Bedankt voor de tip, ik ga het direct proberen
Als mijn TDM gaat glimmen word het tijd om een nog geleefder exemplaar te kopen.
Enige wat glimt zijn de slijtplekken welke worden gepolijst door de motorkleding.
Hoe meer tekenen des levens des te beter. Maar zo'n strak gewassen duc als eerder gepost is wel gaaf om te zien
Bedankt voor de infoJe werkt van grof naar lichte korrel toe. Veel water bij gebruiken, dan krijg je een mooiere glans.
Anyways, om dan toch maar serieus te zijn; M'n broertje is helemaal into die dingen en die raadde me ooit een product van Megiuar's ofzo aan. Ik weet niet meer hoe het heette, maar het was een polijstmiddel. Met zo'n geel sponsje breng je dat aan en je steekt er een bak met energie in en dan krijg je de meeste ondiepe krasjes in de lak er wel uit. Echte krassen krijg je er niet mee weg, maar de meeste andere dingen zijn goed te doen.
Maar nogmaals, je werkt je er kapot aan om het effect te zien.
Hoho ik weet echt wel wat ik doe. Heb ong. 3 jaar autos gepoetst en polijst als bijbaan.Nee, je moet lekker lopen aankloten met zooi van 2,- euro.
Weet niet wat je rijdt, maar in mijn geval rij ik nog een redelijk up-to-date fiets die ik graag netjes hou. Dus idd een doek voor het blok, een doek voor de velgen en een doek voor het kuipwerk.
Als ik een of ander klote ding zou rijden gewoon voor woon-werk zou het me ook geen reet interesseren. Maarja bij mij is motorrijden puur hobby om het rijden en om de mooie bike.
Bedankt voor de tip, ik ga het direct proberen
Beginnen met een lichte korrel?
Hoho ik weet echt wel wat ik doe. Heb ong. 3 jaar autos gepoetst en polijst als bijbaan.
Gaat me erom dat je voor 100 euro aan consumentenspulletjes en "speciale doekjes" werkt, wat imho een hoop gebakken lucht is
ff een vraagje voor de kenners..
Ik heb een wat oudere motor.. alleen het grijze plastic werk van de cockpit e.d. heeft de tand des tijds niet zo mooi weerstaan als ik zou willen.
Na het schoonmaken ziet het er redelijk goed uit, alleen na een paar uur is het weer vaal..
Iemand tips?
Met een verfbrander op middelste stand voorzichtig eroverheen gaan.(geen geintje)
Dus eigenlijk van afstand verwarmen,je ziet vanzelf wanneer het zijn oude kleur terugkrijgt en dan merk je vanzelf hoe je er handig in wordt.
Daarna invrijwen met dat kleurherstelspul.
Heb lang gespaard voor mijn motor, dus wil deze ook zo netjes/mooi mogelijk houden. Heb je zelf ook alleen maar weer 'plezier' van mocht je deze ooit verkopen/inruilen.Jullie besteden nog al wat aandacht aan de motor... enige wat ik poets is m'n vizier zodat ik erdoorheen kan kijken
Heb lang gespaard voor mijn motor, dus wil deze ook zo netjes/mooi mogelijk houden. Heb je zelf ook alleen maar weer 'plezier' van mocht je deze ooit verkopen/inruilen.
Pff, had wat turtle wax gehaald:
[afbeelding]
(Die groene)
En aangebracht met zo'n rond geel uitwrijfdingie die ernaast hingen haha, maar kreeg op een gegeven moment van die witte strepen op mn zwarte motort! Had ik het niet goed uitgewreven of hoe kan dit komen? Thanks!
Heb je het op de mat zwarte delen van je gsx-r gedaan? Daar zit namelijk een soort van structuur in (niet voelbaar) waardoor wax, en zeker een paste wax, moeilijk uit te wrijven is. Je kan het als het goed is gewoon simpel met wat water, en eventueel wat shampoo verwijderen.
Nee op die glimmend zwarte delen zeg maar, is ook super makkelijk te verwijderen, je kan het zo wegvegen, maar toch raar?
is niet raar komt door de temperatuur waarschijnlijk.
ik gebruik al jaren turtle wax en vind het master spul.
je moet het wel lang laten intrekken maar daarna wrijf je het makkelijk weg en word een keiharde laag.
als je je motor/auto later een keer wast en je wrijft hem netjes weer droog is het net alsof je je motor/auto weer gepoetst heb.
Bij welke temperatuur heb je het erop gesmeerd?Nee op die glimmend zwarte delen zeg maar, is ook super makkelijk te verwijderen, je kan het zo wegvegen, maar toch raar?