Poetsen Poetsen Poetsen!

Met een fijn polijstmiddel haal je dat er wel uit zo te zien.
Microvezeldoekjes erbij en aan de poets maar!

Of het anders even door iemand die het vaker heeft gedaan weg laten halen. Ik ben net wat uit de richting voor je.
 
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het experimenteren met schoonmaak middelen, en wat ik gebruikis een goedkope stoom reiniger
bestron-handstoomreiniger-azq016-134655-1.png

en dasty
Dasty_ontvetter_mijn_favoriete_schoonmaakmiddel_op_Grabbits.jpg


Inspuiten, afstomen en afspoelen vervolgens met auto shampoo.

waar ik nog niet uit ben: Witte oxidatie vlekjes op aluminium weg krijgen... iemand?

En als jullie delen compleet ontvet hebben, hoe zorgen jullie dan dat het hele katje niet gaat roesten (compleet vet-vrij trekt roest aan dacht ik..?)
 
dasty en een stoomreiniger zijn meer geschikt voor het schoonmaken
van je keuken.
Dasty kan je lak aantasten.

De Brommert kan je beter wassen met een goede autoshampoo.

uitslag op blank aluminium poetsen met belgom of dit poetsmiddel

het haalt de uitslag weg en laat een bescherm laagje achter.
Invetten met evt WD-40 kan ook .
 
Dasty tast je lak niet aan! Fabeltje...
Dan hadden mijn auto en vorige motor er nu niet meer uit gezien.

Dasty tast rubber wel aan als je het niet goed afspoelt met water.
 
Laatst bewerkt:
laat maar eens een 15 minuten intrekken .... ;)

Is goed. Maak ik er een filmpje van. Denk zondag. Heb een gedeelte wat ik van mijn motor af ga halen bij de inlaatspruitstukken. Dat spuit ik dan onder met Dasty en dan laat ik het lekker een kwartier intrekken. Zijn we daarna wel gelijk klaar met zeuren.
 
Laatst bewerkt:
Is goed. Maak ik er een filmpje van. Denk zondag. Heb een gedeelte wat ik van mijn motor af ga halen bij de inlaatspruitstukken. Dat spuit ik dan onder met Dasty en dan laat ik het lekker een kwartier intrekken. Zijn we daarna wel gelijk klaar met zeuren.

niet zo serieus .. .. |( |(

op een oude lak hoef je niet te doen , heb ik zelf ondervonden .
het is een sterk spulletje ;) wat ik zelf ook veel gebruik ,

ik reageer er op omdat het een topic is waar sommige poetsers duurde soorten poets middelen gebruiken en dan komt er een beun de haas opmerking ala ( dreft reclame )

je inlaatspruitenstukken zullen zeker niet kapot gaan ;) make them shine :D ( doe voor de zekerheid een half uur laten intrekken :+ )

*D

wel foto's posten .
 
Dasty tast je lak niet aan! Fabeltje...
Dan hadden mijn auto en vorige motor er nu niet meer uit gezien.

Dasty tast rubber wel aan als je het niet goed afspoelt met water.

Haha. Nou, daar heb ik toch andere ervaring mee. Bij het ontvetten van mijn autovelgen bleef er maar zwart op de doek achter. Hoe vaak ik ook poetste. De velg leek wel eindeloos vet. Bleek uiteindelijk dat ik de lak er van af aan het poetsen was.

Voorzichtig met Dasty.
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooi topic is dit zeg..!
Het heeft me even gekost voordat ik alles gelezen had maar 't was zeker de moeite waard.!

Ik ben sinds een paar maanden wat fanatieker geworden op het poets-vlak ( _O- ) en heb inmiddels diverse zaken aangeschaft waaronder:

Flex 3403
Dap 900v2
Een regenboog aan pads van oa Monello
Diverse pasta's van oa Monello & 123System
Diverse korrels schuurpapier
Wolfgang Fuzion wax & Quickwax v. Meguiar's
Shampoo's & Rubb./Vinyl v. Meguiar's enz...
Microvezel washandschoen., doekjes., enz...



Nu zijn er al een hoop merken van middelen langs gekomen maar ik mis een beetje meningen over bijvoorbeeld 3M & 123System..

Tevens ook de vraag of er echt een sealant nodig is voordat ik de Fuzion aanbreng of kan dit direct na de Monello Finale?
Zo niet., welke sealant is de beste keuze?
 
Laatst bewerkt:
even een vraagje hier voor de pro's.
Ik heb op de achterkant van mijn Srad een soort van vale plek.
Waarmee zou ik dit het beste weer mooi glimmend krijgen en de meeste krassen eruit?

heb op de motor zelf wel wat lichte krasjes zitten en wil die er ook graag uit hebben, maar
dit is wel het meeste vervelendste plekje.

Heb je het al geprobeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan